Části obchodního dopisu, osnova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Advertisements

1 st Class Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_134_ČJLS8 Předmět: Český.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_23 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Plánování ve školní tělesné výchově
Paragrafované znění I 9. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Funkční styl administrativní
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_62_INOVACE_ – Bezhotovostní platební styk
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Na podporu PEK PEK - Písemná a elektronická komunikace je předmět na Obchodních akademiích Jeho obsahem je naučit žáky psát desetiprstou technikou (námaha.
Zásady při psaní obchodních dopisů
NÁVAZNOST ODVOLACÍCH ÚDAJŮ
Poptávka – 1. Autor: Libuše Bendová.
Věcné učení První pomoc
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Transkript prezentace:

Části obchodního dopisu, osnova Autor: Libuše Bendová

Komunikace v obchodním styku Tematický okruh Komunikace v obchodním styku Anotace Žáci 3. ročníku, obor Obchodní akademie, předmět Písemná a elektronická komunikace Části obchodního dopisu, osnova Metodický pokyn Žáci si zapíší, jaké části má obchodní dopis, jaký je postup při psaní dopisu, osnova. Druh materiálu Prezentace Datum tvorby 9. září 2012 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_Be1_3 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Části obchodního dopisu Obchodní dopis můžeme rozdělit na tři základní části: První část Předtištěné úvodní náležitosti záhlaví odvolací údaje specifikace předmětu dopisu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Tuto část dopisu tvoří text: oslovení důvod, proč píšeme Druhá část Tuto část dopisu tvoří text: oslovení důvod, proč píšeme návrh, co potřebujeme pozdrav EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

V této části uvádíme náležitosti, které dopis ukončují: razítko Třetí část V této části uvádíme náležitosti, které dopis ukončují: razítko vlastnoruční podpis jméno a funkci pisatele vyznačení příloh vyznačení rozdělovníku či na vědomí předtištěné doplňující informace EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Závěrečná věta dopis ukončuje. Umísťujeme ji jako samostatný odstavec. Dopis píšeme vždy z nějakého důvodu, za nějakým účelem. Tomu odpovídá i stavba textové části. Použijeme vhodné a správné oslovení, úvodní větu a vysvětlíme podstatu dopisu. Úvodní věta může být součástí prvního odstavce. Závěrečná věta dopis ukončuje. Umísťujeme ji jako samostatný odstavec. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Jak postupovat při stylizaci Shromáždíme všechny poklady dosavadní korespondenci záznamy jednání výsledky šetření připomínky spolupracovníků EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Prostudujeme podklady pozorně přečteme dopis, na který budeme odpovídat podtrháme důležitá sdělení heslovitě si poznamenáme myšlenky, kterými chceme reagovat EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Promyslíme obsah dopisu zvážíme, komu a co chceme sdělit a čeho chceme dosáhnout vyhledáme vhodné argumenty zapisujeme si myšlenky podle okamžitého nápadu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Myšlenky logicky seřadíme rozhodneme se, jak dopis začít a jak ukončit hesla přepíšeme do správného pořadí a očíslujeme jeden bod bude odpovídat jednomu odstavci EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Určíme druh a formát papíru Rozhodneme, kolik zhotovit kopií a komu budou zaslány, dopis můžeme začít psát. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Na co nezapomeneme: Dopis nesmí mít pravopisnou ani stylistickou chybu. Proto by neměla na žádném pracovišti chybět Pravidla českého pravopisu, můžeme nahlédnout i do Slovníku spisovné češtiny, Slovníku cizích slov. Po napsání dopisu si před vytištěním text ještě dobře přečteme a zkontrolujeme. Případné nedostatky odstraníme. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Osnova dopisu Začátek - oslovení - úvodní věta Hlavní sdělení - charakteristika zboží, služeb, důvody, které nás vedou ke psaní, výhody zboží, služeb, důsledky popsané situace, dodací a platební podmínky ... Zakončení - závěrečná věta, zdvořilostní vyjádření - pozdrav EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154

Použité zdroje KULDOVÁ, Olga; FLEISCHMANNOVÁ, Emílie Použité zdroje KULDOVÁ, Olga; FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. Praha: Fortuna, 1995, ISBN 80-7168-192-X. FLEISCHMANNOVÁ, Emílie; JONÁŠ, Ivan; KULDOVÁ, Olga. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. Praha: Fortuna, 2005, ISBN 80-7168-924-6. EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0154