DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ochrana zdraví Výukový program RNDr. Ivana Kopová.
Advertisements

PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Prozac – lék proti depresi i tam, kde byste jej nehledali Lenka Milfortová Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity České Budějovice.
MENTÁLNÍ ANOREXIE OLGA BÜRGEROVÁ.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
Poruchy příjmu potravy
Absolventská práce 2014 Pevná, Vedrová 9.B Anorexie.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Výživa a potraviny Poruchy výživy Obrázek:
BULIMIE Hana Szarowská 2. HA.
Rodinná výchova Kristýna Němcová 7.B.
Varovné signály PPP Státní zdravotní ústav. První varování ▪ Zpočátku dívka omezuje příjem některých potravin (sladkosti, smažená jídla, slazené nápoje…),
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Zpracovala: Hana Májková 1. stupeň ZŠ 5. ročník
Mentální anorexie.
MENTÁLNÍ ANOREXIE.
Anorexie Denisa Kandlová 2.HC.
. CIVILIZAČNÍ CHOROBY.
Poruchy příjmu potravy
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Poruchy výživy. Pavel Šuranský.
Poruchy příjmu potravy
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Poruchy příjmu potravy Autorem materiálu a všech jeho částí,
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Střední škola KNIH, o.p.s. Brno Bzenecká 23, Brno Maturitní práce 2013/2014 Vytvořil: Simona Bartíková Vedoucí práce: Mgr. Věra Suchánková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_02_DUSEVNI_PORUCHY_II.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Poruchy příjmu potravy PPP MUDr. Václav Krmíček Psychiatrická klinika LF MU a FN Brno.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: Potravinová pyramida, poruchy trávení ČÍSLO PROJEKTU:
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_31 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluPoruchy příjmu potravy – mentální.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vendulka Kudlíková. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Poruchy příjmu potravy
P ORUCHY PŘÍJMU POTRAVY ANOREXIE, BULIMIE, Z ÁCHVATOVITÉ PŘEJÍDÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám.
Identifikátor materiálu: např. ICT2-1-1 AnotaceŽák se seznámí s problematikou poruch příjmu potravin AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstup.
Chyby ve výživě I. Dagmar Šťastná. Nesprávné stravovací návyky a civilizační choroby Nedostatečný příjem pokrmů vede k pocitu hladu, k podráždění, podvýživě.
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Mentální Bulímie. Je porucha charakterizovaná zejména opakujícími se záchvaty přejídání spojenými s přehnanou kontrolou tělesné hmotnosti.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluTeorie.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Poruchy příjmu potravy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo v digitálním archivu školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ANOREXIE A BULIMIE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Trávicí soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola, Hradec Králové
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autoagresivita Suicidální chování a jednání Sebepoškozování Poruchy příjmu potravy Suicidalita, Sebepoškozování, Anorexie, Mentální anorexie, Mentální.
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_08_PORUCHY_PRIJMU_POTRAVY Autor Mgr. Lenka Nečilová Tematický okruh Základy společenských věd – Psychohygiena, psychopatologie Ročník 1. a KVINTA Datum tvorby 14.2.2014 Anotace Prezentace seznamuje studenty s definicí a předmětem oboru, jeho terminologií, principy. Stručně shrnuje možnosti léčby duševních nemocí. Metodický pokyn Např.: prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, práce jednotlivců nebo dvojic u PC, vytištění pracovního listu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Poruchy příjmu potravy http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Obesity-waist_circumference.PNG Poruchy příjmu potravy

Poruchy příjmu potravy psychická onemocnění patří sem: mentální anorexie - úmyslné snižování váhy, které může vést až k úplnému odmítání potravy bulimie - přejídání a následné vyzvracení potravy záchvatová přejídání - přejídání zaviněné stresem často se může stát, že se tyto nemoci střídají

Příčiny nejsou přesně známy, jsou individuální působí faktory biologické, psychologické (vliv rodiny, emoce) a sociokulturní (vliv médií, snaha kopírovat současný ideál krásy) častěji těmito nemocemi trpí ženy než muži (více jim záleží na vzhledu) nejčastěji se objevuje v období puberty https://myspace.com/121860729

Mentální anorexie onemocnění spočívající v odmítání stravy a ve zkreslené negativní představě o vlastním těle často začíná v pubertě (výjimkou nejsou ani mladší děti či dospělý) nespokojenost s vlastním vzhledem vede ke snižování příjmu potravy, dochází k snížení energetického příjmu na minimum. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anorexia_case_1900.jpg

Mentální anorexie U nejtěžších případů přestává člověk přijímat i tekutiny. první příznaky jsou nenápadné, postižený své chování umí před okolím dobře maskovat poměrně brzy dochází ke změně nálad, přidává se zhoršení kvality vlasů a pleti, dívky ztrácejí menstruaci, snadno se objevují modřiny, zvyšuje se kazivost zubů objevují se psychické problémy: deprese, výčitky, podrážděnost, nesoustředěnost, závratě, strach z tloustnutí, uzavření do sebe, ztráta zájmu o okolí, únava ...

Mentální bulimie pacienti jedí a nebývají extrémně vyhublí nejvíce postižené bývají dívky kolem 16. až 17. roku potřeba jíst nadměrná, později se ale dostavuje pocit viny a někdy snaha zbavit se snědeného jídla dobrovolně vyvolaným zvracením  nemocní také často používají diuretika a projímadla - narušuje se hladina tekutin a minerálních látek v těle http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bulimia.jpg

Zdravotní důsledky poruch příjmu potravy deficit základních látek – negativní vliv na růst i celkový vývoj dítěte snížení obranyschopnosti , poruchy důležitých orgánů a žláz s vnitřní sekrecí, porucha nervového systému snižuje se schopnost soustředění, učení, únava, malátnost, vyčerpanost

Zdroje: MIROSLAV OREL. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 179 s. č. 134. ISBN 80-851-2164-6. Duševní poruchy a poruchy chování: mezinárodní klasifikace nemocí - 10. revize : diagnostická kritéria pro výzkum. 1. vyd. Praha: Psychiatrické centrum, 1996, 179 s. Zprávy, č. 134. ISBN 80-851-2164-6. Wikipedia.cz, Wikiskripta http://commons.wikimedia.org/wiki/ Zdroje použitých obrázků citovány přímo v textu Materiál stažen 2.2.2014