Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
Svazky obcí jako zřizovatelé škol a školských zařízení
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Taneční a pohybová výchova
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
1. Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku.
vlastní hodnocení školy
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Organizace s celostátní působností v oblasti dalšího vzdělávaní pedagogických pracovníků a.Plnění priorit vzdělávací politiky státu b.Reakce na aktuální.
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Veřejná správa ve školství
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 9. prosince 2015.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
1 Chystaná novela školského zákona Mgr. Jaroslav Fidrmuc náměstek pro řízení sekce vzdělávání Asociace středních průmyslových škol ČR Špindlerův Mlýn,
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Vybrané náměty z připravované novely školského zákona.
Odpovědnost za disciplinární správní delikty. Pojem disciplinárního správního deliktu disciplinární (kázeňský delikt)=porušení disciplíny kázně disciplinární.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
Monika Puškinová Praha
9. Tvorba individuálního plánu
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Doksy 21. – 22. září 2017.
Zpráva o činnosti od minulé konference
Kariérní systém v procesu legislativních změn
Organizace předškolního vzdělávání
Ukončení základního vzdělávání
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY V ZAHRANIČÍ A VĚCI SOUVISEJÍCÍ…
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Základní vzdělávání a další …
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Jak zacházet s Doporučením ve škole
Bc. Magdalena Zábranská
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
Liberecký inspektorát ČŠI
9. Tvorba individuálního plánu
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Normativní financování vztahy a souvislosti
PHmax ve středním vzdělávání
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Demografický vývoj v okolí Prahy, kapacita ZŠ, nedostatek pedagogů
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Novinky v předškolním vzdělávání
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, náměstek ústředního školního inspektora
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Financování asistenta pedagoga ve speciálním školství – přehled změn
Transkript prezentace:

Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy Praha 18. 5. 2017 Monika Puškinová

Právní úprava činnosti malotřídních škol malotřídní škola uskutečněné změny zákon č. 101/2017 Sb. výuka plavání poskytování poradenských služeb očekávané změny novela zákona o pedagogických pracovnících

Novela školského zákona zákon č. 101/2017 Sb., účinnost od 1. 9. 2017 žák základní školy nesplnil povinnou školní docházku závažné zaviněné porušení povinností … zvláště závažné zaviněné porušení povinností … ohlašovací povinnost OSPOD a státnímu zastupitelství účastník školní družiny zvláště závažné zaviněné porušení povinností … povinné vyloučení, ohlašovací povinnost OSPOD a státnímu zastupitelství

Novela školského zákona zákon č. 101/2017 Sb., účinnost 1. 9. 2017 povinná školní docházka škola mimo území ČR žák může být zároveň žákem spádové nebo kmenové školy škola při diplomatické misi může v zahraniční škole na území ČR žák musí být zároveň spádové nebo kmenové školy evropská škola individuální výuka

Povinná školní docházka 1.  2. stupeň ZŠ § 178 školského zákona obec je povinna zajistit podmínky pro plnění povinné školní docházky dětí s místem trvalého pobytu na jejím území

Výuka plavání Opatření ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání , Praha, 3. květen 2017 Č. j. MSMT-7019/2017

Výuka plavání úprava ŠVP min. 40 hodin změna RVP účinná od 1. 9. 2017 úprava ŠVP min. 40 hodin na 1. stupni ZŠ o zařazení do ročníků rozhoduje ředitel školy projednání v pedagogické radě + školská rada se vyjádří k návrhu ŠVP vydání ŠVP účinného výuka plavání podle ŠVP výjimečné a odůvodněné případy: je možné dočasně přesunout do jiného ročníku nebo nerealizovat

Výuka plavání malotřídní škola malý počet pedagogických pracovníků skupina: nejvyšší počet žáků plavců ve skupině je 15, žáků neplavců 10, skupinu vede 1 vyučující věkově různorodá skupina poučení + organizace plavání zajištění BOZ žáků základní školou

Zajištění BOZ výlet, škola v přírodě dohled malý počet pedagogických pracovníků další pracovní poměr, DPP jiný druh práce, přestávky mezi směnami

Poradenské služby § 7 vyhlášky č. 72/2005 Sb. poradenské služby poskytovány v rozsahu odpovídajícím počtu a vzdělávacím potřebám žáků školy zaměřené zejména na … „druh“ poradenských pracovníků malotřídní škola: pravděpodobná „kumulace funkcí“ „kumulace“ snížení týdenního rozsahu přímé pedagogické činnosti a příplatků

Poradenské služby poradenské služby očekávaná novela zákoníku práce očekávaná novela zákona o pedagogických pracovnících vymezení činnosti poradenských pracovníků specializované činnosti snížení týdenního rozsahu přímé pedagogické činnosti možnost, resp. nemožnost nařídit přespočetné hodiny očekávaná novela zákoníku práce příplatek pedagogického pracovníka výkon práce třídního učitele

DVPP malotřídní školy informace ústředního školního inspektora květen 2016: kvalifikovanost pedagogů a zajištění optimálních personálních podmínek profesní rozvoj a podpora začínajících pedagogů (např. absence funkčního plánu DVPP, nepravidelné hodnocení práce pedagogů, nedůsledná zpětná vazba) řízení, monitoring a vyhodnocování práce školy (převažuje operativnost řízení, chybí systematické plánování a kontrola) plán pedagogického rozvoje školy a osobní plán profesního rozvoje

Závěrem žáci různých ročníků ve třídě specializované činnosti specifické nároky na zajištění BOZ, plavání žáci různých ročníků ve třídě očekávané změny rozsahu přímé pedagogické činnosti, odměňování specializované činnosti kumulace funkcí