VYBRANÉ PROBLEMATIKY DNEŠNÍHO ŠKOLSTVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Férová škola – férové vzdělávání Prezentace Ligy lidských práv
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Pracovní a trestní právo Datum vytvoření28.
Základní informace o projektu Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Oddělení ústavní a ochranné výchovy - Činnost resortu vnitra v oblasti práce s rizikovými a ohroženými dětmi a mladými lidmi. - Pohled na téma v kontextu.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Životní podmínky osob s PAS – poznatky ochránce Petra Zdražilová, Praha, 6.listopadu 2014 Petra Zdražilová / 6. listopadu, © Copyright Veřejný ochránce.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Představuje pilotní projekt s názvem POLIS. ... je sociálně preventivní pilotní projekt... zkušební doba 18 měsíců... spolufinancován Evropským sociálním.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Všeobecná deklarace lidských práv
Sociální patologie SCPT SCPA
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Proč potřebujeme informace o rodinném zázemí Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Boj s rasovou diskriminací: Workshop pro instituce občanské společnosti v České republice.
Rovnost a zákaz diskriminace ve veřejné správě. Rovnost ve veřejné správě ideologický požadavek rovnosti všech lidí - hluboké filozofické a náboženské.
Oblasti úpravy pracovního práva 1. Volný pohyb osob (pracovníků) 2. Rovné zacházení a boj s diskriminací 3. Pracovní podmínky 4. Ochrana zaměstnanců 5.
INVALIDITA JAKO SOCIÁLNÍ UDÁLOST
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Inkluze a integrace v ČR v kontextu nerovností v celém vzdělávacím systému Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Konference Net ZP – Síť péče o osoby se zdravotním postižením Včasná pracovní diagnostika pro tělesně postižené CZ.1.04/5.1.01/B Mgr. Martin Korych.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Základy speciální pedagogiky
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Co je a co není diskriminace? Diskriminace ve školství Lucie Obrovská
Rovné zacházení a zákaz diskriminace v zaměstnání a povolání BEV802K přednáška č JUDr. Jana Komendová, Ph.D.
MEZINÁRODNĚPRÁVNÍ A EKONOMICKÉ POSTAVENÍ CIZINCŮ (V ČR A VE VYBRANÝCH ZEMÍCH EU) Z HLEDISKA DEMOGRAFICKÉHO VÝVOJE Ing. Mgr. Magda Uxová, DiS.
Právní aspekty života LGBT lidí v České republice Mgr. Martina Štěpánková, PROUD Seminář pro sociální pracovníky „LGBT lidé a sociální práce“, Jihlava,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
Aktivity centra v rámci práce s násilnou osobou Centrum J.J. Pestalozziho, o.p.s. Štěpánkova 108, Chrudim Mgr. Lucia Pechtorová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_LIDSKA_PRAVA_LZPS_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Využití kritérií kvalitní školy pro MAP - zaměřeno na inkluzi Monika Tannenbergerová.
9. Tvorba individuálního plánu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Název vzdělávacího materiálu
Všichni o ní mluví, ale víme, jak opravdu vypadá? Školní inkluze
9. Tvorba individuálního plánu
Práva LGBTI osob Vojtěch Pospíšil Oddělení rovného zacházení
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
Tisková konference
Pedie Co mají společné?.
Sociální zemědělství Venkov 2016 Litoměřice
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní pojmy speciální pedagogiky
Listina základních práv a svobod Lidská práva
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
AUTOR: Kateřina Křížová
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

VYBRANÉ PROBLEMATIKY DNEŠNÍHO ŠKOLSTVÍ INTEGRACE, ANTIDISKRIMINACE, INKLUZE Monika Tannenbergerová

INTEGRACE VE VZDĚLÁVÁNÍ Základní terminologie: rovnost diskriminace sociálně znevýhodněný žák integrace inkluze

ROVNOST „Lidé jsou svobodní a rovní v důstojnosti i v právech.“ (LZPS, článek 1) „Všichni lidé jsou zrozeni jako svobodní a rovní co do důstojnosti a práv.“ (Všeobecná deklarace l. p. , článek 1) „Každý má právo na vzdělání.“ (LZPS, článek 33)

DISKRIMINACE diskriminace je právní, poměrně přesně definovaný pojem diskriminace je nerespektování zásady rovnosti zacházení zákaz diskriminace = povinnost zajištění rovnosti diskriminace je situace, kdy je s jednou osobou zachází z nějakého diskriminačního důvodu méně příznivým způsobem, než je, bylo nebo by bylo s jinou osobou ve srovnatelné situaci diskriminace a rozsudek ze Štrasburku 13. 11. 2007: D.H. and others vs. The Czech Republic

SOCIÁLNĚ ZNEVÝHODNĚNÝ ŽÁK podle platného znění (§ 16 ŠZ) je dítětem, které má speciální vzdělávací potřeby, takové dítě, které je buď zdravotně postižené či znevýhodněné, nebo dítě se znevýhodněním sociálním chápe se tím dítě s nařízenou ústavní výchovou, v postavení azylanta, nebo dítě z rodiny s nízkým sociálně – kulturním postavením

INTEGRACE přístupy a způsoby zapojení žáků se zvláštními vzdělávacími potřebami do hlavních proudů vzdělávání a do běžných škol cílem je poskytnout i žákům s těžkými a trvalými zdravotními postiženími společnou zkušenost s jejich zdravými vrstevníky, a přitom respektovat jejich specifické potřeby

INKLUZE dává v prostředí běžné základní školy přiměřené podněty a možnosti všem dětem bez rozdílu

Na co integrace a inkluze ? střet názorů a zájmů dnešní společnost školní věk a tolerance rozvoj klíčových kompetencí

Liga lidský práv Liga lidských práv se dlouhodobě zabývá situací dodržování lidských práv v ČR specializujeme se například na práva pacientů, na trestní spravedlnost, policii jednou ze stěžejních oblastí je situace ve školství, segregace sociálně znevýhodněných dětí, což úzce souvisí s problematikou diskriminace www.llp.cz

Projekt LLP: FÉROVÁ ŠKOLA více info  www.ferovaskola.cz pro začleňování zejména soc. znevýhodněných dětí jsme vytvořili celý projekt, který by měl pomocí odměny, tj. udělení Certifikátu Férová škola, motivovat školy v celé ČR, aby se aktivně a kreativním způsobem postavily k problematice inkluzívního vzdělávání nad projektem převzal záštitu minulý ministr školství nyní oceněny 4 ZŠ

NNO European Roma Rights Centre www.errc.org Z§vůle práva www.zvuleprava.cz Amnesty International www.amnesty.cz Step by Step ČR www.sbscr.cz OSF Praha www.osf.cz DROM www.drom.cz IQ Roma Servis www.iqrs.cz ROMODROM www.romodrom.cz Český helsinský výbor www.helcom.cz Člověk v tísni www.clovekvtisni.cz Vzájemné soužití www.vzajemnesouziti.cz

Děkuji Vám za pozornost kontakt Monika Tannenbergerová Liga lidských práv Burešova 6 602 00 Brno e-mail: tanmon@post.cz 105251@mail.muni.cz mtannenbergerova@llp.cz Děkuji Vám za pozornost