Průzkum spokojenosti Hledání odpovědí na otázky:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Reflexe činnosti správních rad vysokých škol Vyhodnocení dotazníku pro rektory a předsedy správních rad Michaela Šmídová.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Průzkum „Uplatnění současných absolventů oboru adiktologie“ provedený v roce 2010 Bc. Kateřina Sklenářová Francová Bc. Vojtěch Janouškovec.
© ppm factum research 16. října 2014 Stravování jako zaměstnanecký benefit: přínos (a omezení) poukázek na stravování z pohledu zaměstnavatelů, zaměstnanců.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2013 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Základy pedagogické metodologie
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
1 Výsledek sběru dat monitorujících úrovně certifikace škol v oblasti systému řízení Dotazníkové šetření realizované v rámci projektu - Kvalitní management.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Bylo osloveno 117 žáků. Vyplněných dotazníků bylo vráceno 75, tedy 64%. Odpovědi žáků-respondentů jsou podrobněji vyhodnoceny v následujících grafech.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Výsledky ankety Univerzitní knihovny ZČU Jak hodnotíte služby Univerzitní knihovny ZČU?
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Tres consulting s.r.o. Mánesova Praha Průzkum engagement -E-dotazník -Vyhodnocení.
PRŮZKUM UPLATNĚNÍ ABSOLVENTŮ VEŘEJNÉ A SOCIÁLNÍ POLITIKY
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Za akademický rok 2012/2013 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
(c) RPIC-ViP s.r.o. 1 Průzkum mezi podniky v v Moravskoslezském kraji 2006 Hlavní výstupy RPIC-ViP, s.r.o. Výstavní 8, Ostrava,
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
INDEX OČEKÁVÁNÍ FIREM XI. vlna Exkluzivně pro PRÁVO Legislativní změny.
Strana 1 CAF a Lidské zdroje Mínění pracovníků má svoji váhu Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
Analýza poskytovatelů sociálních služeb na území Ústeckého kraje s důrazem na problematiku související s absorpční kapacitou prostředků EU jako součást.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor bakalářské práce: Ondřej Netík Vedoucí bakalářské práce:Ing. Romana Píchová, DiS. Oponent bakalářské práce:Mgr. Stanislav Křída České Budějovice,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vzdělávání zaměstnanců v UniCredit Bank, a.s. Autor bakalářské práce:
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu s potravinářských zbožím Autor: Veronika Janáková Vedoucí práce: Ing.
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Projekt Mapa školy Jihlava,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému
Autor bakalářské práce : Karel Ibehej Vedoucí bakalářské práce: Ing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Povolání logistický manažer
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybraném podniku
Metody a techniky výzkumu II.
Transkript prezentace:

Průzkum spokojenosti Hledání odpovědí na otázky: Co si zaměstnanci podniku myslí o úrovni stravování v závodní jídelně? Jak přijímají relativně nový systém zaměstnaneckých benefitů pod hlavičkou Cafeterie?

ZO OS UNIOS OK BOSCH CB Chtěli jsme znát názor zaměstnanců našeho podniku a distribuovali jsme do oběhu více než tisíc dotazníkových archů. Získali jsme 806 odpovědí. Provedli jsme kvalitativní i kvantitativní analýzu dat. Výsledky analýz jsou tématem této prezentace.

Pilotáž Metodou sběru dat se stal standardizovaný dotazník, který byl distribuován jak v papírové, tak v elektronické podobě. Tyto dva způsoby byly zvoleny na základě úvahy o co nejlepší dostupnosti dotazníkového archu k respondentům. Papírovová forma umístěná na svačinárnách našeho závodu nám poskytla informace z výroby. Elektronická verze poté snadněji oslovila kolegy pracujících v kancelářích. Sběr vyplněných dotazníků probíhal prostřednictvím členů výboru přímo na halách závodu. Odpovědi zaslané formou emailové komunikace jsme vytisknuli a přidali k ostatním, rukou vyplněným.

