Školení poskytovatelů sociálních služeb Benchmarking sociálních služeb realizované v rámci zakázky „Vytvoření informačního katalogu“ Projekt „Katalog.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Benchmarking poskytovatelů sociálních služeb v Olomouckém kraji metoda napomáhající plánování rozvoje, zjišťování výkonu a efektivity sociálních služeb.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Benchmarking nepřetržitý a systematický proces porovnávání a měření produktů, procesů a metod vlastní organizace s těmi, kdo byli uznáni jako vhodní pro.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Audit IT procesů ve FNOL
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Monitoring dalšího vzdělávání
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Benchmarking rozšířené působnosti obcí 3. typu Jana Voldánová, Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Příprava projektu Komunitární program PROGRESS. Výzva 0&langId=enhttp://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=63.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Shrnutí závěrů prvního konferenčního dne. Komunitní plánování, komunitní služby – jejich dostupnost a financování v Jihočeském kraji Mgr. Petr Studenovský.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Interaktivní personální portál
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory ve Zlínském kraji Konference „Plánování a financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji“
Projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci opatření 3.2, SROP. Jana Voldánová, Rostislav Honus Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR Prezentace.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Monitorovací systém sociálních služeb města Plzně k podpoře dotační politiky Mgr. Karolína Vodičková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Je záležitostí nás všech. 1. Z dokumentů EU : Amsterodamská smlouva, Smlouva v Nice Z dokumentů ČR : Usnesení vlády ČR č. 824 z 1/9/2004, Zákon.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji a jeho návaznost na plány komunitní plány na místní úrovni setkání k zahájení tvorby Komunitního.
Monitorovací systém sociálních služeb města Plzeň 17. února 2010 MĚŘENÍ VÝKONU ZA ROK 2008.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Výsledky benchmarkingových analýz v rámci zakázky „Zpracování strategie a funkčních strategií úřadu města“ v rámci projektu „MÚ Nový Bydžov – úřad pro.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
„Zavedení systematické podpory procesu plánování sociálních služeb a péče sociálně potřebným na Středním Vsetínsku, Velkokarlovicku a Hornolidečsku“ Operační.
Praktické zkušenosti z Českého systému kvality služeb Specializované pracoviště ČSKS Výroční konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Projekt Sdružení místních samospráv ČR „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Kvalita v sociálních službách jako proces
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Strategie regionu, obce
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Program rozvoje Ústeckého kraje
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Ing. Stanislava Správková
Klíčové aktivity projektu
Intenzivní podpora škol
Katalog sociálních služeb BENCHMARKING v katalogu sociálních služeb SocialniSluzbyUK.cz Projekt „Katalog sociálních služeb, zkvalitnění jejich.
V. Setkání se starosty obcí
Transkript prezentace:

Školení poskytovatelů sociálních služeb Benchmarking sociálních služeb realizované v rámci zakázky „Vytvoření informačního katalogu“ Projekt „Katalog sociálních služeb, zkvalitnění jejich nabídky a vzdělávání jejich poskytovatelů“ (reg. č. projektu: CZ.1.04/3.1.00/05.00048) Ústí nad Labem, 2012

Program školení Stručný úvod do benchmarkingu. Specifika benchmarkingu sociálních služeb. Diskuse.

Cíl školení Seznámení účastníků školení / poskytovatelů sociálních služeb s metodou benchmarkingu a jeho specifiky a možnostmi využití pro rozvoj sociálních služeb na úrovni Ústeckého kraje.

Benchmarking Benchmarking představuje možnost učit se od organizací, které provádějí některé úkoly/služby lépe než organizace jiné. Benchmarking je metoda zvyšování kvality a efektivnosti, která na základě měřitelných dat a poměrových ukazatelů poskytuje informace nezbytné pro plánování sociálních služeb na místní i regionální úrovni.

Metoda Benchmarkingu Porovnání výsledků a následnou analýzou dat a ukazatelů lze dále identifikovat organizace, které jsou nositeli dobré praxe a mohou v rámci spolupráce sloužit jako zdroj inspirace a poučení pro ostatní. Výsledky benchmarkingu také ukáží rezervy ve výkonu a / nebo kvalitě, čili prostor pro zlepšování.

Cíl benchmarkingu Cílem benchmarkingu je přenášet „nejlepší praktiky“ buď v rámci odvětví, nebo napříč odvětvími (tedy ať již v rámci jednoho druhu sociální služby či napříč sociálními službami jako takovými).

Benchmarkingový cyklus Cyklus benchmarkingu Benchmarkingový cyklus 1. Plán (co, kdy, s kým provádí) 2. Schromažďování (výsledků a nejlepšícj postupů) 3. Analýza (výsledky a oblasti pro zlepšování) 4. Zaveďte (nejlepší postupy přizpůsobené pro danou službu) Zdroj: (Provazníková Romana, Financování měst, obcí a regionů)

Postup při benchmarkingu Výběr oblastí pro benchmarking, pro poměřování. Interní analýza dat a procesů organizace. Sběr a analýza externích dat. Identifikace nejlepších postupů a výkonů. Srovnání organizačních postupů s nejlepšími výkony. Vyhodnocení výsledků a procesů. Identifikace nápravných opatření. Implementace nápravných opatření.

Postup při benchmarkingu sociálních služeb Definovat služby / oblasti pro benchmarking. Zpracování profilů služeb, návrh systému sběru informací. Realizace sběhu a zpracování vstupních dat. Identifikace nejlepších výkonů a největších mezer v závislosti na analýze dat. Vybrat a definovat nejlepší praktické postupy. Návrh strategických akčních plánů s cílem optimalizace služeb a procesů. Opakovaně analyzovat.

