Strategie digitálního vzdělávání na pomoc při změnách kurikula

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BEZPEČNĚ A ZDRAVĚ DO ŽIVOTA - rozvoj kompetencí v základním a středním vzdělávání Realizace – Určeno: ZŠ, SŠ, SVČ/DDM.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu Přednáška č. 4 AR 2014/2015.
5. Klíčové kompetence a základní dovednosti Stanoviska sociálních partnerů.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Dokument KAP MSK - obsah
Revize ICT kurikula První odborný panel PPUČ pro digitální gramotnost
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Inf Počítač a lidé s handicapem
Podpora krajského akčního plánování
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_13
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Andragogika Vzdělávání.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Digitální gramotnost dorazila
Revize ICT kurikula, rok dva
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Digitální gramotnost Informatické myšlení
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Centra kolegiální podpory
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Model intenzivní podpory
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Model intenzivní podpory
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Model intenzivní podpory
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Školní vzdělávací program CONSTANTIA – SAPIENTIA – PIETAS – VIRTUS VYTRVALOST – MOUDROST – SPRAVEDLNOST – UŠLECHTIOST.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Strategie digitálního vzdělávání na pomoc při změnách kurikula Počítač ve škole Nové Město na Moravě 28. 3. 2018

Rámcové vzdělávací programy Inovace kurikula – úkoly plynoucí ze Strategie digitálního vzdělávání Národní ústav pro vzdělávání Zdůraznění problematiky digitálních technologií napříč kurikulem a jeho modernizace (opatření 2.2 SDV) Modernizace vzdělávací oblasti ICT, zdůraznění informatického myšlení (opatření 2.3) Rámcové vzdělávací programy

jak to bude v RVP? NÚV 2018 Informatika Digitální gramotnost https://goo.gl/jZkBLq Vzdělávací oblast Průřezové kompetence (klíčové) Informatika Data, informace a modelování Algoritmizace a programování Informační systémy Počítač a jeho ovládání Digitální gramotnost Člověk, společnost a digitální technologie Tvorba digitálního obsahu Informace, sdílení a komunikace v digitálním světě Ostatní VO Jazyk a jazyková komunikace Matematika a její aplikace Člověk a společnost Člověk a příroda Umění a kultura Člověk a zdraví Člověk a svět práce

jak to bude v RVP? NÚV 2017 Informatika Digitální gramotnost Český jazyk Cizí jazyk Matematika Informatika Člověk a jeho svět Dějepis Výchova k občanství Fyzika Přírodopis Zeměpis Chemie Hudební výchova Výtvarná výchova Výchova ke zdraví Tělesná výchova Člověk a svět práce Informatika

co dál? NÚV 2018 Pokusné ověřování účinnosti programu zaměřeného na rozvoj informatického myšlení a digitální gramotnosti dětí a žáků MŠ, ZŠ a SŠ – projekty Podpora rozvíjení informatického myšlení a Podpora rozvoje digitální gramotnosti Metodické doporučení pro školy, které chtějí začít hned Komplexní revize rámcových vzdělávacích programů – viz Kulatý stůl SKAV a EDUin (22. 2. 2018) k revizi RVP a web NÚV

projekty na podporu změn kurikula plán výzev OP VVV Strategie digitálního vzdělávání šablony pro školy (2020) podpora škol v zavádění inovované výuky, vzdělávání učitelů různé IPo vývoj dalších materiálů a metodik, podpora nabídky vzdělávání učitelů IPk pro VŠ Zdroje k inovované výuce témata: IM a DG IPs supervize, koordinace, metodická podpora – DG/IM (+reputační systém, Profil Učitel 21, Profil Škola21 a aktualizace rvp.cz) PPUČ (4Q 2016) ZŠ, SŠ (1Q 2018) další zdroje k výuce, síťování škol (2019) vzdělávání pro učitele (2019) O tom bude řeč dnes

projekty na podporu změn kurikula plán výzev OP VVV Strategie digitálního vzdělávání Podpora práce učitelů: "Vytváříme systém, který umožní efektivní rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti v praxi mateřských a základních škol." sdílet dosavadní zkušenosti získané v oblasti rozvoje základních gramotností a na jednom místě – Metodickém portálu RVP.CZ soustředit všechny dostupné a kvalitní materiály k tématu, nebo na ně alespoň odkazovat doplňovat a propojovat existující metodickou podporu tak, aby učitelé základních a mateřských škol měli k dispozici vše potřebné pro efektivní práci se základními gramotnostmi

projekty na podporu změn kurikula plán výzev OP VVV Strategie digitálního vzdělávání Implementace SDV I Podpora rozvoje digitální gramotnosti (PedF UK) Podpora rozvoje informatického myšlení – PRIM (PedF JČU) Sady učebních materiálů pro učitele podporující nový obsah vzdělávání Masivní otevřené online kurzy (MOOC) na podporu rozvoje digitálních kompetencí a informatického myšlení učitelů Kampaně na podporu rozvoje informatického myšlení a digitální gramotnosti u žáků Doporučení pro fakulty vzdělávající učitele k začlenění rozvoje DG a IM do přípravy budoucích učitelů

