Města a inkluzivní strategie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
OČIMA ŽEN Projekt OČIMA ŽEN je podpořen z programu „Fondu pro nestátní neziskové organizace“. Program „Fond pro nestátní neziskové organizace“, jež je.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Dobrá praxe ve spolupráci krajské samosprávy a Agentury Martin Navrátil (ASZ) Praha,
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Evropské fondy: Řízení rizik podvodů
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Náměty pro činnost Národního fóra
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Zapojení nestátních neziskových organizací do NRP a NSRR
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Evropský návratový fond (ENF)
Jak vidí sociální inovace mpsv?
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Základní informace o programu
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
JIHOMORAVSKÝ KRAJ A INTEGRACE CIZINCŮ
Města a inkluzivní strategie
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Ing. Stanislava Správková
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Inovace VOV informace o projektu
Model intenzivní podpory
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Model intenzivní podpory
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Transkript prezentace:

Města a inkluzivní strategie ____________________________________________________________________________________________________________ Operační program Zaměstnanost Prioritní osa 3 – Sociální inovace a mezinárodní spolupráce Výzva 124 – Podpora inovačního prostředí Doba realizace projektu: 1.9.2017 – 31.7.2020

Realizátoři a partner projektu Realizátor: Sdružení pro integraci a migraci (SIMI) Partneři s finančním příspěvkem: Multikulturní centrum Praha Centrum pro sociální a ekonomické strategie při Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy (CESES) Partneři bez finančního příspěvku: MPSV Hl. m. Praha Liberecký kraj Jihomoravský kraj s finančním příspěvkem/bez finančního příspěvku

Obsah projektu Zhodnocení a mapování - jakým způsobem dochází k integraci migrantů a migrantek na lokální úrovni (3 kraje) - jaké projekty a nástroje (finanční toky, legislativa aj.) byly v oblasti realizovány a s jakými výsledky - jaké okruhy jsou v oblasti služeb/ projektů/potřeb opomíjeny či podhodnoceny Přenášení dobré praxe ze zahraničí Návrh funkčních (inovativních) řešení a integračních modelů, které mohou být aplikovány v ČR Několik vzájemně provázaných linií a oblastí

Cíle projektu Lokální integrační politiky lépe reflektují skutečné potřeby jak migrantů, tak samospráv + jsou vytvářeny na základě jasných vizí čeho dosáhnout Vybudovat dobře využitelnou znalostní platformu, zacílenou na inkluzivní strategie migrantů/migrantek, z níž budou jednotliví aktéři v procesu lokální integrace moci profitovat. Cílem je stav, kdy kraje vnímají integraci jako oblast svého zájmu, ve které mohou a mají působit, ví jak a proč vypisovat projekty, nastavovat sociální služby a zahrnovat migranty/migrantky do svého rozhodování. Reflexe skutečných potřeb Znalostní platforma Integrace jako oblast zájmu

Cílová skupina ORGÁNY VEŘEJNÉ SPRÁVY A SAMOSPRÁVY Úzká spolupráce se 3 kraji/ městy/ obcemi v těchto krajích Sdílení zkušeností a diseminace výstupů směřuje i na kraje a obce, které nejsou přímo zapojené Srovnání – kontrafaktuální kraj OSOBY SOCIÁLNĚ VYLOUČENÉ A OSOBY SOCIÁLNÍM VYLOUČENÍM OHROŽENÉ (MIGRANTI/MIGRANTKY) Široká definice cílové skupiny ze strany projektového týmu. Primární Sekundárně odborná i laická veřejnost

Projektové definice PŘÍMOU I NEPŘÍMOU INTEGROVANÝ MIGRANT OSOBA, NA NÍŽ SE PROJEKT VZTAHUJE OSOBA S MIGRAČNÍ ZKUŠENOSTÍ, PŘÍMOU I NEPŘÍMOU INTEGROVANÝ MIGRANT má možnost se podílet na běžných činnostech společnosti. Proces jeho/její integrace je zakončen tehdy, pokud se i přes některé zachované odlišnosti identifikuje s majoritní společností. Míra a potřeba integrace je přitom do značné míry individuální. Osoba, na níž se projekt vztahuje Integrovaný migrant

Projektové definice INTEGRACE: obousměrný proces vzájemného přizpůsobování se migrantů/migrantek a většinové společnosti. Výraznější zaměření na odstraňování bariér, které brání integraci osob s migrační zkušeností. Předpoklad úspěšné integrace:  migranti jsou motivováni k začlenění se do hostitelské společnosti je jim poskytována efektivní podpora v překonávání bariér v různých oblastech života. - většinová společnost migranty přijímá - nástroje integračních politik musí cílit i na většinovou populaci. Východisko: integrační politiky fungují nejlépe tehdy, když jsou vytvářeny s cílem sociální koheze, která umožňuje zapojení se všech osob ve společnosti. Sociálně ekonomická pozice migranta silně ovlivňuje koncept očekávané integrace… Integrace

