Konštrukcia lichobežníka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Advertisements

Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
VY_32_INOVACE_10_4_11.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
Užití goniometrických funkcí
Rovnoběžník 19 Sestrojte rovnoběžník ABCD, jestliže:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Povrch krychle a kvádru.
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Rovnoběžník 13 Sestrojte rovnoběžník ABCD, ve kterém a = 7 cm, u = 10 cm, v = 8 cm. Základem při této konstrukci bude konstrukce trojúhelníku podle věty.
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Množiny bodů dané vlastnosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhel, který s ní svírá úhlopříčka)
Známe-li délku úhlopříčky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Goniometrické funkce Autor © Ing. Šárka Macháňová
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Využitie vlastností kvapalín
Lichobežník „domčeková metóda“.
Základní konstrukce Obdélník (známe-li délku jedné jeho strany a úhlopříčky) Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň.
Trojuholníky ZŠ okružná 17 Michalovce.
OVOCNÉ RASTLINY I. trieda.
Konštrukcia rovnobežníka
Autor obrázků © Mgr. Radomír Macháň
Konstrukce rovnoběžníku
PaedDr. Jozef Beňuška
Jsou přímky a , b: rovnoběžky různoběžky Správná odpověď: b a různoběžky.
ROTAČNÝ VALEC Základné pojmy PaedDr. Miroslav Tisoň, 2008
Autor: Valentína Gunišová
Obsah obdĺžnika a štvorca
Pythagorova věta – příklady
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PLANIMETRIE Zobrazení v rovině
Povrch krychle a kvádru.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Konstrukce lichoběžníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Obvod a obsah rovinného obrazce III.
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Množiny bodů dané vlastnosti
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Pythagorova věta v rovině
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Konštrukcia lichobežníka B.Jelčová a V.Uličná

Čo už vieme... 1.Čo je lichobežník ? 2.Ako delíme lichobežníky ? Lichobežník je rovinný útvar, ktorý má len jednu dvojicu rovnobežných strán (tieto nazývame základne – nemajú rovnakú dĺžku) a jednu dvojicu má rôznobežnú (to sú tzv. ramená lichobežníka). Rôznostranný Rovnoramenný Pravouhĺý

Konštrukcia lichobežníka Zápis: Náčrt: a=6,5 cm c=3,5 cm b =5 cm e =7 cm A B C D 3,5 cm 7 cm 5 cm 6,5 cm

Popis konštrukcie: AB;AB=6,5cm k1; k1(A; 7cm) k2; k2(B; 5cm) C; Ck1k2 p; p║AB, Cp k3; k3(C; 3,5cm) D; Dpk3 lich. ABCD k3 k1 D k2 C p A B

1.príklad Zápis: a= 5cm b= 4cm = 60° = 75° Y X C D p 4 cm   A 5cm

2.príklad Zápis: a=5cm c=3cm b=5cm e=7cm A B C D 3cm 7 cm 5 cm 5 cm

3.príklad Zápis: a= 8cm b= 4cm = 50° = 75° Y X C D p 4 cm   A 8cm

4.príklad Zápis: a=6cm c=2cm b=3cm e=5cm A B C D 2cm 5cm 3cm 6cm

Zdroje: https://tuul.sk/material/konstrukcia-lichobeznika/ http://www.oskole.sk/?id_cat=2&clanok=12838 https://www.google.sk/search?q=konstrukcia+licho bežníka&sa=X&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&t bo=u&source=univ&ei=EKclU8mmCYPMygPC0YKQ Dg&ved=0CDUQsAQ&biw=1440&bih=785

Ďakujem za pozornosť