Způsobilé výdaje projektu a související

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční řízení projektu Seminář pro žadatele k oblasti podpory 1.5 OP VK.
Advertisements

MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Způsobilé výdaje projektů
1 Finanční aspekty projektové žádosti Seminář pro žadatele Praha 9. června 2011.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Projekt „Vzdělávejte se!“
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ A ZPŮSOBILÉ VÝDAJE.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Hradec Králové TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Finanční část.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Finanční řízení Ing. Michal Čech.
III. Finanční řízení Ing. Michal Čech. Obsah Způsobilé výdaje Rozpočet projektu Osobní výdaje Vykazování výdajů Hodnotící kritéria Finanční milníky 2.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE PŘÍMÝCH A NEPŘÍMÝCH NÁKLADŮ PRO NNO Odbor podpory projektů Praha.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 3. výzva oblast podpory
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 5. výzva oblast podpory
Petra Němcová Finanční rámec grantových projektů z OP VK, zaměření na oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Praha, 15. února 2016 Seminář pro žadatele.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva Budování kapacit pro rozvoj škol I. Praha, 12. února 2016 Seminář pro žadatele.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Přímá podpora kapitola rozpočtu 7 Denisa Kolouchová 1.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 13. výzva IROP INDIVIDUÁLNÍ OVĚŘENÍ POTŘEB FINANCOVÁNÍ Praha.
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
Seminář pro žadatele o finanční podporu - Výzva č. 51 Finanční řízení 1.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Operační program Vzdělávání.
1 Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
MS2014+ Modul CBA Ekonomika projektu
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu 3.
1 Finanční řízení Ing. Jana Literová. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE – DOTAČNÍ PROGRAM „PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V RÁMCI INDIVIDUÁLNÍHO PROJEKTU PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V PLZEŇSKÉM KRAJI “
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Finanční řízení Lenka Geržová. 2 Rozpočet 3 Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu 4.
1 Finanční řízení Ing. Jana Čandová. Obsah Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje 2.
IV. Finanční řízení Rozpočet projektu Nepřímé náklady Nezpůsobilé výdaje Ing. Petra Kalinová 1.
Základní předpoklady úspěšného projektu do OP VK Aleš Vlk MŠMT,
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu globálních projektů)
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK, oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Liberec.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Veronika Kamenická Finanční rámec grantových projektů z OP VK pro prioritní osy 1 a 3, oblasti podpory 1.1, 1.3 a 3.2 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
seminář pro příjemce Výzva č. 03_16_065 Pravidla realizace projektů
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Program MŠMT VIII v roce 2017
Finanční rámec grantových projektů oblast podpory 3.2 (3. výzva)
seminář pro příjemce Výzva č. 03_15_066 Pravidla realizace projektů
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Seminář MAS– Prorodinná opatření - realizace
Operační program Zaměstnanost
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Seminář k 2. výzvě OPZ Prorodinná opatření
Transkript prezentace:

Způsobilé výdaje projektu a související

Způsobilý výdaj je v souladu s právními předpisy (zejména legislativou EU a ČR) je v souladu s pravidly programu a s podmínkami poskytnutí podpory je přiměřený (viz kapitola 6.1 Specifické části pravidel pro žadatele a příjemce) vzniknul v době realizace projektu a byl uhrazen nejpozději do okamžiku ukončení administrace závěrečné zprávy o realizaci projektu, resp. závěrečné žádosti o platbu váže se na aktivity projektu, které jsou územně způsobilé je řádně identifikovatelný, prokazatelný a doložitelný je nezbytný pro dosažení cílů projektu

Investiční výdaje Výdaje na pořízení nehmotného majetku v pořizovací ceně nad 60 tis. Kč Výdaje na pořízení hmotného majetku v pořizovací ceně nad 40 tis. Kč Investiční výdaje nesmí být vyšší než 50 % celkových způsobilých výdajů Křížové financování není pro danou výzvu umožněno (infrastruktura - budovy, stavby, pozemky a technická zařízení nezbytná pro fungování budov a staveb, s nemovitostmi pevně spojená (vodovod, kanalizace, energetické, komunikační vedení apod.)

