Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

2. část Zařízení zajišťuje praní prádla, úklid společných i bytových prostor. Zejména uživatelé pobočky jsou podporováni v nácviku péče o domácnost.
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH VE STŘEDOČESKÉM KRAJI. Materiál byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, který je podporován z fondu/Evropských strukturálních a.
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Střední škola stavební Jihlava Spolupráce s firmami autor : PhDr. Pavel Toman Červen 2014.
- vše pro úspěšný nábor nových řidičů 1 REGIONÁLNÍ SEKTOROVÁ DOHODA ÚSTECKÝ KRAJ v oblasti autodopravy, výchovy a vzdělávání.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Akční plán podpory odborného vzdělávání stav realizace k
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Konference k projektu „Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu.“ Martin Konečný.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Výzvy, možnosti a vize spolupráce škol a zaměstnavatelů Workshop KAP.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
Platformy projektu KAP LK
Nástroje „POSPOLU“ Průvodce pro zaměstnavatele a publikace Kráčíme POSPOLU tipy a návod (metodika) pro praktickou závěrečnou zkoušku ve firmě u oborů.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Interreg V-A Česká republika – Polsko
Plánování ve školní tělesné výchově
Propojení odborného vzdělávání s praxí ve firmách
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Pilotní projekt duálního systému v msk
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Náměty pro činnost Národního fóra
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Teritoriální Pakt zaměstnanosti Ústeckého kraje
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Život bez střeva , Praha.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Nabízené služby společnosti
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Digitální učební materiál
Ing. Alena Opletalová, Ph. D. , 9. 6
Transkript prezentace:

Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK Praktická příručka „Odborná příprava v prostředí firem – prvky duálního vzdělávání v praxi“ Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK 20. září 2018 Jan Beneš

DŮVODY VZNIKU PŘÍRUČKY Poskytnout jednoduchou a praktickou příručku pro spolupráci zaměstnavatelů se SOŠ Představit principy odborné přípravy v prostředí firem s využitím vybraných prvků duálního vzdělávání v učebních oborech Představit i další možné formy spolupráce podniku se školou nad rámec praktického vyučování v prostředí firmy Využít poznatky z pilotního ověřování uplatnění prvků duálního vzdělávání v MSK 2

OBSAH PŘÍRUČKY Komu je příručka určena Hlavní pojmy Principy odborné přípravy v prostředí firem Hlavní prvky odborné přípravy v prostředí firmy Časový plán implementace Rámcová smlouva a další možnosti spolupráce Přehled dalších prvků spolupráce zaměstnavatele a školy nad rámec odborného výcviku učňů v prostředí podniku Užitečné odkazy 3

1. KOMU JE PŘÍRUČKA URČENA ZAMĚSTNAVATELŮM, kteří: se SOŠ doposud nespolupracují a chtěli by navázat spolupráci se spoluprací již mají zkušenosti a chtěli by ji rozšířit a prohloubit si chtějí ověřit, zda ve spolupráci se školami využívají všech dnes dostupných možností ŠKOLÁM, které spolupracují, nebo mají zájem zkvalitnit spolupráci se zaměstnavateli v rámci odborné přípravy a praxe žáků 4

2. HLAVNÍ POJMY Odborná příprava v prostředí firem – míněno počáteční střední odborné vzdělávání zejména v rámci učebních oborů Partnerství podniků a škol – míněno především na místní úrovni Vybrané prvky duálního vzdělávání – míněno v odborné přípravě probíhající ve firemním prostředí, a to v podobách a rozsahu, který umožňují současné parametry středního odborného vzdělávání v ČR Duální systém odborného vzdělávání – Evropa vs ČR 5

3. PRINCIPY ODBORNÉ PŘÍPRAVY V PROSTŘEDÍ FIREM Partnerství podniku se školou Dlouhodobá spolupráce Orientace na žáka Společné definování odborné přípravy Žák jako budoucí zaměstnanec Odborná příprava v maximálním rozsahu u zaměstnavatele Po dobu trvání studia odborná příprava u téhož zaměstnavatele 6

4. HLAVNÍ PRVKY ODBORNÉ PŘÍPRAVY V PROSTŘEDÍ FIRMY U všech uvedených prvků odborné přípravy v prostředí firmy jsou uvedeny Otázky k řešení a doporučení Může se hodit včetně odkazů na weby s praktickými informacemi. Výběr prioritních profesí Kompetenční profil profese Výběr vhodných škol a oborů vzdělávání Stanovení a upřesnění požadovaných kompetencí Rozdělení výuky ve škole a v podniku Smluvní podmínky Kapacity žáků a personálu Materiálně technické a personální podmínky pro realizaci odborné přípravy Mediální a náborové aktivity 7

5. ČASOVÝ PLÁN IMPLEMENTACE Časové nároky na přípravu a zahájení praktického vyučování v podniku, a také na další případné formy spolupráce se školami, jsou velmi individuální Ustavení funkčního partnerství podniku se školou a návazný rozjezd praktického vyučování žáků v podniku vyžaduje dlouhodobou přípravu V příručce jsou definovány časové požadavky na jednotlivé kroky implementace tohoto procesu 8

6. RÁMCOVÁ SMLOUVA A DALŠÍ MOŽNOSTI SPOLUPRÁCE Dohodnuté formy spolupráce podniku a škol je vhodné smluvně zajistit rámcovou smlouvou o spolupráci podniku se školou Rámcová smlouva může oproti smlouvě o poskytování praktického vyučování v podniku pokrývat i mnoho dalších prvků spolupráce, které jdou nad rámec odborného výcviku v podniku Rámcová smlouva je vhodná pro dlouhodobou spolupráci podniku se školou V příručce jsou popsány další prvky spolupráce zaměstnavatele a školy nad rámec odborného výcviku učňů v prostředí podniku 9

7. PŘEHLED DALŠÍCH PRVKŮ SPOLUPRÁCE Přehled dalších prvků spolupráce zaměstnavatele a školy nad rámec odborného výcviku učňů v prostředí podniku: Školní vzdělávací programy Podnikový specialista ve výuce teorie Účast na maturitních a závěrečných zkouškách Odborný rozvoj pedagogů školy Poradní sbor školy Koncepční záměry rozvoje školy Finanční a materiální podpora školy Stipendia pro žáky Kariérové poradenství a PR Praxe studentů maturitních oborů Pracovní příležitosti pro žáky školy Další vzdělávání 10

8. UŽITEČNÉ ODKAZY Praktická příručka obsahuje užitečné odkazy na legislativu, dokumenty a weby s informacemi v oblasti vzdělávání Praktická příručka „Odborná příprava v prostředí firem – prvky duálního vzdělávání v praxi“ dostupná na webu MSPaktu: http://www.mspakt.cz/dokumenty 11

výkonný manažer MSPaktu KONTAKT RNDr. Jan Beneš výkonný manažer MSPaktu jbenes@msunion.cz 775 904 384