Minulý čas prostý pravidelných sloves

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Past simple & past continuous
Minulý čas prostý Pravidelná slovesa.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
USE: Vyjadřuje události, které proběhly v minulosti často určené časovým údajem. děje v minulosti – již ukončené = něco, co se odehrálo v minulosti a již.
Past simple action in the past taking place once, never or several times (He visited his parents every weekend.) actions in the past taking place one after.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
VY_32_INOVACE_Aj-G 6.,7.08. Regular verb (pravidelná slovesa) verb (sloveso) + ed played worked Example: She played tennis. (Hrála tenis.) Irregular.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Minulý čas prostý používáme, když hovoříme o určité době v minulosti, např. yesterday, on Monday, last summer/year/month, in 2002, four days ago. K infinitivu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_674_MINULÝ_PROSTÝ_ČAS TÉMA: MINULÝ PROSTÝ.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Přítomný čas prostý Present simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Slovesa v minulém čase 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
ČASOVÁNÍ PRAVIDELNÝCH SLOVES VE ŠPANĚLŠTINĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu.
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_20_Pronouns.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
VY_32_INOVACE_436 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Can, can´t Project 1
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
Anotace – Dny v týdnu Anotace Autor Čeština, angličtina Jazyk
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Budoucí čas vyjádřený vazbou TO BE GOING TO
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název:
Tvorba příslovcí a jejich stupňování
Přítomný čas průběhový
Present Simple Přítomný čas prostý. Present Simple Přítomný čas prostý.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Past simple and past continuous
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Havránková Číslo
PAST SIMPLE (MINULÝ ČAS PROSTÝ)
Budoucí čas WILL Future tense Zpracovala: Ing. Alice Javoříková
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Past Simple – tvar a použití
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
Present simple Negative +question
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Past simple – minulý čas prostý
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Reported questions 1. Wh- questions
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Past Simple Minulý čas prostý.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_09. 1/08 ZÁKLADNÍ ŠKOLA JABLONEC NAD NISOU, 5
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_Spo_I_15 Past continuous
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Transkript prezentace:

Minulý čas prostý pravidelných sloves Past simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alice Javoříková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Minulý čas prostý Vyjadřuje: děj, který se odehrál a skončil v minulosti (I got up early yesterday.); řadu po sobě jdoucích jevů (I got up, then I went to the bathroom.); minulý děj obvyklý nebo opakovaný (He usually saw his dentist twice a year); rozlišujeme slovesa pravidelná a nepravidelná.

Oznamovací věta kladná Pravidelná slovesa PODMĚT + SLOVESO koncovka -ED + ostatní větné členy. I played we played you played you played he, she, it played they played U všech osob přidáváme stejnou koncovku „ed“. Pro přidávání „-ed“ u sloves končících na „y“ platí stejná pravidla jako při tvorbě množného čísla podstatných jmen pravidelných. (try–tried; cry–cried). U sloves končících v infinitivu na „t“ nebo „d“ vyslovujeme [id] – př. wanted, needed. Příklad: We played tennis last Sunday. Hráli jsme tenis minulou neděli. She played the piano. Ona hrála na klavír.

Oznamovací věta záporná PODMĚT + DIDN’T SLOVESO + ostatní větné členy. I didn´t play we didn´t play you didn´t play you didn´t play he, she, it didn´t play they didn´t play Ve všech osobách přidáme v záporu před významové sloveso „didn´t“. Významové sloveso je pak již bez koncovky, ve tvaru infinitivu. U záporu už nerozlišujeme, zda se jedná o sloveso pravidelné nebo nepravidelné. Příklady: I didn’t like milk. Neměl jsem rád mléko. He didn’t like potatoes. On neměl rád brambory.

Otázka (WH-words) DID + PODMĚT + SLOVESO + ostatní větné členy? Did I play? Did we play? Did you play? Did you play? Did he, she, it play? Did they play? U všech osob začneme otázku „Did…?“, významové sloveso bude pak už bez koncového „-ed“, ve tvaru infinitivu. U otázky už nerozlišujeme, zda se jedná o sloveso pravidelné nebo nepravidelné. Příklady: Did you speak English? Mluvil jsi anglicky? Did it work well? Fungovalo to? Why did you study English? Proč jsi studoval angličtinu? When did the school year start? Kdy začal školní rok?

Procvičování Přelož: A: Moji přátelé měli rádi zmrzlinu. B: Měl jsi ji také rád? A: Ne, neměl. Já jsem měl rád ovoce. A: My friends liked ice-cream. B: Did you like it too? A: No, I didn´t. I liked fruits.

Procvičování Doplň následující slovesa ve správném tvaru: dance, work, refuse, study, kiss, prepare, walk, like Mr Hill …………………. in a factory. He ................ to do it. I ................ with my dog in the park. Tom ................... his girlfriend. Mum .................... a cake every Friday. Lucy .................... all night. We ................ books. Peter was a student, he ................... Math. worked refused walked loved prepared danced liked studied

Zdroje a literatura DUŠKOVÁ, Ludmila. Stručná mluvnice angličtiny. Vyd. 6. Praha: Academia, 1991, 304 s. ISBN 80-200-0383-5.