Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Advertisements

2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
1 Analýza rizika při poskytování zdravotní péče – možnosti prevence MUDr. David Marx, PhD. Kabinet veřejného zdravotnictví 3. LFUK Praha Česká společnost.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
LEHKÁ SÁDRA - PROBLEMATIKA ODLEHČENÝCH FIXACÍ ANEB O CO VŠECHNO USILUJEME MUDr. Josef Liška Odd. ortopedie a traumatologie pohybového ústrojí Nemocnice.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Akreditační standardy SAK ČR pro nemocnice - I
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_18_20_špatný spánek.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Reporting dle Směrnice OECD Filip Gregor
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
V obci Malé Žernoseky Bioodpady.
Jak získat nejlepší talenty?
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zákon o sociálním podnikání
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Společenská odpovědnost ve školství
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Zase po roce: Knihovna KTF
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Univerzitní město Olomouc
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 5. prosince 2011.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Životní cyklus.
Synergie manažerského týmu
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Zase po roku: Knihovna KTF
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Hledáme klíč k právům dětí
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
AČMN, 1. LF UK Praha, FHS UK Praha, LRS Chvaly
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Když vás potká vyhoření
Život bez střeva , Praha.
Profesionalizace sociální práce v ČR
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
VÝROBEK ZE DŘEVA KVEDLAČKA Mgr. Jakub Karásek
Příspěvek na konferenci Příspěvková organizace slabá místa - ekonomický pohled Lektor : Ing. Jiří Lorenc.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková

Etapy vývoje zdravotnictví Cíle: Poznat choroby a jejich projevy Naučit se je léčit Léčit efektivně (např. používání ATB) Léčit bezpečně Léčba pacienta Léčba zdravotního systému

Čím složitější systém, tím vyšší pravděpodobnost poruchy/chyby Výzva světového zdravotnictví současnosti (programy WHO)

Zdravotnictví dneška Vyspělé technologie x omezené zdroje?! Vysoké nároky na IQ+EI personálu Úzká specializace Vyšší nároky na vzájemné vazby Mezinárodní legislativa Modifikace prostředí/kultury Turbulence prostředí, legislativy Pořádek v informacích-systém Turbulence vzdělávacích systémů Vysoké nároky na ŘLZ

Rostoucí nároky Vyšší stresová zátěž, prokrastinace (drahé) CHYBY

Co s tím???

„Nevíte-li, co by, nehledejte to v OBI, ale použijte náš světový, universální a všemocný všelék – systém pro řízení kvality!!!“

Věříte na všeléky a pečené holuby… Věříte na všeléky a pečené holuby…? „Každá legrace něco stojí a ne vždy jsou to pouze peníze“

Není totiž kvalita jako kvalita! Jen ta skutečně implementovaná do podnikové kultury má smysl Kvalita za „rozumnou cenu“ může být někdy hodně kontraproduktivní

Často používaná „Strategie lišky“ „Jsi-li v průšvihu, dělej to, co ostatní! Chtěj/ nechtěj certifikát!!!“

Činnost může mít hodnotný a smysluplný výstup pouze za předpokladu, že je dělána poctivě a s rozumem (optimálně selským).

2 přístupy k akreditaci A Nářek nad špatným systémem Nářek nad nedostatkem a kvalitou personálu Čekání na optimální dobu Hašení velkých požárů Systémový handicap B Ovlivňování ovlivnitelného Pochopení a hledání cest Spolupráce Komunikace Pozitivní a aktivní přístup

Přístup A - popření smyslu a poslání medicíny Syndrom tupé pily „Nemám čas ji nabrousit, musím přece řezat!“ Kvalita pouze směrem ven

Přístup B – řešení ovlivnitelného prostoru Řízení chaosu „Ve známém prostředí se lépe reaguje na nepředvídané události – změny“ Pořádek v informacích – správný rozsah, správný čas, správné místo Řízení změn a procesů/vazeb proč, co, kdy, kde, jak, kdo… Řízení rizik identifikace, analýza, opatření/prevence Učící se organizace

Řízení kvality transformované v TOP kvalitu řízení Návrat ke kořenům, spolupráci a selské logice.

Akreditace jen „JAKO“ Zvýšení rizika (výpadky z role, zbytečné činnosti jako) Demotivace personálu Ztráta prestiže managementu Kážou vodu a pijí víno SAK to chce

- Buďte silní a mějte odvahu rizika vidět a postavit se jim - Buďte silní a mějte odvahu rizika vidět a postavit se jim. „Nejde“ je slovo pro slabé, silní hledají řešení.

Nepodporujte, prosím „Éru sběračů papírů“

Děkuji Vám za pozornost