Světová literatura 2.pol.20.stol.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Advertisements

První představitelé impresionismu
Reprezentace 2. světové války v italské literatuře
RENESANCE A HUMANISMUS
Antický Řím Malířství a mozaiky.
Pop-art 2.polovina 20. století.
VY_32_INOVACE_DEJEPIS_19 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.3.1
Z franc. romantique = jako v románu
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
VY_32_INOVACE_CJK4_2560_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Realismus Umění 19. století.
REALISMUS CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk. SPOLEČENSKO-HISTORICKÁ SITUACE rrrrozmach a dokončování průmyslové revoluce, hospodářský vzestup rrrrozvoj.
Renesance a humanismus v Itálii
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kultura na počátku novověku
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Antický Řím sochařství.
VY_32_INOVACE_3D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Romantické malířství ve Francii
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.
Vzdělání, kultura a sport v poválečném Československu
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Realismus Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
ROMANTISMUS V ČECHÁCH Umění 19. století.
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
Tento směr si kladl za cíl podat nový obraz člověka. Aktualizoval člověka, realitu a předmětný svět. V samotných dílech se však nejvýrazněji zrcadlí tíživý.
,,Chci se zabývat obrazem, který zachytil fotoaparát… a který je dvojrozměrný a nabitý povrchovými detaily.‘‘ Umělci poukazují na to, jaký dopad na naše.
Typické rysy antropocentrismus - klade se důraz na člověka, na lidský rozum a poznání a pozemský život. Renesanční člověk se vymaňuje ze středověkého způsobu.
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
Existencionalismus, neorealismus
Futurismus.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Poetismus Daniela Mlatečková Michaela V. Vítková 1.
Mezigenerační a sociální konflikty v české literatuře 19. století Opakování, test.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – realismus, umělecký.
 Z latinského slova „cultura“ – co je pěstováno  Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v průběhu vývoje společnosti  Materiální.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Název školy Střední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
REALISMUS polovina 19. století. Základní anotace  Dějepis - Kultura v dějinách  Šablona: III/2  Pořadové číslo: 1.13  Autor: Mgr. Soňa Blažková 
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S16 TEMA : Stručné dějiny výtvarného.
Povídka Básník Karel Čapek – Povídky z jedné kapsy - Slohotvorní činitelé.
POEZIE 1.POL. 20. ST. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPoezie 1.pol. 20. stol. Datum vytvoření
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Česká meziválečná literatura
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Gustav Flaubert Paní Bovaryová.
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Realismus ve výtvarném umění
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Renesance a humanismus
Práce s literárním textem v učivu 4. ročníku
Kritický realismus - úvod
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Světová literatura 2.pol.20.stol. NEOREALISMUS

Alberto Moravia: Hříčky vedra, úkoly: Vysvětli název povídky Jakou formu vyprávění volí autor Jaké slohové útvary převládají, proč V jakém prostředí se povídka odehrává Jaké jazykové prostředky autor užívá Jaká je zápletka Kde lze nalézt „pohled kamery“ Jak je vyřešena záhada

Neorealismus Umělecký směr v Itálii v 40. a 50.letech Týká se literatury, malířství, filmu (Vittorio de Sica, Lucchino Visconti – slavní režiséři) Nový realismus – snaha o obnovení realistických tradic, které se zříkají oficiální kultury italského fašistického státu

Znaky neorealismu Návrat k realistické tradici v umění, často až kritický realismus – objektivní pohled na život ve válečné a zejména v poválečné Itálii Každodenní život prostých lidí, akcent na sociální problematiku, drsnost lidí, lidový jazyk Důraz kladen na hodnověrnost a dokumentárnost – v literatuře se užívá „filmová technika“ – záběr na detail střídá záběr na větší výsek reality Hlavní představitel: Alberto Moravia (Římské povídky, Římanka, Horalka)