časová způsobilost Náklady vzniklé v době realizace projektu Omezení v režimu podpory blokové výjimky Zahájení realizace projektu nejdříve datum vyhlášení výzvy: 12. 2. 2018 Nejzazší termín ukončení realizace projektů: 31. 04. 2021 Výdaje musí být skutečně uhrazeny Obecná část pravidel – kapitola 12 Příprava a vydání právního aktu o poskytnutí podpory - Datum zahájení realizace projektu nesmí předcházet datu vyhlášení výzvy (ve výzvě ŘO upřesněno, že jde o výzvu MAS) V případě, že má být podpora poskytnutí v režimu blokové výjimky – zahájení realizace musí následovat po termínu předložení žádosti o podporu v ISKP 14+.

Věcná způsobilost výdajů Kategorie způsobilých výdajů OPZ 1. Způsobilé výdaje 1. Osobní náklady 2. Cestovné 3. Nákup zařízení a vybavení a spotřebního materiálu 4. Nájem či leasing zařízení a vybavení, budov 6. Drobné stavební úpravy 7. Nákup služeb 6. Přímá podpora cílové skupiny 2. Nezpůsobilé výdaje

Věcná způsobilost výdajů 1. Osobní náklady (kap. 6.4.1 specifická část pravidel) mzdy a platy pracovníků zaměstnaných výhradně pro projekt příslušná část mezd nebo platů zaměstnanců, kteří se na realizaci projektu podílejí pouze částí svého úvazku ostatní osobní náklady na zaměstnance, kteří jsou zaměstnáni na DPČ nebo DPP výdaje na odměny (u příjemců/partnerů OSVČ) Nesmí přesáhnout obvyklou výši v daném místě, čase a oboru! Pro porovnání osobních výdajů lze využít Informační systém o průměrném výdělku (ISPV) dostupný na www.mpsv.cz/ISPV.php ŘO zveřejňuje přehled obvyklých výší mezd a platů pro nejčastější pozice v rámci projektů podpořených z OPZ na portálu www.esfcr.cz

Věcná způsobilost výdajů 1. Osobní náklady PS, DPČ, DPP musí být uzavřeny v souladu se zákoníkem práce Mzdové náklady = hrubá mzda / plat nebo odměna (DPČ, DPP, OSVČ) + odvody zaměstnavatele na SP a ZP a další poplatky spojené se zaměstnancem hrazené zaměstnavatelem povinně na základě právních předpisů Náhrady - za dovolenou (4, 5 nebo 8 týdnů dovolené dle typu zaměstnavatele, viz § 213 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce) - způsobilé pouze v rozsahu, v jakém odpovídají zapojení zaměstnance do realizace projektu - v případě překážek v práci (v souladu se zákoníkem práce) - za dny dočasné pracovní neschopnosti nebo karantény (jejich poměrná část)

Věcná způsobilost výdajů 1. Osobní náklady Pracovní úvazky zaměstnance se nesmí překrývat a není možné, aby byl za stejnou práci placen vícekrát Výše úvazku = maximálně 1,0 (součet veškerých úvazků zaměstnance u všech subjektů zapojených do projektu – příjemce a partneři), a to po celou dobu zapojení daného pracovníka do realizace projektu Realizační tým projektu (RT) = zařazení mezi přímé/nepřímé náklady projektu dle pracovní náplně v projektu, dle vazby na CS – přímá x nepřímá vazba PŘÍMÉ NÁKLADY: pouze přímá práce s CS nebo zajištění výstupu, který je určen k přímému využití CS NEPŘÍMÉ NÁKLADY: projektový/finanční manažer a ostatní pozice (administrativní, podpůrné), které nepracují přímo s CS

