Souhrnné opakování-VESMÍR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Advertisements

VESMÍR Štěpán Rakovič 5.A. SLUNEČNÍ SOUSTAVA Sluneční soustava se skládá z 8 planet, 5 trpasličích planet a přes 150 měsíců hlavně u Jupitera, Saturnu,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost Autor: Mgr. Lenka Radošová OBJEVUJEME VESMÍR VESMÍRNÁ TĚLESA SLUNEČNÍ SOUSTAVA CESTY DO VESMÍRU.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co všechno najdeme ve vesmíru? HVĚZDY GALAXIE SLUNCE PLANETY MLHOVINU.
PLYNNÉ PLANETY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_32.
Země ve vesmíru Vesmír – galaxie – sluneční soustava - Země.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák navazuje na znalosti ze zeměpisu. Žák porovnává poznatky získané v zeměpise a ve fyzice s podrobnějšími.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_32_SOUHVĚZDÍ, GALAXIE, SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Název školy: Základní škola T. G
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vznik střídavého proudu
Změny skupenství látky
Elektromotor a jeho využití
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Barva světla, šíření světla a stín
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Země ve vesmíru Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se vznikem a stavbou Země a jejím postavením ve Sluneční.
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Další součástky s jedním přechodem PN
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vesmír hvězdy = hvězdná soustava = Galaxie – tvar plochého disku.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Sluneční soustava 4. ročník/oktáva.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_27_VESMÍR TÉMA:VESMÍR
Hustota-výpočet objemu
Teplota – souhrnná cvičení II.
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY_52_INOVACE_31_ Slunce ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník
Člověk a vesmír – 5. ročník
Saturn Sluneční soustava Název školy
Těžiště a stabilita těles
Vesmír Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_158_Planety
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
Země a život, vývoj života
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU_32_sada 2_04_PV_Sluneční soustava_Duch
Hustota-výpočet objemu
Země ve vesmíru.
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Období: září – prosinec 2011
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Slunce.
VI. ročník ZŠ (praktická)
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Transkript prezentace:

Souhrnné opakování-VESMÍR Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika_Závěrečný přehled Datum: 03/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.ZP.9.A.13_souhrnne_opakovani_vesmir Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Souhrnné opakování-VESMÍR Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k ověření naučených znalostí. Může být součástí zkoušení nebo testu.

Odpověz na otázky 1) Zhruba kolikrát je průměr Slunce větší než průměr Země? Vyber správnou odpověď: 10 krát 1 000 krát 110 krát

Sluneční soustava

2) Jaká je podle fyzikálních propočtů teplota uprostřed Slunce 2) Jaká je podle fyzikálních propočtů teplota uprostřed Slunce? Vyber správnou odpověď: 5 500 °C 15 milionů °C 50 tisíc °C

3) Jakou část slunečního záření propouští zemská atmosféra? Odpověz: Odpověď na otázku č. 3: Zemská atmosféra propouští jen část spektra slunečního záření: všechny složky viditelného spektra, část ultrafialového, infračerveného a radiového záření

4) Jak se nazývá naší Zemi druhá nejbližší hvězda 4) Jak se nazývá naší Zemi druhá nejbližší hvězda? Vyber správnou odpověď: Alfa Centauri Prokyon Sírius

5) Vyber terestrické planety. Země Uran Mars Jupiter Saturn Merkur Venuše Neptun

Terestrické planety: Merkur Venuše Země Mars Plynné planety: 5. Jupiter 6. Saturn 7. Uran 8. Neptun

6) Které planetě trvá oběh kolem slunce pouze 87,969 dne 6) Které planetě trvá oběh kolem slunce pouze 87,969 dne? (Tato planeta má teplotní rozdíl až 700 °C) Vyber správnou odpověď: Mars Venuše Merkur

7) Která z kamenných planeta má nejhustší atmosféru tvořenou převážně z oxidu uhličitého? Vyber správnou odpověď: Merkur Venuše Mars

