OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika Objemy těles.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Objemové jednotky a jejich převody
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Měření délky pevného tělesa
Objem a povrch kvádru a krychle
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
Písemné sčítání a odčítání do milionu
Měření objemu pevného tělesa
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Jednotky objemu, délky a hmotnosti
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_58_Jednotky objemu
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu mužského
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Jednotky hmotnosti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Povrch kvádru.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Základní škola, Jičín, Soudná 12
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_15_Objem Téma: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Hana Kuříková Vytvořeno dne 25.7.2012 Odpilotováno dne 6.11.2012 ve třídě 6. A Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Fyzika Tematický okruh Fyzika 6. ročník Téma Objem Klíčová slova Objem, krychlový metr, odměrný válec, litr

Označení, jednotky, měřidla Objem Označení, jednotky, měřidla

Objem Odvozená fyzikální veličina Vyjadřuje velikost prostoru vyplněné tělesem Označení: V Základní jednotka: 1 metr krychlový (m3) Odvozené jednotky: 1 decimetr krychlový (dm3) 1 centimetr krychlový (cm3) 1 milimetr krychlový (mm3)

Měřidla objemu Odměrka Odměrný válec

Duté jednotky 1 litr (l) 1 decilitr (dl) 1 l = 10 dl 1 centilitr (cl) 1 l = 100 cl 1 mililitr (ml) 1 l = 1 000 ml 1 hektolitr (hl) 1 hl = 100 l hl l dl cl ml : 100 : 10 : 10 : 10 . 100 . 10 . 10 . 10

Převody jednotek 1 m3 = 1 000 dm3 1 dm3 = 1 000 cm3 1 cm3 = 1 000 mm3 m3 dm3 cm3 mm3 Pamatuj! 1 litr = 1 decimetr krychlový : 1000 : 1000 : 1000 . 1000 . 1000 . 1000

Jak zapisujeme naměřenou hodnotu objemu V = 85 dm3 označení hodnota měření jednotky

Jak určíme objem kvádru Změříme rozměry kvádru délku a, šířku b, výšku c. Rozměry musí být ve stejných jednotkách Spočítáme podle vzorečku V = a . b . c Příklad: Kvádr: a = 2 cm b = 3 cm c = 5 cm V = a . b . c = 2 . 3 . 5 = 30 cm3 c b a

Procvičení Převeď: 30 dm3 =……… m3 5,6 dl = ……… l 8,5 cm3 =……… mm3 780 ml = ……… l 10,5 l = ……… dm3 18 hl = ……… m3 380 mm3 =……… dm3 5,6 l = ……… mm3 8,5 cm3 =……… ml 780 cl = ……… ml 20,5 l = ……… m3 18 l = ……… dl

Řešení 30 dm3 = 0,030 m3 5,6 dl = 0,56 l 8,5 cm3 = 8500 mm3 780 ml = 0,780 l 10,5 l = 10,5 dm3 18 hl = 1,8 m3 380 mm3 = 0,00038 dm3 5,6 l = 5600000 mm3 8,5 cm3 = 8,5 ml 780 cl = 7 800 ml 20,5 l = 0,0205 m3 18 l = 180 dl

Otázky na závěr Které jednotky objemu znáš? Doplň jednotky do vět: Tato mraznička má objem 250 ……… . Na základy domu potřebujeme 30 ……… betonu. Lékař píchnul nemocnému 5 …… penicilinu. Řidič natankoval 40 …… benzínu. 3. Převeď: 32,8 m3 = ……… l 532 hl = ……… m3 327ml = ……… l 3,2 cl = ……… l 4. Doplň jednotku: 6 cl = 0,06 ……… 20 cm3 = 0,02 ……… 1 260 mm3 = 1,26 ……… 260 l = 260 ………

Otázky na závěr- řešení Které jednotky objemu znáš? (m3,dm3,cm3 ,mm3,hl,l,dl,cl,ml) Doplň jednotky do vět: Tato mraznička má objem 250 l . Na základy domu potřebujeme 30 m3 betonu. Lékař píchnul nemocnému 5 ml penicilinu. Řidič natankoval 40 l benzínu. 3. Převeď: 32,8 m3 = 32 800 l 532 hl = 53,2 m3 327ml = 0,327 l 3,2 cl = 0,032 l 4. Doplň jednotku: 6 cl = 0,06 l 20 cm3 = 0,02 dm3 1 260 mm3 = 1,26 cm3 260 l = 260 dm3

Anotace: V této prezentaci se žáci seznámí s novou fyzikální veličinou objemem. Na začátku definujeme objem, označení, jednotky a měřidla. Učitel ukáže žákům měřidla objemu. Dále si žáci procvičují vztahy mezi převody jednotek objemu. Důležité je žákům ukázat, že 1 litr vody se vejde do krychle o hraně 10 cm. Otázky na závěr žáci samostatně vyřeší do sešitu. Kontrola probíhá na interaktivní tabuli. Použitá literatura: Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc. , PaedDr. Jiří Bohuněk: Fyzika pro 6. ročník základní školy, 2. vydání 2003 Prometheus, 159 stran, ISBN 80-7196-246-5 Citace obrazového materiálu: Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Measuring_cylinder_hg.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Simple_Measuring_Cup.jpg