Struktura dotazníku Arch byl rozdělen do dvou tematických oblastí: Závodní stravování & Systém benefitů Cafeteria

Závodní stravování Tři otázky sbírající kvantitativní data: hodnocení spokojenosti se současným poskytovatelem kategorické hodnocení spokojenosti užitím škály školní klasifikace komparace kvality v porovnání s předchozím poskytovatelem

Hodnocení spokojenosti

Škálové hodnocení

Komparace poskytovatelů

Kvalitativní část Data získaná prostřednictvím možnosti napsat vlastní připomínky k závodnímu stravování. Nejčastěji se objevovaly následující konstruktivní tipy: nabídka zeleninových či sýrových talířů více ovoce v nabídce srozumitelnější názvy pokrmů častější zařazení rybích pokrmů méně kvantity položek v menu a více kvality zeštíhlené nabídky oficiální povolení vlastních nádob na jídlo s sebou

Kvalitativní část podruhé Dotazníky obsahovaly také mnohé výtky vůči současnému závodnímu stravování. Nejfrekventovaněji se objevovaly následující: špinavé příbory pomalá či nepříjemná obsluha nefunkční systém odbavování špinavého nádobí prázdné slánky a pepřenky příliš mnoho mouky v pokrmech zkažené či jinak znehodnocené jídlo (plesnivý chléb, vlasy v jídle, střep v zelenině, brouk v pokrmu, osoba vydávající jídlo měla kožní problém-lupénku)

Vyhodnocení Statistická kvantitativní data hovoří jasně. Pouze 12 % dotázaných je spokojeno se závodním stravováním od společnosti Aramark, s.r.o. . Z 99 spokojených respondentů jich pouze 55 dalo známku jedna či dvě v rámci škálového hodnocení. Celých 75 % respondentů hodnotí pozitivněji předchozího poskytovatele (Záruba Gastro a.s.) v rámci komparace. Půltucet připomínek odkazoval na kvalitu stravování v hypermarketu Globus a přání dosáhnout téže kvality i v našem závodu. Současné závodní stravování vedlo i k odrazení zaměstnanců navštěvovat závodní jídelnu. Patnáct připomínek se týkalo zavedení systému stravenek.

Cafeteria Dvě otázky sbírající kvantitativní data: četnost využití systému benefitů Cafeteria hodnocení spokojenosti použitím metody Likertovy škály Stejně jako u závodního stravování, i zde byl ponechán prostor pro vlastní připomínky podléhající kvalitativní analýze.

Četnost využití

Hodnocení spokojenosti

Kvalitativní část Data získaná prostřednictvím možnosti napsat vlastní připomínky k systému benefitů Cafeteria. Nejčastěji se objevovaly následující: Rozšíření seznamu partnerských firem (wellness, MHD, oblečení) Navýšení počtu bodů Hotovost místo systému benefitů

Hodnocení Systém benefitů Cafeteria je přijímán spíše pozitivně. 43 % dotázaných respondentů jsou zcela či částečně spokojeni oproti 33 % těch, kterým systém spíše či zcela nevyhovuje. Jedna pětina dotázaných přiznává, že systém nevyužívá. Nejčastější připomínkou v rámci vlastní invence respondentů se stává požadavek na rozšíření seznamu partnerských firem a tudíž i širší možnost pro uplatnění Flexi passů.

Závěrem Na základě sebraných dat lze tvrdit, že názorové spektrum spojené se závodním stravováním ukazuje s vykřičníkem na nespokojenost zaměstnanců se současným poskytovatelem. Prostřednictvím analýzy odpovědí týkajících se systému Cafeteria lze dospět k závěru, že zaměstnanci přijali tento systém a ač s problémy a výtkami, snaží se využívat jeho výhod. Nenalézáme extrémní hodnoty v rámci spokojenosti. Dotazníkové šetření vyvolalo pozitivní ohlas u zaměstnanců, kteří kvitovali, že se někdo ptá na jejich názor. Bylo by zajímavé porovnat výstupy-závěry dvou průzkumů spokojenosti se závodním stravováním. Tento konkrétní a výzkum prováděný přímo v prostorách jídelny pod jiným patronem.

Děkujeme za pozornost ZO OS UNIOS OK BOSCH CB Bc. Jaroslav Remta