PRAKTICKÁ VÝUKA Závěrečná zpráva z výzkumu Březen 2018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Studie: Data retention v ČR v praxi Petr Kučera Iuridicum Remedium, o. s.
Advertisements

Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Středisko náhradní rodinné péče o. s. Závěry zahraničního výzkumu Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
P. SHRNUTÍ DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Lenka Hrkľová Odborný garant mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most Nikola Křístek odborný expert.
Spotřebitelský výzkum
ESET - služby informační bezpečnosti Filip Navrátil, Sales Engineer, ESET software spol. s
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Český trh práce  V současné době na českém trhu práce funguje více než 1800 agentur práce, které vlastní povolení ke zprostředkování od Ministerstva práce.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
Organizační struktura
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
ICT ve zdravotnictví – Malostranský palác 9:00 Zahájení a přivítání Ing. Roman Srp 9:05 Úvodní slovo RNDr. Jiří Schlanger – náměstek ministra.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Nobody’s Unpredictable Partie Duel Nečas vs. Paroubek.
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU Nové talenty pro vědu a výzkum Lenka Mynářová koordinátor projektu.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Průzkum trhu.
Březen – měsíc internetu podeváté aneb Na úřad přes internet Jaroslav Winter BMI sdružení ISSS, Hradec Králové
Víte proč?.
Zákon roku 2014 Tomáš Babáček Ambruz & Dark Deloitte Legal Nejlepší (a nejhorší) legislativní počin pro podnikatelské prostředí v ČR.
Helios Orange Dr. Müller Pharma s.r.o. Prezentace pro společnost
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.
Informovanost o fondech EU Únor Background a cíle projektu MMR spustilo novou kampaň na čerpání prostředků z fondů EU v období Hlavním.
Digital Confidence Prague, 7 th June, 2011 Jakub Chytil, Member of the Board of Directors.
EXPO 2015, Milán (IT), Nabídka spolupráce na prezentaci Jihomoravského kraje.
KPV/PIS KPV/PIS  Jaroslav Plzák  Lukáš Choulík  Tomáš Kraus Websol s.r.o.
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vzdělávání zaměstnanců v UniCredit Bank, a.s. Autor bakalářské práce:
Vývoj mobilních her a současné trendy
INISOFT s.r.o. softwarová společnost v Liberci
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Bariéry podnikání Malých restaurací
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
Praha, 31. března 2016 Alice Štollová Kovandová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Business intelligence shapes security
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Finanční trh a on-line identifikace klienta
Děti a rádio Michal Kormaňák Account Director Ipsos Public Affairs
Co říká česká veřejnost?
Sociologická analýza postojů a názorů obyvatel MČ
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
česká asociace sdílené ekonomiky
Transkript prezentace:

PRAKTICKÁ VÝUKA Závěrečná zpráva z výzkumu Březen 2018

Jak výzkum probíhal? METODOLOGIE CÍL VÝZKUMU CÍLOVÁ SKUPINA SBĚR DAT Cílem výzkumu bylo zjistit, co si myslí česká populace o znovuzavedení praktické výuky do základních škol. Respondentům jsme představili staré i nové pojetí praktické výuky a na toto téma jsme jim položili tři jednoduché otázky. CÍLOVÁ SKUPINA Výzkum byl realizován agenturou Ipsos na reprezentativním vzorku dospělé internetové populace ČR ve věku 18–65 let (reprezentativní dle regionu, velikosti místa bydliště, pohlaví, věku a vzdělání). SBĚR DAT Velikost vzorku je 1050 respondentů. Sběr dat probíhal od 12. do 14. 3. 2018 na základě strukturovaného online dotazníku. CO JE PRAKTICKÁ VÝUKA? JAK JSME JÍ RESPONDENTŮM PŘEDSTAVILI? V minulosti byla praktická výuka realizována v předem stanoveném rozsahu v rámci daného vyučovacího předmětu. Vyučování probíhalo především v odborných učebnách školy či v školských zařízeních. Praktickou výuku vyučoval učitel daného předmětu. Mezi praktickou výuku v minulosti patřily především školní dílny, kurzy šití či vaření a jiné. V současné době se uvažuje o znovuzavedení praktické výuky v modernějším pojetí s cílem zvýšit atraktivitu technických oborů a klasického řemesla. Ipsos pro AMSP, Praktická výuka, Březen 2018

