REKLAMA A MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Marketingový mix – Propagace (komunikace)
PROPAGACE MARKETING.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Mobilní marketing.  Cíl: Představení nového modelu  Komunikační mix: banery na O2 mobil landing page  Timing: 3 týdny V.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Place – místo prodeje (distribuce)
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
9.Komunikace.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
MARKETING Přednáška P
Tvorba marketingového mixu
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

REKLAMA A MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE Kateřina Dušáková

OTÁZKY Co je marketing? Co je komunikace? Co je marketingová komunikace? OTÁZKY

Proces, díky němuž firmy vytvářejí hodnotu pro zákazníky a budují s nimi vztahy tak, aby od nich získali zpět protihodnotu (Kotler, 2007) Založen na uspokojování potřeb a přání zákazníků Vytváří potřeby MARKETING

NÁSTROJE Marketingový mix 4P 4 E NÁSTROJE Marketingový mix Product Price Place Promotion Experience Everyplace Exchange Evangelism

4 E EXPERIENCE EVERYPLACE EXCHANGE EVANGELISM Objevte a zmapujte celou zákaznickou cestu (Hersey´s) EXCHANGE Oceňte hodnotu věcí, ne pouze jejich cenu. Jaká je hodnota zákazníka. EVERYPLACE Zkoušejte nové věci, poznejte nová média a kanály EVANGELISM Najděte vášeň a emoce ve Vaší značce, inspirujte své zákazníky a zaměstnance (Branson, Jobs) 4 E

Komunikační proces Model AIDA KOMUNIKACE Základem je přesvědčivá komunikace (od subjektu přes přenos až po reakci zákazníka) Mediální zahlcení !! UPOUTAT POZORNOST, UPOUTAT POZORNOST !!!! Stádia, kterými musí jednotlivec projít Pozornost Zájem Přání Akce

Nabídka vzešla z marketingového mixu a zaměřuje se a přizpůsobuje na skupinu zákazníků. SEGMENT trhu SEGMENTACE trhu Příklad: věková skupina ženy nebo muži děti sociální vrstva zeměpisná oblast SEGMENTACE

Životní cyklus produktu Zralost Tržby Čas Zisk Růst Útlum Zavádění

Životní cyklus produktu Znamená, jak se produkt uplatňuje na trhu, v jaké fázi se nachází Potřeba zvážit použití vhodných marketingových nástrojů Životní cyklus produktu

CENA Marketingový přístup stanovení ceny podle: ZÁKAZNÍKA – pomocí průzkumu trhu, jakou cenu by zákazník akceptoval KONKURENCE – zdroje – ceníky konkurentů, televize, časopisy, internet ! CENA

CENA Ceny produktů se mohou lišit podle: MÍSTA prodeje ZÁKAZNÍKŮ OBDOBÍ ZPŮSOBU PLACENÍ DOBY, po kterou je produkt na trhu VÝPRODEJE CENA

CENOVÉ PRAKTIKY CENA VYPADÁ VÝHODNĚJI BALÍČKY a ANTIBALÍČKY VYROVNÁVACÍ CENY CENOVÉ PRAKTIKY

DISTRIBUCE PŘÍMÝ PRODEJ – výrobce – podnikům, obyvatelstvu ZPROSTŘEDKOVATEL – hledá pro výrobce odběratele (velkoobchod) MALOOBCHOD – potraviny, počítače, módní oblečení VELKOOBCHOD – prodává dále na maloobchod – ztráta ovlivnit prodej a cenu DISTRIBUCE

Volba reklamní strategie – Musí to být „vidět, slyšet nebo se o tom musí alespoň mluvit“ !! • SLOGANY – např. „Merci za to, že jsi“ nebo „Škoda, simple clever“ • RACIONÁLNÍ PŮSOBENÍ – rozumové argumenty - působí více na muže - vhodné u technických výrobků • EMOCE PROPAGACE PROMOTION

EMOCE rovná se vnitřní vzrušení vnímány pozitivně nebo negativně dokážou vyvolat impulsivní nevědomé jednání šance na neplánovaný nákup

KOMUNIKAČNÍ MIX Reklama Podpora prodeje (vzorky, odměny) Přímý marketing (direct mail, Telemarketing, Online a Mobilní marketing) Public Relations Osobní prodej Sponzoring Veletrhy a výstavy KOMUNIKAČNÍ MIX

PUBLIC RELATIONS Sdružuje části několika oborů: Sociologie Psychologie Žurnalistika Rétorika vede dialog, snaha o získání vlivu v mediích PUBLIC RELATIONS

PUBLIC RELATIONS Event marketing – zinscenování zážitků, jedinečnost, neopakovatelnost (road show, sportovní, kulturní akce) Public affairs – komunikace s institucemi tj. úřady, státní správa, regionální a místní samospráva Government relations – lobbing PUBLIC RELATIONS

