Multimodální doprava, příležitost posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu v Ústeckém kraji Ing. Jan Sixta, CSc., expert ÚK pro projekt ChemMultimodal.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Úřad vlády ČR Odbor pro informování o evropských záležitostech Ing. Klára Nápravníková Grantové informační projekty OEZ 2006 Praha, 5. října 2006.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP PELHŘIMOV Jihlava.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Předcházení odpadům z pohledu Svazu měst a obcí ČR Pohled obcí a měst jako původců komunálních odpadů Praha, Svaz měst a obcí České republiky.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Projekt „PURE COSMOS – Úloha veřejné správy při podpoře konkurenceschopnosti malých a středních podniků“
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Individuálně, ale společně a jinak
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Česko-čínské obchodní a ekonomické vztahy
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Josef Středula, předseda ČMKOS
Členská schůze MAS Nepomuk,
Procesní management v oddělení logistiky
Aktuální témata v oblasti Evropských strukturálních a investičních fondů JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně pro řízení sekce koordinace evropských fondů.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Význam projektu ChemMultimodal pro Ústecký kraj
Inovace a regionální rozvoj
Význam projektu ChemMultimodal pro Ústecký kraj
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Náměty pro činnost Národního fóra
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
AKTUALIZACE REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE ZLÍNSKÉHO KRAJE
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Představení projektu.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Vytváření podmínek pro podporu populací vranky obecné (Cottus gobio) v EVL Krkonoše Přednášející : Jiří KŘESINA.
Multimodální doprava, příležitost posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu v Ústeckém kraji Ing. Jan Sixta, CSc., expert ÚK pro projekt ChemMultimodal.
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Technologická platforma silniční doprava
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Národní akční plán čisté mobility
Život bez střeva , Praha.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Vítáme Vás v Luhačovicích
Transkript prezentace:

Multimodální doprava, příležitost posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu v Ústeckém kraji Ing. Jan Sixta, CSc., expert ÚK pro projekt ChemMultimodal Chemické fórum Ústeckého kraje Ústí nad Labem, 22. 03. 2018

NP Česko-Saské Švýcarsko a CHKO Labské pískovce Dresden A 17 Sokolov Nürnberg Chemnitz L Labe Praha D 8 NP Česko-Saské Švýcarsko a CHKO Labské pískovce CHKO České středohoří Ústecký kraj: chemický a energetický průmysl dopravní křižovatka brána Čech přírodní krásy a chráněná území 2

2008 - 2011 Regions Baden-Württemberg Bavaria Brandenburg Cheshire West and Chester Flanders Hesse Ida Virumaa Limburg Lombardy Mazovia North Rhine-Westphalia Novara Rhineland Palatinate Saxony-Anhalt Schleswig-Holstein Scotland Ústí Wallonia Yorkshire & The Humber Identifikace „úzkých míst“ pro přepravu chemického zboží – analýza možností rozvoje „Labské cesty“: Vyhodnocení potenciálu lodní dopravy na Labi – nárůst z ca 0,5 mil. t/rok v současných podmínkách na více než 8 mil. t/rok při plnosplavnosti; Nutnost umožnit nákladní dopravu na VRT 2010 - 2012 Posouzení „vůle“ průmyslových společností pro spolupráci a tvorbu klastrů se školami, výzkumem a veřejnou správou Na rozdíl od zemí západní Evropy v ČR minimální – jen v oblasti technického školství 2012 - 2014 První kontakty 2004, člen od 2008 Ověření možností sledování nedoprovázené multimodální dopravy kontejnerů Využití anonymizovaných dat pro krizový portál ÚK a tvorbu podkladů pro změny územních plánů Vývoj sledovací jednotky, ovládacího softwaru, navázání spolupráce s eCall SCHP ČR = asociace soukromých subjektů Ústecký kraj = samosprávný subjekt Žádné přímé ekonomické či legislativní nástroje Iniciativní a podpůrná role, vč. zákonodárné Připomínkové místo při tvorbě předpisů Tvorba podmínek přípravou a výstavbou infrastruktury Nezbytné navazování kontaktů, informací, znalostí 2016 - 2019 Hledání potenciálu pro zvýšení podílu multimodální dopravy ve střední Evropě Rozšiřování sítě multimodálních přeprav Snižování „uhlíkové stopy“ 3