Benchmarking sociálních služeb DATA UKAZATELE INFORMACE „dobrá praxe“ ZMĚNY

Data Data, respektive vstupní data jsou charakterizovány jako vstupní měřitelné hodnoty definující určitý proces nebo službu. Vstupní data jsou dvojího charakteru: Základní informace o poskytovateli. Výkaznictví personálu, finanční výkaznictví. Specifická data dle typů (druhů) sociálních služeb. Např.: Počet klientů, Kapacita služby, Právní forma poskytovatele, Provozní doba služby…

Základní vstupní data Název údaje: Upřesnění: Název poskytovatele. Název zařízení, pracoviště, které je vykazováno. Název zaregistrované sociální služby.   Název zaregistrované sociální služby dle Zákona č.108/2006. Kontaktní údaje o zařízení. Adresa sídla zařízení, telefon, fax, email, webové stránky. Kontaktní osoba pro správu nového systému – krajského katalogu (osoba, která má informace o vykazování) Jméno a příjmení, postavení v organizaci, telefon, fax, email. Osoba zodpovědná za službu (pracoviště) (osoba, která zodpovídá za provoz vykazované služby či pracoviště). Doba, od které poskytuje zařízení sociální služby. Doba, od které působí zařízení či poskytovatel v oblasti sociálních služeb na území Ústeckého kraje. Časová dostupnost vykazované služby pro klienty. Doba, kdy je vykazovaná služba (pracoviště) otevřena klientům. Územní dostupnost služby Pro jakou oblast – území je služba nabízena. V nabídce bude nabízen kraj s rozkladem na jednotlivé obce s rozšířenou působností. Dále se jedná o informace o klientech, lidských zdrojích a také finanční stránce organizace (výnosová i nákladová část).

Ukazatele / Metriky Ukazatele jsou poměrové informace, které jsou vztažené k definovaným datům. Na základě typu (druhu) sociální služby jsou definovány: Sledované ukazatele sociální služby. Metriky – základní definované jednotky péče / služby. Ukazatele umožňují porovnávat / poměřovat organizace různé velikosti a organizačního uspořádání.

Sledované ukazatele sociální služby Ukazatele / Metriky Sledované ukazatele sociální služby Kapacita Ano Počet uživatelů Počet uživatelů, kterým je dovážen oběd (strava) Počet rozvezených obědů za rok (stravy) Počet uživatelů, kteří mají nárok na péči zdarma Počet hodin strávených v přímé péči u klienta (bez cesty) Název metriky Stručný popis Nákladovost na hodinu v přímé péči u klienta celkové náklady / hodina v přímé péči u klienta Hodina v přímé péči u klienta na 1 přepočtený úvazek pracovníků přímé péči hodina v přímé péči u klienta / počet přepočtených úvazků pracovníků v přímé péči Využití kapacity (dle jednotky péče) hodina v přímé péči u klienta (kapacita) / maximální počet hodin v přímé péči u klienta Nákladovost na jeden rozvezený oběd celkové náklady / jeden rozvezený oběd   Jeden rozvezený oběd na 1 přepočtený úvazek pracovníků přímé péči jeden rozvezený oběd / počet jeden rozvezený oběd (kapacita) / maximální počet rozvezených obědů Náklady na přepočtený úvazek pracovníka v přímé péči celkové náklady / počet

Data a ukazatele Validita = platnost Reliabilita = spolehlivost Metoda či technika je validní, když měří, to co má měřit. Reliabilita = spolehlivost Zaručuje opakovatelnost výzkumu. Standardizace Zaručuje stejné podmínky pro všechny organizace.

Dobrá praxe Na základě analýzy dat a ukazatelů dochází k poměřování – identifikaci rezerv ve výkonu a kvalitě služeb organizace. Současné dochází k analýze procesů „nejlepší“ organizace – sdílení dobré praxe.

Změny Získané informace z analýzy a sdílení dobré praxe je nutné využít ke změnám ve formě např. Akčního plánu. Benchmarking je metoda, forma řízení změny a vyžaduje zapojení všech lidí . Proces Benchmarkingu musí být implementován do celkového procesu řízení.

Výhody benchmarkingu Náměty na změny procesů jsou generovány na základě něčích praktických zkušeností, není nutné začínat od začátku a je možné přeskočit velkou část úvodní etapy pokusů a omylů. Pomáhá v identifikaci rozdílnosti mezi procesy vedoucích společností (organizací) v určité oblasti a procesy realizovaných ve Vaší organizaci. Nabízí náměty pro návrhy ideálních procesních toků a vhodných měřítek výkonnosti nebo kvality. Podporuje soustavné a cyklické zlepšovatelské iniciativy Pomáhá nastavit realistické cíle.

Rezervy benchmarkingu Napodobování postupů nemusí vždy přinést úspěch. Každý poskytovatel sociálních služeb pracuje v jiném kontextu – proto vypovídající hodnota zjištění je omezená. Nepodaří se vždy najít inspirativního partnera pro srovnání. …

Hodnota benchmarkingu Porovnávání výkonu Zlepšit se o kolik Porozumění výkonu Jak zlepšit, zlepšit 20% hodnoty benchmarkingu 80% hodnoty benchmarkingu

Zamysleme se… Jaká vstupní data má podle Vašeho názoru smysl na úrovni jednotlivých typů sociálních služeb sledovat? Jaké ukazatele / metriky byste ve vztahu ke sledovaným vstupním datům navrhli Vy sami s cílem zajistit možnost efektivního benchmarkingu konkrétních socálních služeb?

Děkuji za pozornost!