Aktivity Celkem 10, vzájemně související a provázané. 1. ZHODNOCENÍ SITUACE V OBLASTI LOKÁLNÍ INTEGRACE – OBECNĚ 2. VYTVOŘENÍ DATABÁZE PROJEKTY A HODNOTÍCÍHO NÁSTROJE 3. SÍŤOVÁNÍ A PŘENOS INFORMACÍ 4. PŘENOS ZAHRANIČNÍCH ZKUŠENOSTÍ 5. VZNIK KLÍČOVÝCH DOPORUČENÍ A MANUÁLŮ A JEJICH IMPLEMENTACE 6. EVALUACE INTEGRACE V PRAZE 7. ZHODNOCENÍ INTEGRACE V LIBERECKÉM KRAJI 8. ZHODNOCENÍ INTEGRACE V JIHOMORAVSKÉM KRAJI 9. EVALUACE 10. ŘÍZENÍ PROJEKTU Celkem 10, vzájemně související a provázané. Až na výjimky všechny běží po celou dobu trvání projektu.

Hlavní výstupy HODNOTÍCÍ ZPRÁVA - Podzim 2019 - Mapování přístupu k lokální integraci a informace o nastavení integrační politiky na krajské úrovni - Přehled statist. údajů, popis legislativy, popsaní klíčoví hráči a jejich kapacita - Cíle a celkový přístup krajů, efektivita nastavení integračních mechanismů a pokrytí skutečných potřeb krajů - Zasazení do mezinárodního a evropského rámce, aktuální trendy, připravenost na výzvy současného světa. SOUHRNNÉ ZPRÁVY, VČ. SYSTÉMOVÝCH ANALÝZ - Celkem 3 - za každý zapojený kraj - Zhodnocení situace a používaných nástrojů, podklady a navržení postupů pro vytváření či evaluaci strategie. ÚČEL – koncepční práce s tématem, v projektu i mimo něj. Hodnotící zpráva Souhrnné zprávy Systémové analýzy

Hlavní výstupy DATABÁZE PROJEKTŮ HODNOTÍCÍ NÁSTROJ PROJEKTŮ 2019 – online přístupný podrobný seznam v ČR realizovaných projektů, souvisejících s integrací, po vzoru jiných evropských zemí (viz EWSI). Průběžné doplňování, důraz na projekty s tzv. upscalingovým potenciálem. Účel – poslouží ke zjištění, jaké projekty byly podporovány a jaké oblasti naopak zůstaly mimo faktický zájem státní správy či i vyhlašovatelů výzev, příklady dobré praxe HODNOTÍCÍ NÁSTROJ PROJEKTŮ Vytvořený nástroj na hodnocení kvality a přenositelnosti projektů. Účel – pomoc státní správě i jiným aktérům lokální integrace k orientaci a snazšímu výběru kvalitních projektů. Tj. lepší nastavení integrační politiky (směřování grantů, problémová místa, důraz na udržitelnost aj.). Databáze projektů Hodnotící nástroj projektů Evaluační plán Evaluační zprávy

Hlavní výstupy MANUÁL LOKÁLNÍ INTEGRACE EXISTUJÍCÍ ZNALOSTNÍ PLATFORMA Nástroje a návrhy komplexního přístupu ke všem osobám s migrační zkušeností. Mezi kraji přenositelný materiál, který poslouží všem, kteří se lokální integraci věnují. Účel - efektivnější vynakládání veřejných prostředků do oblasti integrace, a zároveň adresná pomoc osobám ohroženým sociálním vyloučením přímo na lokální úrovni. METODIKA TERÉNNÍ SOCIÁLNÍ PRÁCE S MIGRANTY – průběžné vytváření, obsáhne i práci v cizineckých komunitách. KLÍČOVÁ DOPORUČENÍ - doporučení ve formě policy paperů pro klíčové aktéry EXISTUJÍCÍ ZNALOSTNÍ PLATFORMA A dále - konference, kulaté stoly, fokusní skupiny Manuál lokální integrace Metodika terénní sociální práce Klíčová doporučení Existující znalostní platforma

Kulatý stůl Terénní průzkum - součást mapování situace v zapojených krajích - jednak zachytit žitou zkušenost a potřeby samotných migrantů - jednak identifikovat skryté, segregované či jinak specifické lokality s vyšší koncentrací migrantů na území těchto krajů - pro další rozvoj cílených integračních opatření v jejich lokalitách.  Hl. m. Praha - jisté poznatky popisuje Analýza postavení migrantek a migrantů v hl. m. Praze, vypracovaná SOÚ AV ČR - chybí řada informací o jednotlivých lokalitách v metropoli - nejsou zcela jasné metody, rozsah či míra propojení práce v terénu ze strany městských částí a neziskových organizací. Mapování lokalit se zvýšenou koncentrací migrantů v hl. m. Praze

Kulatý stůl Harmonogram 14:30 – 15:00 Prezentace projektů INTEGRA (ICP) a Města a inkluzivní strategie (SIMI) 15:00 – 15:15 Přestávka, tvorba skupin 15:15 – 16:00 Diskuse v pracovních skupinách 16:00 – 16:20 Prezentace výstupů   Mapování lokalit se zvýšenou koncentrací migrantů v hl. m. Praze

Podporujeme integraci Děkuji za pozornost. Eva Valentová Sdružení pro integraci a migraci valentova@refug.cz www.migrace.com