Prioritní cíl: Relevance

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Základní škola, Brno, Štolcova 16
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV ERDF výzva pro vysoké školy Ing. Martin Hajnala Praha, duben 2016.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Polytechnické vzdělávání v praxi
Rozvoj vzdělávání na Slezské univerzitě v Opavě CZ /0. 0/0
Závěrečná zpráva o průběhu řešení projektu
Institucionální rozvojový plán TUL 2017
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
IP Alena Kopáčková (DFP)
Prioritní cíl 3: Internacionalizace
Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 4: Relevance
Inovace počítačové učebny
Zapojení odborníka z Univerzity v St
Příprava double degree programu Business Administration
Kariérové poradenství a podnikavost
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Prioritní cíl: Relevance IP 2017 Prioritní cíl: Relevance 12371 Nastavení a řízení efektivní a motivované interakce komunikačního trojúhelníku škola-student/absolvent-praxe/aplikační sféra   11.1.2017 Ing. Jaroslav Demel, Ph.D.

Cíl projektu 12371 Posílení vzájemného propojení školy, zaměstnavatelů, studentů a absolventů s využitím aktivit podporujících zvýšení uplatnitelnosti a podnikatelské myšlení studentů a absolventů EF TUL, zlepšení jejich předpokladů v souladu s potřebami trhu práce a jejich adaptace na nové podmínky ovlivněné prudkým technologickým rozvojem. IP 2017 Komunikační_trojúhelník| 11.1.2017

Anotace projektu 12371 Projekt podporuje společné akce (i u speciálních příležitostí) uvedeného komunikačního trojúhelníku (škola – studenti/absolventi – praxe), zaměřené především na předávání zkušeností z praxe, podporu podnikatelského způsobu myšlení, kreativitu, posilování finanční, ICT i podnikatelské gramotnosti, a to formou společných workshopů, přednášek, soutěží, simulace praktického prostředí a reálných problémů aplikační sféry. Vzájemné potřeby na straně absolventů i zaměstnavatelů jsou zjišťovány a ověřovány sběrem primárních dat. Na straně zaměstnavatelů je zjišťována současná výbava absolventů kompetencemi a znalostmi, které jsou pro uplatnění na trhu práce klíčové. Na straně absolventů je zkoumán názor na uplatnitelnost na trhu práce ve vazbě na jejich studium. Na základě zjištění jsou do společných aktivit v rámci komunikačního trojúhelníku zařazovány prvky na posílení těch kompetencí, které absolventům chybějí. IP 2017 Komunikační_trojúhelník| 11.1.2017

Zdůvodnění projektu 12371 Projekt je v souladu se Strategickým záměrem vzdělávací a tvůrčí činnosti Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci na období 2016 – 2020, resp. s Plánem realizace strategického záměru TUL pro rok 2017. Citace (DZ 2016-2020), resp. aktualizace: EF TUL bude efektivně a průběžně spolupracovat s vnější sférou, monitorovat potřeby zaměstnavatelů a uplatnitelnost absolventů. Podněty z vnějšku bude kontinuálně zpracovávat a bude do výuky zařazovat nástroje ke zvýšení konkurenceschopnosti svých absolventů (odborné praxe, externí lektoři, soutěže). Vytvořit přehled šetřením mezi absolventy a vyhodnotit jejich uplatnitelnost v praxi. IP 2017 Komunikační_trojúhelník| 11.1.2017

Postup řešení projektu 12371 Projekt byl rozdělen na tři aktivity, které se vzájemně prolínaly a v rámci kterých docházelo k propojování komunikačního trojúhelníku škola-student/absolvent-praxe/aplikační sféra. Komunikační trojúhelník a výuka Komunikační trojúhelník a mimovýukové aktivity Komunikační trojúhelník a zpětná vazba IP 2017 Komunikační_trojúhelník| 11.1.2017

Postup řešení projektu 12371 Komunikační trojúhelník a výuka První aktivita byla založena na výše uvedeném propojení v rámci standardní výuky. Do jednotlivých studijních programů a jejich odborných předmětů vstupovali odborníci z praxe, kteří studenty, vybavené teoretickým základem k problému, seznamovali s aplikací daných znalostí v praxi, se souvisejícími důsledky a projevy, i s odchylkami od standardů. Vyloženě v rámci výuky bylo v roce 2017 realizováno na EF TUL 22 zvaných přednášek odborníků z praxe z významných podniků i institucí – např. Škoda Auto, DB Schenker, MZV, MPO apod. Jich se zúčastnili jak studenti z předmětů, v jejichž rámci se přednáška konala, tak i ti, kteří na ni přišli na základě její propagace. Početně šlo o stovky studentů, monitorovací indikátor tohoto projektu byl bohatě naplněn účastí na společných akcích trojúhelníku, proto nebyla účast na zvaných přednáškách v rámci standardní výuky sledována. Finanční podpora projektu v této aktivitě byla využita zejména na pořízení materiálu a jeho spotřebu. IP 2017 Komunikační_trojúhelník| 11.1.2017