Shrnutí výsledků výzkumu CO JSME ZJISTILI? Shrnutí výsledků výzkumu SE ZNOVUZAVEDENÍM PRAKTICKÉ VÝUKY DO POVINNÝCH PŘEDMĚTŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL SOUHLASÍ 93 % ČECHŮ. STEJNĚ TAK SI 93 % ČECHŮ MYSLÍ, ŽE BY NOVÉ POJETÍ PRAKTICKÉ VÝUKY MĚLO PŘEDSTAVOVAT PROPOJENÍ MANUÁLNÍ PRÁCE S TECHNOLOGIEMI. 9 Z 10 ČECHŮ UVÁDÍ, ŽE BY SE DÍKY PRAKTICKÉ VÝUCE ZVÝŠIL ZÁJEM STUDENTŮ O TECHNICKÉ OBORY. Ipsos pro AMSP, Praktická výuka, Březen 2018

DETAILNÍ POHLED

Dvě třetiny populace pak velmi silně souzní s tímto názorem. NAPROSTÁ VĚTŠINA ČECHŮ SI MYSLÍ, ŽE BY SE PRAKTICKÁ VÝUKA MĚLA OPĚT V ŠKOLÁCH ZAVÉST. Dvě třetiny populace pak velmi silně souzní s tímto názorem. MĚLA BY SE PRAKTICKÁ VÝUKA NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH OPĚT ZAVÉST? Q1. Do jaké míry souhlasíte s tím, že by se praktická výuka na základních školách opět zavedla do povinných rozvrhů? T2B 93 % Se znovuzavedením praktické výuky do základních škol častěji rozhodně souhlasí lidé ve věku 45 let a více. V grafu jsou zobrazeny pouze odpovědi „rozhodně souhlasím“. T2B představuje sloučení odpovědí „rozhodně souhlasím“ a „spíše souhlasím“. Součet větší než 100 % je způsoben zaokrouhlováním. Ipsos pro AMSP, Praktická výuka, Březen 2018

Míra souhlasu se rovněž zvyšuje s rostoucím věkem. VĚTŠINA ČECHŮ TAKÉ SOUHLASÍ S TÍM, ABY BYLA MANUÁLNÍ PRÁCE PROPOJENA S TECHNOLOGIEMI. Míra souhlasu se rovněž zvyšuje s rostoucím věkem. MĚLA BY PRAKTICKÁ VÝUKA PŘEDSTAVOVAT PROPOJENÍ MANUÁLNÍ PRÁCE S TECHNOLOGIEMI? Q2. Do jaké míry souhlasíte s tím, že by nové pojetí praktické výuky představovalo propojení manuální práce s technologiemi? T2B 93 % S tím, že by praktická výuka měla představovat propojení manuální práce s technologiemi, nejméně souhlasí mladší lidé, s rostoucím věkem roste míra naprostého souhlasu. V grafu jsou zobrazeny pouze odpovědi „rozhodně souhlasím“. T2B představuje sloučení odpovědí „rozhodně souhlasím“ a „spíše souhlasím“. Součet větší než 100 % je způsoben zaokrouhlováním. Ipsos pro AMSP, Praktická výuka, Březen 2018

O něco méně s tím souhlasí lidé ve věku 18-26 let. 9 Z 10 ČECHŮ ŘÍKÁ, ŽE DÍKY PRAKTICKÉ VÝUCE SE ZVÝŠÍ ZÁJEM O TECHNICKÉ OBORY O něco méně s tím souhlasí lidé ve věku 18-26 let. ZVÝŠI SE DÍKY PRAKTICKÉ VÝUCE ZÁJEM STUDENTŮ O TECHNICKÉ OBORY? Q3. Domníváte se, že takto nově pojatá praktická výuka na základních školách může podpořit zájem o technické obory? T2B 90 % Lidé s VŠ vzděláním se méně než lidé s výučním listem (84 % vs. 92 %) domnívají, že praktická výuka přinese zájem o technické obory. S rostoucím věkem opět roste i míra souhlasu: V grafu je zobrazen součet odpovědí „rozhodně ano“ a „spíše ano“. T2B představuje sloučení odpovědí „rozhodně ano“ a „spíše ano“. Součet větší než 100 % je způsoben zaokrouhlováním. Ipsos pro AMSP, Praktická výuka, Březen 2018