8) Jak se jmenují dva měsíce planety Mars? Odpověz: Phobos a Deimos

9) Která planeta zaujímá 70% z celkové hmotnosti všech planet 9) Která planeta zaujímá 70% z celkové hmotnosti všech planet? Vyber správnou odpověď: Jupiter Saturn Uran

10) Jak se nazývají nejmenší hvězdy? Vyber správnou odpověď: Bílí trpaslíci Červené hvězdy Kuřátka

Bílí trpaslíci

11) Jaká známá souhvězdí znáš? Odpověz: Odpověď na otázku č.11: Velká medvědice, Malý medvěd, jejichž součástí je: Velký a Malý vůz, Kasiopeja známo 88 souhvězdí

Souhvězdí Malý medvěd s Malým vozem, jehož součástí je hvězda Polárka.

12) Jak se nazývá největší Saturnův měsíc (průměr 5 150 km) 12) Jak se nazývá největší Saturnův měsíc (průměr 5 150 km)? Vyber správnou odpověď: Ganymedes Io Europa Titan

13) Jak se nazývá Neptunův největší měsíc, který jako jediný ze 13 známých obíhá planetu v obráceném směru? Triton Titan Thalassa

14) Z jakých prvků je tvořena atmosféra Země? Odpověz: Odpověď na otázku č. 14: 78% dusík 21%kyslík 0,9% argon 0,04% oxid uhličitý Stopy neonu, vodíku, helia, ozonu, metanu a oxidu dusnatého.

15) Do jakých vrstev můžeme rozdělit zemskou atmosféru? Odpověz: Odpověď na otázku č. 15: troposféra, stratosféra, mezosféra, termosféra, exosféra

16) Ve které oblasti zemské atmosféry se nachází ozonová vrstva, chránící život na Zemi před nebezpečným ultrafialovým zářením tím, že jej zachycuje a mění na teplo? Vyber správnou odpověď: troposféra stratosféra mezosféra

17) Která sonda jako první prolétla (díky příznivému postavení planet, které nastává jednou za 175 let)kolem velkých planet a zkoumala Uran a Neptun? Vyber správnou odpověď: Mariner Luna Voyager 2

18) Jak se nazývá přístroj na obrázku? Hubblův vesmírný dalekohled

Mezinárodní vesmírná stanice ISS International Space Station 19) Jak se nazývá jediná v současné době trvale obydlená vesmírná stanice, která je umístěná na nízké oběžné dráze ve výšce kolem 350 km? Odpověz: Odpověď na otázku č. 19: Mezinárodní vesmírná stanice ISS International Space Station

Mezinárodní vesmírná stanice ISS

20) Jak se nazývá těleso sluneční soustavy o velikosti několika milimetrů až desítky metrů, které se pohybuje mezi planetami? Zkus doplnit: M E T E O R O I D

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 9. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2008, ISBN 978-80-7196-193-2. galerie office www.office.microsoft.com http://cs.wikipedia.org/wiki/ [cit.: 2012-03-28] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/Solar_sys.jpg [cit.: 2012-03-28] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Solar_planets.jpg [cit.: 2012-03- 28] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/MESSENGER_first_photo_of_unsee n_side_of_mercury.jpg [cit.: 2012-03-28] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Venuspioneeruv.jpg [cit.: 2012- 03-28] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Phobos_deimos_diff_rotated.jpg [cit.: 2012-03-28] http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jupiter.jpg [cit.: 2012-03-28] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/91/White_dwarf-590.jpg [cit.: 2012- 03-28] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Ursa_Minor_constellation_map.pn g [cit.: 2012-03-28] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Atmosphere_layers-cs.svg [cit.: 2012-03-28] http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:HST-SM4.jpeg [cit.: 2012-03-28] http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:ISSpoststs131.jpg [cit.: 2012-03-28]

Metodika prezentace: Materiál slouží k zopakování probraného učiva. Materiál slouží k prověření naučených znalostí. Může být součástí zkoušení nebo testu. Žák odpovídá na otázky. Žák sám vytvoří odpověď nebo vybírá z možností tu správnou.