ONLINE MARKETING

VÝZNAM INTERNETU VÝHODY PRO ZÁKAZNÍKA VÝHODY PRO OBCHODNÍKA Rychlejší a snadný přístup k informacím Dostat za své peníze nejvyšší užitek Pevné vztahy s důvěryhodnými obchodníky Celosvětové působení, flexibilní, Pomoc zákazníkům koupit rychleji, snadněji Budovat dlouhodobé vztahy Snadnější shromažďování informací o zákaznících Redukce nákladů Zlepšení firemní image multimediální, přesné cílení,

REKLAMA NA INTERNETU 3 základní kanály: E-mail WWW stránky Sociální sítě Méně nákladná, než v ostatních mediích, lze ji téměř okamžitě měnit i v průběhu. REKLAMA NA INTERNETU

Reklamní proužek, který nese určité reklamní sdělení a který uživatele po kliknutí přesměruje na www stránky inzerenta Využitelnost: Představení nových produktů Zvýšení povědomí o značce Podpora produktů, které jsou málo vyhledávány formou klíčových slov POZOR NA BANNEROVOU SLEPOTU !!! BANNEROVÁ REKLAMA

ZPŮSOB ÚHRADY FLAT FEE – pevná paušální cena za časový úsek CPT/CPM MODEL – cena za počet (tisíc) zobrazení Click-Trough Based Model – platba podle počtu prokliknutí Revenue Based Model – zadavatelé platí podle počtu objednávek či služeb ZPŮSOB ÚHRADY

TEXTOVÁ REKLAMA Závislá na klíčových slovech Umístěná většinou ve výsledcích vyhledávání na daná klíčová slova Zápis do DB portálů a vyhledavačů Méně agresivní, přesné zacílení TEXTOVÁ REKLAMA

PAY PER CLICK REKLAMA (PPC) Reklamní odkazy vázané na klíčová slova se specifickým způsobem placení za kliknutí FAKTORY: max. cena za klik frekvence kliknutí na odkaz Nízké náklady, kvalitní zacílení Měřitelnost Kontrola !!! Důležité je kvalitní měření návštěvnosti !!! PAY PER CLICK REKLAMA (PPC)

Partnerství mezi internetovými stránkami prodejce výrobků nebo služeb (provozovatel programu) a stránkami, které tyto produkty doporučují a odkazují. Marketingové aktivity odměňované procenty (nebo pevnou částkou) z prodeje výrobků či služeb (obvykle z objednávky či registrace). Poskytovatel reklamního prostoru je tak hodnocen provizí za skutečně proběhlé obchody, nikoliv tedy za pouhé zobrazování reklamy (CPT) či za kliknutí na ni (PPC). AFFILIATE MARKETING

NOVÉ TRENDY

Použití reálného značkového výrobku nebo služby zpravidla přímo v audiovizuálním díle v živém vysílání či představení nebo knihách, které samy o sobě nemají reálný charakter. Zobrazení v pozitivní situaci – ztotožnění Nenásilné, nerušivé Cílová skupina – často 15 – 25 let PRODUCT PLACEMENT

GUERILLOVÁ KOMUNIKACE Nekonvenční marketingová kampaň Účel – dosažení max. efektu s minimem zdrojů Hlavně na těchto medií: MHD, lavičky, autobusové zastávky. TAKTIKA Udeřit na nečekaném místě Vtipné cíle Ihned se stáhnout zpět Upoutat pozornost !! GUERILLOVÁ KOMUNIKACE

Jakákoliv forma marketingu, reklamy nebo aktivit na podporu prodeje, cílené na spotřebitelé prostřednictvím mobilní komunikace SMS, MMS, IvM. Přesné zacílení, operativnost Nízké náklady Měřitelnost MOBILNÍ MARKETING

Způsob komunikace, kdy se sdělení s reklamním obsahem jeví příjemci natolik zajímavé, že je samovolně a vlastními prostředky šíří dále. VIDEO, E-MAIL, ODKAZ, OBRÁZEK, TEXT, HUDBA, HRY…. Nízké náklady Rychlá realizace a šíření VIRÁLNÍ MARKETING

Forma osobní komunikace zahrnující výměnu informací o produktu mezi cílovými zákazníky a sousedy, přáteli, příbuznými, kolegy Zboží dlouhodobé spotřeby Finančně náročné produkty Produkty utvářející image WORD OF MOUTH

P. Klínský et. al, EKONOMIKA pro střední školy, Eduko, Praha 2013. s P. Klínský et. al, EKONOMIKA pro střední školy, Eduko, Praha 2013. s. 179. ISBN 978-80-87204-82-5. B. Stromko, Reklama a marketingová komunikace, studijní opora VŠEM (2016). ZDROJE

DOTAZY ???