Věcná způsobilost výdajů 2. Cestovné (kap. 6.4.2 specifická část pravidel) Cestovní náhrady = náhrady za jízdní výdaje, výdaje za ubytování, za stravné a za nutné vedlejší výdaje Cestovní náhrady spojené s pracovními cestami (tuzemské i zahraniční) realizačního týmu jsou hrazeny z nepřímých nákladů Pro zaměstnance českých subjektů při zahraničních cestách (PN) – dle vyhlášky MPSV a MF, cestovné po ČR NN, kapesné v cizí měně je způsobilým výdajem až do 40 % stravného Pro zahraniční experty při pracovní cestě do ČR (PN) – tzv. „per diems“ ve výši 230 EUR (http://ec.europa.eu/europeaid/perdiem_en) nebo paušál 75 EUR, zahrnují náklady na ubytování, stravné, a cestovné v ČR a výdaj za dopravu experta do ČR a zpět

Věcná způsobilost výdajů 3. Nákup zařízení a vybavení a spotřebního materiálu (kap. 6.4.3 specifická část pravidel) Investiční a neinvestiční výdaje Zařízení a vybavení pro členy realizačního týmu (RT), kteří přímo pracují s CS nebo zajišťují výstup k přímému využití CS Nákup vybavení pro RT, např. nákup výpočetní techniky - pro pracovníky RT lze pořídit pouze takový počet kusů zařízení a vybavení, který odpovídá výši úvazku členů RT = 1 ks na 1 úvazek; pokud je úvazek nižší, lze uplatnit pouze část pořizovací ceny, vztahující se k danému úvazku (0,5 úvazek = 0,5 ceny výpočetní techniky), úvazky jednotlivých členů RT je možné sčítat Nově zařazen do této skupiny výdajů i nábytek Pokud jakýkoliv nákup zařízení a vybavení patří na základě vymezení nepřímých nákladů (dle kapitoly 6.4.16) mezi nepřímé náklady, nelze tyto výdaje řadit mezi přímé způsobilé náklady

Věcná způsobilost výdajů 4. Nájem a leasing zařízení a vybavení, budov (kap. 6.4.4 specifická část pravidel) Specifická část pravidel stanovuje předpoklady pro uznání způsobilosti 5. Odpisy (kap. 6.4.5 specifická část pravidel) Majetek používaných pro účely projektu Způsobilý výdaje po dobu trvání projektu Daňové odpisy Nepřímé náklady 6. Drobné stavební úpravy (kap. 6.4.6 specifická část pravidel) Cena všech dokončených stavebních úprav v jednom zdaňovacím období nepřesáhne v úhrnu 40.000 Kč na každou účetní položku majetku

Věcná způsobilost výdajů 7. Nákup služeb (kap. 6.4.7 specifická část pravidel) Dodání služby musí být nezbytné k realizaci projektu a musí vytvářet novou hodnotu zpracování analýz, průzkumů, studií lektorské služby školení a kurzy vytvoření nových publikací, školicích materiálů nebo manuálů, CD/DVD… pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou (např. pronájem učebny) Nelze Výdaje na nákup lektorských/školení/kurzů, na které má příjemce či partner platnou akreditaci

Věcná způsobilost výdajů 8. Přímá podpora cílové skupiny (kap. 6.4.8 specifická část pravidel) Mzdové příspěvky Výdaje v souvislosti s umístěním osoby z cílové skupiny projektu na trh Mzdové náklady za dobu účasti zaměstnance na dalším vzdělávání až do výše 100 % skutečně vzniklých mzdových nákladů, platí ovšem max. limit ve výši trojnásobku minimální mzdy (více viz specifická část pravidel) cestovné, ubytování a stravné účastníků projektu, tj. cílové skupiny (více viz specifická část pravidel) příspěvek na péči o dítě a další závislé osoby – poskytuje se po dobu trvání školení nebo při nástupu dosud nezaměstnané osoby do nového zaměstnání (po dobu max. 6 měs.)