Obsah projektu ChemMultimodal: Strategické příležitosti pro rozvoj multimodální dopravy: Přeprava velkého množství zboží Omezení silniční dopravy (nedostatek řidičů, znečištění ŽP, chybějící infrastruktura) Flexibilita pro vnitřní logistiku podniků i dodavatelských řetězců Vysoká efektivita pro delší přepravní vzdálenosti Rozšíření terminálů a provazování dopravních prostředků Šance pro snížení emisí CO2 (50%) Vyšší bezpečnosti přepravy i zabezpečení přepravovaného zboží Obsah projektu ChemMultimodal: WPT1 Analýza a vývoj nástrojů   Výstup: Nástroj na podporu přemístění chemického zboží ze silnice na intermodální dopravu WPT2 Pilotní projekt   Výstup: 7 pilotních projektů (PP) a realizace v každé zemi WPT3 Strategie a akční plán Výstup: Nadnárodní strategie (1) a akční plány (7) současný stav Start: 11/2017 Konec: 11/2018 Start: 06/2018 Konec: 05/2019 Strategické podmínky rozvoje multimodální dopravy: rovné podmínky pro silniční a železniční dopravu (ekonomická výhodnost, rychlost, flexibilita) vysoká kapacita železniční dopravy a terminálové infrastruktury vysoká digitalizace multimodální dopravy snadno použitelné a účinné nástroje pro získání informací o multimodálních dopravních spojeních úzká spolupráce výrobců, přepravců a dopravců při zavádění multimodální dopravy, rozvíjení nových tras, spojení a svazků platformy pro společnou diskusi a vytváření sítí organizované Sdruženími chemického průmyslu všeobecná podpora multimodální dopravy poskytovaná veřejnou správou vysoká motivace chemických společností ke snížení emisí CO2 (CSR, ekonomika, …) vysoká spolehlivost

Do pilotního projektu je na území ČR zapojeno 8 společností, z toho 3 z Ústeckého kraje – Spolchemie, Unipetrol RPA a Vodní sklo. Podstatou hledání potenciálu navýšení multimodální dopravy je zvýšení vzájemné informovanosti jak na straně nabídky, tak poptávky První výsledky ukazují, že přes poměrně malý rozsah stávajícího využití kontinentálních multimodálních přeprav (necelá 2 %) došlo za rok 2017 u zapojených společností k jejich výraznému dynamickému nárůstu o 15 – 400 %. V součinnosti s operátory jsou popisovány nové možné trasy s využitím nástrojů identifikovaných mj. i díky projektu. Soustavně je připomínána potřeba Děčínského vodního stupně, a tím i zvýšení splavnosti a využitenosti Labe. Zabýváme se náměty lepšího zpřístupnění výrobních areálů, včetně revitalizace vleček a posuzování výstavby překladišť na pozemcích podniků, nebo v jejich blízkosti. Výstupem pilotních projektů bude stanovení zásad a podkladů pro tvorbu a aktualizaci strategických dokumentů Evropské unie, států a regionů zapojených do projektu Zjištění z realizace projektu zapracuje SCHP ČR i do Sektorové dohody o chemii, jejímž cílem je zajistit dorost pro chemický průmysl Ústecký kraj výstupy ze všech projektů „rodiny ChemLog“ využívá při aktualizaci svých strategií, při připomínkování předpisů i v územním plánování, vč. podpory výstavby nových terminálů (Metrans v UL, Lovosice 2x, Obrnice, …) Spolupráce SCHP ČR s Ústeckým krajem trvá od roku 2003 a přináší efekt oběma stranám 5

Rozvoj multimodální dopravy = příležitost pro chemické podniky, dodavatele logistických služeb i kraj stát se konkurenceschopnými západní Evropě 6

Děkuji za pozornost Projekt ChemMultimodal Vedoucí partner: Ministerstvo vědy a hospodářství Saska Anhaltska, Německo http://www.interreg-central.eu/Content.Node/ChemMultimodal.html Čeští partneři: Ústecký kraj - http://www.kr-ustecky.cz Svaz chemického průmyslu ČR - http://www.schp.cz Ing. Jan Sixta, CSc. E-mail: sixta.j@centrum.cz Mob.: +420 737 203 642