Postup řešení projektu 12371 2. Komunikační trojúhelník a mimovýukové aktivity Všechny tři strany měly možnost setkat se u různých příležitostí, vyloženě společnými pak byly: Pětidenní workshop Business Workout iniciativy Student Business Club (září 2017) Počet účastníků: 66 Počet podpořených přednášek odborníků z praxe: 16 Slavnostní setkání akademické obce a vědecké rady EF TUL při příležitosti 25 let založení fakulty (listopad 2017) Počet účastníků: 136 Výroční ples EF TUL (listopad 2017) Počet účastníků: 212 Finanční podpora byla využita na stipendia pro studenty, kteří pomáhali při přípravě a organizaci akcí. Dále na tisk propagačních letáků k akcím na edičním středisku TUL a pořízení materiálu pro posílení realizaci akcí a jejich komunikaci, např. pro vytvořený filmový spot fakulty. Část finanční podpory byla využita na účast řešitele na Setkání oddělení vnějších vztahů a marketingu vysokých škol v Brně pořádané APUA, které bylo věnováno moderním prostředkům komunikace VŠ se studenty a absolventy (tvorba filmových shotů, časoměrných materiálů, využití sociálních sítí). Získané zkušenosti byly využity při realizaci propagačního filmového spotu k výročí 25 let fakulty. IP 2017 Komunikační_trojúhelník| 11.1.2017

Postup řešení projektu 12371 2. Komunikační trojúhelník a zpětná vazba V lednu 2017 bylo 86 absolventů (kontakty na ně byly získány v roce 2016) osloveno formou dotazníkové šetření monitorujícího jejich uplatnitelnost na trhu práce. Poznatky z tohoto šetření generují návrhy na doplnění výuky, rozšiřování či zužování záběru odbornosti, iniciují změny. Bylo získáno 57 odpovědí, poznatky ze šetření byly zpracovávány v únoru a březnu 2017 a uveřejněny na www.ef.tul.cz. V červnu 2017 bylo osloveno vybraných 89 studentů/absolventů v rámci jejich státních zkoušek a byl získán souhlas s jejich kontaktováním a komunikací v dalších letech. Jak v rámci tohoto kontaktu, tak při všech jmenovaných aktivitách byli absolventi v rámci komunikace permanentně vyzýváni ke vstupu do Klubu absolventů – databáze absolventů celé TUL na IS/STAG, jediné databáze, která je propojena s celou studijní historií každého studenta/absolventa TUL. Lze tedy označit za skutečný celkový počet sledovaných absolventů v komunikaci. V roce 2017 vzrostl počet registrovaných absolventů v databázi na 285. Finanční podpora projektu v této aktivitě byla využita zejména na stipendium studenta účastnícího se prací v rámci šetření, na pořízení materiálu a jeho spotřebu. IP 2017 Komunikační_trojúhelník| 11.1.2017

Změny v projektu 12371 Úprava rozpočtu během realizace projektu Rozpočet před úpravou (v tis. Kč) Materiál 21 Cestovné 2 Stipendia 17 Rozpočet po úpravě (v tis. Kč) Materiál 4,5 Služby 13 Stipendia 17,5 Vzhledem k vyšším výdajům na plánovanou služební cestu spojenou s účastí na specializovaném semináři a některým potřebným přesunům z materiálu ve prospěch služeb byla podána žádost rektoru TUL o změnu v rozpočtu projektu (žádost přiložena). Žádosti bylo vyhověno. IP 2017 Komunikační_trojúhelník| 11.1.2017

Splnění cíle projektu 12371 Cíl projektu byl splněn. 5 3 180 220 Ukazatele Stanovené ukazatele projektu Popis relevantních ukazatelů – kvantitativní i kvalitativní Výchozí kontrolovatelné ukazatele Počet přednášek externích lektorů: Počet společných akcí kom. trojúhelníku: Počet účastníků na akcích: Počet sledovaných absolventův komunikaci: Plnění stanovených cílových kontrolovatelných výstupů Stanovené kontrolovatelné ukazatele Cílové kontrolovatelné ukazatele - plnění 5 3 180 220 38 (760%) 3 (100%) 512 (284%) 285 (130%) Cíl projektu byl splněn. IP 2017 Komunikační_trojúhelník| 11.1.2017