Výzkum hodnot u adolescentů s poruchami chování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodologie sociologického výzkumu
Advertisements

Cíle a postupy empirického výzkumu
Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Projekt empirického výzkumu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
KVANTITATIVNÍ NEBO KVALITATIVNÍ VÝZKUM?
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ VII. přednáška
zpracování dat pomocí atlas.tI
PPíšeme vědecký článek. Jaký článek – domácí úkol o dvou brožurách o jaderné fyzice a zkušenostech z jejich použití (ověření použitelnosti, expertní posouzení)
Základy pedagogické metodologie
Romantické vztahy v adolescenci
Hudba jako prostředek vyladění a kontroly emocí v období adolescence
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Poruchy vývoje řeči z materiálu Audio- Fon centra. P. Weberová 6. celostátní odborná konference audiologických sester
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
SOMATICKÝ PROFIL A SOMATOTYP CHLAPCŮ
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Skupinové interview (Focus group)
Strachy v období rané adolescence
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Sexualita uživatelů pervitinu a Subutexu
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Základy pedagogické metodologie
Biostatistika 1. přednáška Aneta Hybšová
Základy pedagogické metodologie
Základy psychologie – úvod
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Statistika – základní pojmy, diagramy
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Experiment
OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Pedagogická diagnostika
Téma Hypotézy ve výzkumu
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Děti v riziku Lenka Hloušková Dana Knotová Petr Novotný Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Statistika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Základy pedagogické metodologie Kateřina Vlčková Katedra pedagogiky PdF MU PS 2015.
Vizuální interpretace leteckých a družicových snímků u dospívajících Hana Svatoňová, PdF MU Brno 23. mezinárodní geografická konference Brno 2015.
Analýza hypotéčních úvěrů poskytovaných fyzickým osobám v České republice Autor bakalářské práce:Martina Šimková Vedoucí bakalářské práce:Ing. Robert Zeman.
Ve ř ejná diskuse k etické výchov ě na Metodickém portálu Prezentace: Simona Šedá Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Vztahová vazba mezi rodiči a jejich dospívajícími dětmi léčenými v Ambulanci dětské a dorostové adiktologie, na Klinice adiktologie 1. LF UK a VFN v Praze.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Kritéria kvality metod a výzkumného šetření
PORTFOLIO PEDAGOGA – DATA Z RYCHLÉHO ŠETŘENÍ NIDV 2016 Mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogů , Praha Tomáš Machalík.
Zobecněné rozdíly kvalitativního a kvantitativního výzkumu
Úvod do kvalitativního výzkumu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Metody a techniky výzkumu II.
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Metody pedagogiky.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Výzkum hodnot u adolescentů s poruchami chování Kristýna Balátová

Výzkum hodnot u adolescentů s poruchami chování hodnoty a hodnotové orientace u adolescentů ve věku 10- 19 let s poruchami chování- (PCH) (předvýzkum, pilotáž) cíl práce- popsat a zjistit, jaké hodnoty zastávají dospívající s poruchami chování

Metodologie výzkumu kvantitativní, nenáhodný výběr: soubor (M, Ž)- 10 – 19 let; 3 fáze: 1. výběr, sběr dat (leden 2010/2011); 2. 2 skupiny (s diagnostikovanými PCH a bez PCH); 3. kódování, statistiky (leden- březen 2011); metoda: Rokeachův test hierarchie hodnot (upravená verze) otázky: Jaké hodnoty zastávají dospívající jedinci s PCH? Jak se odlišují jejich hodnoty od dospívajících jedinců intaktních? cíl: ? hodnoty u dospívajících s PCH; ? rozdíly hodnot u dospívajících s PCH a bez PCH

Metodologie výzkumu- vzorek 4

Metodologie výzkumu- vzorek 5

Použitá metoda Rokeachův test hodnot (česká verze dle Bakaláře)- zjišťování hodnotové orientace 2 seznamy hodnot (18 instrumentálních a 18 terminálních)- 36 6 nejdůležitějších (1. - 6.) + 3 nejméně důležité (x)- usnadnění vyplnění

Charakteristiky a deskripce vzorku 7

Charakteristiky a deskripce vzorku 8

Diskuze Nepotvrzeno: nejvýše opravdové kamarádství - (8. místo- dívky s PCH) zralá láska (vyšší pozice) - chlapci s PCH (10. místo) x 6. místo celý soubor – vysoko hodnota intelektuální- dívky bez PCH (18.) x dívky s PCH (5.), milující (chlapci bez PCH- 10.), čestný (soubor s PCH- 7., muži s PCH- 7., ženy a PCH- 10.), čistotný (ženy bez PCH- 10., muži bez PCH- 8.) x (PCH- muži 5., ženy 6.) Potvrzeno: mezi posledními abstraktní hodnoty- blaho národa

Rizika, omezení Nevyrovnaný počet PCH (problém dostat do vzorku) a ne PCH Otázka výskytu PCH u nediagnostikovaných ne PCH (doplnění o jiné metody, např. SAHA) Nelze porovnat různé věkové kategorie- soubor nevyrovnaný (návrh- vyrovnané věkové kategorie či 2 – 3 věkové kohorty) Nenáhodný výběr- zkreslení, nelze zobecnit, jen popsat Zjednodušení výzkumné metody- potíže při vyhodnocování a interpretaci výsledků, nekomplementárnost jednotlivých verzí

Komentáře ? hodnota společenské uznání na konci souboru- značný vliv okolí - opravdové kamarádství Závěrem: návrh opatření- výsledky využít v rámci edukačního procesu v pedagogické praxi- RVP (průřezové téma Osobnostní a sociální výchova- vztahy- přátelství, láska, morální hodnoty)- SVP, DÚ, VÚ, DD …