Sociální psychologie – CŽV 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické projevy a stavy
Advertisements

Druhy smyslového vnímání
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHICKÉ PROCESY Psychologie.
Paměť Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov07 Autor Mgr. et Mgr.
Skutečnost světa Práce v informačním poli jako umění.
Pozornost, vědomí Škola:
Poruchy pozornosti MUDr.Radovan Přikryl, Ph.D.
Psychické stavy.
PSYCHICKÉ JEVY.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Emoce (city).
MUDr. Miloslav Kopeček Ph.D.
VYVOZOVÁNÍ POJMŮ A PŘEDSTAV V PŘÍRODOPISE
M YŠLENÍ =sociálně podmíněný psychický proces, při kterém jsou zpracovávány a využívány informace =nejsložitější kognitivní proces =vnitřní mentální děj.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
Poruchy osobnosti žáka KPS/0014
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Paměť je schopnost centrální nervové soustavy uchovávat a používat informace o předchozích zkušenostech je základem všech duševních procesů, vlastností,
VY_32_INOVACE_PSYPS12760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Rozdíl vnímání a představy
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
Paměť, pozornost, zapomínání
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
RISKUJ PSYCHOLOGIE.
Manažerská psychologie Management , Brno Připravil: Ing. Jiří Leitner Garant předmětu: Ing. Vlastimil Vala, CSc.
Psychické jevy Psychologie = nauka o lidské psychice (duševním životě). = studuje psychické jevy Psychické jevy – jsou determinovány biologicky i sociálně.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 2.část Mgr. Marie Mikulcová.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Mgr. Michal Oblouk. POZNÁVÁNÍ A VNÍMÁNÍ informace o světě kolem sebe získáváme prostřednictvím smyslových orgánů VNÍMÁNÍ = percepce, zachycuje to, co.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 05 – Paměť a učení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Cogito ergo sum. - Myslím, tedy jsem. René Descartes.
DRUHY PAMĚTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Psychické stavy Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen 2016.
Vnímání, paměť, hodnocení Zuzana Krobová, Dita Pelantová, Dominika Šafaříková, Vašek Zub.
Paměť DUM_18. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
Psychické procesy - vnímání
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
Pozornost a paměť, představivost
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Pozornost a paměť.
Transkript prezentace:

Sociální psychologie – CŽV 2012 PhDr. Helena Pavlíčková FRRMS

Psychické jevy Psychické jevy

Psychické jevy Psychické procesy Vnímání – proces odrazu předmětů a jevů v našem vědomí (existuje vnímání zrakové, sluchové, čichové, chuťové a hmatové) Vjem – výsledek procesu vnímání. Elementární složkou vjemu je počitek Představy – obrazy jevů v našem vědomí bez přímého působení daného podnětu. Existují buď představy paměťové nebo fantazijní. Paměť - proces zachycení, uchování a znovuvybavení zážitků, poznatků, zkušeností. Kódování znamená převedení si zachycovaného materiálu do podoby, která mi umožní nejlepší zapamatování (vizuální, grafické apod.) V rámci krátkodobé paměti je normou pro zapamatování nejméně 5-9 podnětů (slov, čísel, apod.)

Psychické jevy Pozornost – zaměřenost vědomí na určitý podnět při současném vyloučení všech rušivých vlivů. Pozornost může být buď bezděčná nebo záměrná. Vlastnosti pozornosti koncentrace kapacita distribuce tenacita vigilita selektivita oscilace

Myšlení – proces zobecněného a zprostředkovaného poznání skutečnosti Psychické jevy Myšlení – proces zobecněného a zprostředkovaného poznání skutečnosti Logické myšlení: Pojem – slovo, souhrn podstatných vlastností daného předmětu Soud - věta, tvrzení, existuje subjekt soudu a predikát soudu Úsudek – nový soud, vyvozený ze soudů předešlých anebo pochopení vztahu mezi soudy Zásady logického myšlení: postupuje se záměrnými a uvědomovanými kroky hledá se jediné správné řešení platí zde princip ano / ne

Psychické jevy Tvořivé myšlení : Asociace - možné spojení mezi zdánlivě nesouvisejícími věcmi Intuice – šestý smysl, předvídavost Fantazie – vytváření nových, fantazijních představ Zásady tvořivého myšlení: může se postupovat jakoukoliv cestou, je možno více variant řešení nehledá se jediné správné řešení neplatí zde princip ano / ne

Temperament Psychické jevy

Stádia charakteru (dle Pecka a Havighursta) Psychické jevy Stádia charakteru (dle Pecka a Havighursta) kojenecký věk (0-3 roky) amorální předškolní věk (3-6 let) egocentrický školní věk (6-15 let) konformní dospívání (15-18 let) iracionálně-vědomý dospělost (18) racionálně-vědomý

Schopnosti Schopnosti Psychické jevy Psychické jevy Schopnosti Schopnosti

Rozložení inteligenčního kvocientu Psychické jevy Rozložení inteligenčního kvocientu 100 120 80

Psychické stavy Afekty Nálady Úzkost Strach Emoce Celkově podmiňují a ovlivňují průběh všech psychických procesů.