ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_16 Název materiáluPráce plynu.
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Struktura a vlastnosti plynů.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Měření délky Zpracovala: ing.Alena Pawerová. Délka je fyzikální veličina FYZIKÁLNÍ VELIČINY určují ve fyzice vlastnosti těles i látek, a také jejich změny.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Výpočet hustoty látky Hustotu látky můžeme vypočítat, známe-li hmotnost a objem tělesa, které je z dané látky zhotoveno. Vzorec pro výpočet hustoty je:
Délka Délka jako fyzikální veličina. Fyzikální veličina základní –p–přímo měřitelná k měření délek (velikostí) těles k porovnávání délek (velikostí) těles.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření délky pevného tělesa
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
Objem a povrch kvádru a krychle
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
ČAS.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Člověk a jeho svět 4. ročník
Vlastnosti látek − hustota
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Hustota-výpočet objemu
Úvod do fyziky opakování
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Hustota Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Hustota 8. ročník.
VY_32_INOVACE_
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
VELIČINY POPISUJÍCÍ SOUSTAVU ČÁSTIC
Opakování fyzikálních veličin-správný zápis fyzikálních veličin
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Měrná tepelná kapacita látky
Hustota-výpočet objemu
I.A Výpočet hmotnosti z hustoty
STAVOVÁ ROVNICE IDEÁLNÍHO PLYNU.
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
Výpočet hmotnosti tělesa
Fyzikální veličiny.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
* Funkce Matematika – 9. ročník *.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Rovnoměrný pohyb po kružnici
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana FYZIKA – 6. ročník P4 Fyzikální veličiny Vypracoval: Mgr. Pavel Kerner ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Co je fyzikální veličina? Tělesa mají různé vlastnosti, kterými se mohou lišit: Např.. Barva, objem, hmotnost, délka, tvar, teplota, rychlost, vůně dají se měřit Vlastnosti těles můžeme porovnávat, některé vlastnosti se dají měřit. Vlastnosti těles, které se dají měřit jsou fyzikální veličiny. Mezi fyzikální veličiny patří: Délka, povrch, objem, hmotnost, hustota, teplota, čas, rychlost……….

Každá fyzikální veličina má název , značku a jednotku. Přehled některých fyzikálních veličin. název značka Základní jednotka Délka d m Obsah S m2 Objem V m3, litr Hmotnost kg Hustota ρ ( ró ) g/cm3 , kg/m3 Teplota t o C ( stupeň Celsia ) Čas s ( sekunda )

Měření = porovnání fyzikální veličiny s dohodnutou jednotkou. Výsledek měření = číselná hodnota s jednotkou Např.: d = 1,5 m značka jednotka Číselná hodnota Žádné měření není úplně přesné, proto provádíme více měření a vypočítáme z nich aritmetický průměr. Aritmetický průměr vypočítáme tak, že sečteme naměřené hodnoty a součet vydělíme počtem měření.