V případě dotazů nás kontaktujte: Tomáš Macků Research & Communication Director tomas.macku@ipsos.com GSM: +420 774 646 799 Lenka Sazmová Account Director Ipsos Loyalty lenka.sazmova@ipsos.com GSM: +420 724 185 825 IPSOS s.r.o. Na Příkopě 22 Slovanský dům 110 00 Praha 1 www.ipsos.cz www.ipsos.com

GAME CHANGERS Prezentace společnosti

největší nezávislá výzkumná agentura 47+ milionů rozhovorů za rok Ipsos celosvětově největší nezávislá výzkumná agentura 88 zemí s Ipsos zastoupením 47+ milionů rozhovorů za rok 5 000+ klientů po celém světě 16 450 zaměstnanců 1975 rok založení

#1 výzkumná agentura Ipsos v České republice Vývoj obratu v ČR 397 mil. Kč 250+ analytiků, statistiků, psychologů, sociologů a konzultantů 100+ regionálních koordinátorů 1 000+ tazatelů pro všechny typy výzkumu 1 500+ mystery shopperů 65 000+ členů on-line panelu Populace.cz 2007 spojení Ipsos a Tambor

Ipsos Central Europe Cluster je řízen z Prahy. #1 v ČR Ipsos Central Europe Cluster je řízen z Prahy. #3 na Slovensku Pobočka v Rakousku založena v říjnu 2016. #2 v Maďarsku V roce 2016 vznikl v Praze celosvětový Ipsos Mystery Shopping Global Support Centre pro 88 zemí.

VÝZKUMNÉ SPECIALIZACE Jsme komplexní agentura OBLASTI VÝZKUMU VÝZKUMNÉ SPECIALIZACE Státní správa FMCG Testování inovací, konceptů/ produktů U&A study, positioning, potenciál trhu, segmentace Healthcare Služby In-store Monitoring Finance Utility Mystery Shopping Retail – obchodní sítě, centra Média, telco, IT Výzkum reklamy, komunikace Automotive Výzkum spokojenosti, loajality, zákaznická zkušenost

Specializované divize Ipsos Ipsos Marketing Ipsos Connect Ipsos Loyalty Ipsos UU Ipsos ERM Vývoj, nastavení a optimalizace produktů/ služeb Výzkum značky, komunikace a médií Výzkum zákaznické zkušenosti, spokojenosti a loajality Kvalitativní a etnografický výzkum, kreativní workshopy Výzkumy zaměstnanců a jejich implementace Strategy Solutions Execution Solutions Evaluation Solutions Censydiam Institute™ Etnography Center of Excellence™ Ipsos MarketQuest™ Ipsos InnoQuest™ Loyalty Knowledge Center™ Representative Employee Data Ipsos Healthcare Výzkum v oblasti farmaceutického marketingu a zdravotnictví Healthcare Rx/OTC™ Ipsos MORI Ipsos Global @dvisor™ Ipsos PA Výzkum veřejného mínění Ipsos Business Consulting™ Ipsos CEM Řízení zákaznické zkušenosti, service design, mystery shopping Ipsos Global Studies Ipsos Observer Mezinárodní studie Sběr dat (field & tabs) Digitalizace dat

Proč Ipsos Klademe důraz na porozumění vaší situace a potřeb. V rámci Ipsos Group sdílíme regionální i globální zkušenosti. Velmi dobře známe lokální trh. Soustředíme se na přidanou hodnotu a implikace vyplývající z výzkumu. Snažíme se být vždy co nejflexibilnější. Garantujeme dodržování nejvyšších standardů kvality dat i naší práce.. Zajímáme se o dění okolo nás, podporujeme CSR a udržitelnost.