Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Segmentace trhu.
Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Objektivní faktory.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Mikroekonomie I Formování trhu
Základy marketingu šestá přednáška
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Mechanismus hospodářské koordinace
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
úvod pojetí a obsah marketingu
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
Trh Pavel Šuranský.
Cestovní ruch turismus, turistika, rekreace, rekreologie = cílené, záměrné cestování CR – možnost vycestování člověka a jeho setrvání mimo své bydliště,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Nákupní chování spotřebitele
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
SUBURBANIZACE.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Teorie optimální velikosti města
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
TRH (tržní mechanismus)
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluSegmentace.
Liberec 2014 Mgr. Jan Charousek. Cestování a poznávání vzdálenějšího okolí doprovázelo i vývoj starověkých civilizací. Mnohé písemné doklady o cestování.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
1. Úvodní hodina – Postavení a činnost CK. Činnost CK a CA Zákon o živnostenském podnikání Podmínky provozování CK Podmínky provozování CA.
Ekonomika – základní pojmy.
Ing. Veronika Dostálková MBA
MARKETING Přednáška P
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Postavení CR v hospodářství
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová

Segmentace trhu proces plánování rozdělující celý trh na menší skupiny, které se od sebe liší 1. fáze – Výzkum trhu zhodnocení možnosti prodeje produktů, odhad budoucí poptávky 2. fáze – profilování segmentů rozdělení zákazníků do menších skupin s podobnými charakteristikami (stejné postoje, věk...) 3. Fáze – tržní zacílení vyhodnocení atraktivity a vhodnosti jednotlivých segmentů výběr jednoho nebo více segmentů, na které se bude firma zaměřovat

DEMOGRAFICKÝ SEGMENT 1) Věk (do 6 let, 6 - 11, 12 - 19, 20 - 34, 35 - 49, 50 - 64, 65 a více) 2) Pohlaví (muž, žena) 3) Velikost rodiny (1 - 2, 3 - 4, 5 a více) 4) Náboženství

Geografický segment 1) Země (ČR, Rakousko…) 2) Okres (Střední Čechy, Jižní Čechy…) 3) Typ osídlení (městské, venkovské, průmyslové oblasti) 4) Prostředí (ostrovy, podnebí...)

Podle účelu cesty 1)Rekreace 2) Obchodní cesty 3) Nákupy… - Lze propojit s formami CR

Sociologická segmentace 1) Společenská vrstva (dělnická, střední, vyšší) 2) Životní styl (sportovnci, fanoušci...)

Socio-ekonomická segmentace 1) Výše příjmů 2) Vzdělání 3) Povolání

Motivační faktory cr Vedou k potřebě rekreace, dovolené nebo aktivitám ve volném čase Fyzické (sportovní aktivity, pobyt mimo obvyklé prostředí) Emocionálí (nostalgie, únik) Kulturní (kulturní akce, prohlídky památek) Postavení (exklusivita, módnost) Osobní (návštěva známých) Osobní rozvoj (dovednosti, znalosti)

Determinující faktory v cr Zda zákazník bude moci jet na dovolenou Jaký typ výletů, dovolené, cest může podniknout

Obecné trendy v CR 1) Poptávka Změny ve společnosti (demografické, socioekonomické) 2) Nabídka Převyšuje poptávku např. změny v dopravě, rozvoj technologií, dopad CR na živ. prostředí 3) Časové hledisko - Obecné změny (války, terorismus,sezónnost, obliba destinace)

Základní pojmy v cr

trh = oblast ekonomiky, kde se střetává nabídka s poptávkou a dochází ke směně zboží a služeb Subjekty trhu CR Kupující – chtějí cestovat a uspokojovat své potřeby nákupem služeb CR (domácnosti, podniky, jiné organizace) Prodávající – nabízí služby CR na trhu přímí dodavatelé (podniky dopravních, ubytovacích, stravovacích služeb) zprostředkovatelé (CK,CA) Stát – pomocí státních norem reguluje fungování trhu CR

Objekty (zboží, služby) – předmět směny na trhu CR Služby CR – ubytovací, stravovací, dopravní atd. Zboží – doplňkový charakter (mapy, pohlednice, knihy, suvenýry) Volné statky – nabízí příroda (moře, čistý vzduch, léčivé prameny, krajina) Mechanizmy na trhu CR Nabídka zboží, služeb, místních atraktivit Poptávka po zboží, službách v určitém místě Cena – výsledek působení nabídky a poptávky s vlivem konkurence