Věcná způsobilost výdajů 8. Přímá podpora cílové skupiny (kap. 6.4.8 specifická část pravidel) Příspěvek na zapracování (dle zákona č. 435/2004 Sb., zákon o zaměstnanosti) – poskytuje se po dobu max. 3 měsíců, nejvýše do poloviny minimální mzdy jiné nezbytné náklady pro CS pro realizování jejich aktivit (prohlídka zdravotní způsobilosti pro výkon práce, výpis z rejstříku trestů) DALŠÍ ZPŮSOBILÉ VÝDAJE Plátce × neplátce DPH => způsobilost DPH Finanční výdaje, správní a jiné poplatky: nevyhnutelnost a přímá vazba na projekt; úroky z dlužných částek, pokuty a penále – vždy nezpůsobilý výdaj Věcné plnění – poskytnutí neplacené dobrovolné činnosti, způsobilé pouze do výše spolufinancování projektu příjemcem

Věcná způsobilost výdajů nepřímé výdaje Max. 25% přímých způsobilých nákladů projektu administrativa, řízení projektu (včetně finančního), účetnictví, personalistika komunikační a informační opatření, občerstvení a stravování a podpůrné procesy pro provoz projektu cestovní náhrady spojené s pracovními cestami RT spotřební materiál, zařízení a vybavení (nákup papíru, nosičů dat, psací potřeby apod. + další spotřební a kancelářský materiál/pomůcky určené pro administraci projektu) prostory pro realizaci projektu (odpisy, vodné, stočné, energie…) Nájem za prostory využívané k administraci projektu tj. nikoli k práci s CS ostatní provozní výdaje (internet, poštovné, telefon…)

Věcná způsobilost výdajů Nezpůsobilé výdaje Vždy nezpůsobilé jsou: Úroky z dlužných částek Pokuty a penále Pro danou výzvu infrastruktura DPH, kromě případů, kdy je podle vnitrostátních právních předpisů neodpočitatelná

Přímé a nepřímé výdaje Viz kap. 6.5 specifické části pravidel

PŘÍJMY PROJEKTU Příjmem projektu se rozumí příjmy vygenerované projektem v době realizace projektu Mezi příjmy projektu patří např. příjmy za poskytované služby (konferenční poplatky, poplatky za školení apod.), příjmy za prodej výrobků, které vznikly v rámci projektu (tj. výrobků, na jejichž vznik byly vynaloženy výdaje projektu); pronájem prostor, zařízení, softwaru atd. financovaných v rámci projektu atd. Příjmem projektu nikdy nejsou úroky z bankovního účtu, obdržené platby ze smluvních pokut, peněžní jistota Do žádosti o podporu se uvádí pouze „předpokládané čisté příjmy“ do řádku „Jiné peněžní příjmy“ (v případě vyrovnávací platby vypočtené na listu ISKP přílohy 11A) – o tyto příjmy bude vždy snížena poskytnutá podpora ŘO Čistým příjmem se nevykazují v režimu veřejné podpory či podpory de minimis Nepředpokládané i předpokládané čisté příjmy se budou reportovat průběžně ve Zprávách o realizaci projektu (ZOR)

Zkušenosti jiných MAS důvody úprav rozpočtu Překročení limitu obvyklých mezd Zahrnutí do přímých výdajů zaměstnanců, kteří nepracují přímo s cílovou skupinou Pracovní pozice ve všech klíčových aktivitách není v rozpočtu rozdělena dle jednotlivých klíčových aktivit Kancelářský materiál pro CS – nákup papíru, spojení/vazba, nosiče dat, nákup psacích potřeb chybně zahrnuto do přímých výdajů V náplní práce pracovníků pracujících s cílovou skupinou (přímé výdaje) zařazeno zajištění zpracování podkladů pro monitorovací zprávy (patří do nepřímých)

Zkušenosti jiných MAS důvody úprav rozpočtu Hygienické prostředky, papírové utěrky, toaletní papír, mýdla chybně zařazeny do přímých nákladů Cena vybavení převyšuje limity cen obvyklých zařízení a vybavení Publicita projektu (zpravodaj projektu) chybně zahrnuto do přímých výdajů. Správa internetových či obdobných stránek projektu, aktualizace a opravy nefunkčnosti apod. chybně zařazeno do přímých nákladů. (Návrh struktury a vzhledu internetových či obdobných stránek, návrh grafického zpracování vč. náplně jsou přímé náklady.)

děkuji za pozornost Tomáš Řeha MAS Slezská brána, z. s. rehatom@centrum.cz www.masslezskabrana.cz