projekty na podporu změn kurikula plán výzev OP VVV Strategie digitálního vzdělávání Implementace SDV II – připravuje se výzva Inkubátory inovací – vzdělávacích zdrojů (programů) pro digitální vzdělávání Vývoj vzdělávacích programů využívajících digitální technologie a/nebo digitalizované sbírky muzeí, galerií, techcenter… Plošná podpora učitelů a škol v začlenění informatiky a rozvoje digitální gramotnosti ve všech předmětech do jejich praxe (ŠVP, výuka) Podpora excelentních (digitálních) škol a šíření příkladů jejich dobré praxe

projekty na podporu změn kurikula plán výzev OP VVV Strategie digitálního vzdělávání Šablony II (MŠ, ZŠ, ŠD, ŠK, SVČ, ZUŠ) Vyhlášeny 28. 2. 2018: https://goo.gl/RYtfTU. Ukončení příjmu žádostí dle textu výzvy 28. 6. 2019, 14:00. Personální podpora Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů Aktivity rozvíjející ICT (Využití ICT ve vzdělávání, Zapojení ICT technika do výuky) Rozvojové aktivity, Extrakurikulární a rozvojové aktivity, Zájmové a rozvojové aktivity Spolupráce s rodiči a veřejností Příjemce může v době realizace projektu uskutečňovat jakékoliv výdaje, které budou sloužit k realizaci výstupů zvolených šablon. Za výdaje je možné považovat např. nejen osobní náklady, ale také nákup učebních pomůcek, počítačů, notebooků, tabletů, administrativní náklady, apod. (Informace pro ředitele škol) Pro žadatele a příjemce je k dispozici konzultační linka na čísle +420 234 814 777 (Po – Pá 9:00 – 15:00). Pro e-mailové dotazy je určena adresa: dotazyZP@msmt.cz.

dotazy? kontakt Daniela Růžičková NÚV Weilova 1271, Praha 10 daniela.ruzickova@nuv.cz

Děkuji

digitální gramotnost revize rámcových vzdělávacích programů, NÚV 2016 DG: soubor digitálních kompetencí (vědomostí, dovedností, postojů, hodnot), které jedinec potřebuje k bezpečnému, sebejistému, kritickému a tvořivému využívání digitálních technologií při práci, při učení, ve volném čase i při svém zapojení do společenského života. průřezové, klíčové, kompetence, kompetence, bez kterých není možné rozvíjet u žáků plnohodnotně další klíčové kompetence základní charakteristikou je schopnost aplikace v kontextu – využití digitálních technologií při řešení nejrůznějších problémů proměnlivost v čase v závislosti na tom, jak se mění způsob a šíře využívání digitálních technologií ve společnosti a v životě člověka

digitální gramotnost revize rámcových vzdělávacích programů, NÚV 2018 Člověk, společnost a digitální technologie Informace, sdílení a komunikace v digitálním světě Zapojení do společnosti prostřednictvím digitálních technologií Vývoj technologií a společnosti Každodenní život s technologiemi Správa digitální identity Osobní bezpečí a bezpečnost v digitálním prostředí Ochrana zdraví Osobní rozvoj, osobní vzdělávací prostředí Právní normy v digitálním prostředí Etika v digitálním prostředí Získávání dat, informací a digitálního obsahu Hodnocení/posuzování dat, informací a digitálního obsahu Správa dat, informací a digitálního obsahu Interakce prostřednictvím digitálních technologií Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií Sdílení prostřednictvím digitálních technologií Tvorba digitálního obsahu Tvorba nového digitálního obsahu, vhodně zvolený formát sdělení Práce s hotovým obsahem, remix

informatické myšlení revize rámcových vzdělávacích programů, NÚV 2016 IM: způsob uvažování, které jedinci umožňuje rozpoznávat informatické aspekty světa a využívat informatických prostředků k porozumění a uvažování o přirozených i umělých systémech a procesech. Informaticky myslící jedinec (žák) při řešení nejrůznějších životních situací cílevědomě a systematicky volí a uplatňuje optimální postupy. K tomu využije schopnosti: rozpoznávat a formulovat problémy s ohledem na jejich řešitelnost získávat, zaznamenávat, uspořádávat, strukturovat, předávat data a informace rozkládat systémy a procesy na části, odhalovat jejich vztahy a strukturu, modelovat situace vytvářet a formulovat postupy a řešení, která lze přenechat k vykonání jinému člověku nebo stroji vytvářet formální popisy skutečných situací a pracovních postupů testovat, analyzovat, vyhodnocovat, porovnávat a vylepšovat uvažovaná řešení