Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_ 4_padem Datum : 9. 10. 2011 Ročník : osmý Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Předmět : Německý jazyk Název: přivlast.zájmena po předložkách se 3.a4.p. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník Přivlastňovací zájmena po předložkách se 3. a 4. pádem. Procvičení a upevnění znalostí o používání předložek a osobních zájmen.
Němčina pro 8. třídu. Pamatuj : Po předložkách se 3. a 4. pádem mají přívlastňovací zájmena stejnou koncovku, jako kdybychom místo přivlastňovacího zájmena použili člen.
Němčina pro 8. třídu. Porovnávej : Na stole Na mém stole Pod postelí Pod mojí postelí Auf dem Tisch Auf meinem Tisch Unter dem Bett Unter meinem Bett
Němčina pro 8. třídu Za domem Za naším domem V tašce V tvojí tašce Hinter dem Haus Hinter unserem Haus In der Tasche In deiner Tasche
Němčina pro 8. třídu Vyber správné tvary a napiš do sešitu.. V jeho sešitě Za naší zahradou V jeho autě Vedle jejího stolu In seinem, ihrer Heft Hinter euerer,unserem Garten In seinen, seinem Auto Neben ihren, ihrem Tisch
Němčina pro 8. třídu. Das ist Petr und das ist sein Hund. Zkus odpovědět na otázky : Wo ist Petr und wo ist der Hund? Ist Petr vor seinem Hund oder hinter seinem Hund? Wo sitzt die Katze? Das ist Petr. Wie ist sein Pulli? Und wie ist seine Katze?
Němčina pro 8. třídu. Das ist Martina und das ist ihre Katze. Wo sitzt Martina und wo sitzt ihre Katze? Wo steht ihr Computer? Was ist auf dem Bild noch ? Was macht Martina? Wie ist ihre Katze?
Němčina pro 8. třídu Popiš obrázek : Co je na stoje, co je nad stolem, co je na okně, kde je židle. Dokážeš napsat 5 vět bez chyby?
Němčina pro 8. třídu. Kannst du antworten ? Wer ist auf dem Bild? Was machen sie? Was ist auf dem Tisch?
Němčina pro 8. třídu. METODIKA. Hodina navazuje na znalosti žáků v používání členu určitého po předložkách se 3. a 4. pádem. Na několika příkladech vysvětlíme, co pravidlo na str. 2 znamená prakticky . Str. 3, 4. Pro ověření pochopení dáme žákům vybrat správné varianty – str. 5. Žáci si výrazy zapíší do sešitů. Odpovědi na otázky na str. 6 a 7 zpracovávají žáci samostatně. Připomeneme, aby používali správné tvary přivlastňovacích zájmen. Závěr hodiny věnujeme práci se slovníkem a komunikaci ve skupinách. Žáci mají za úkol ústně popsat, co vidí na str. 8 a 9. Pracují ve skupinách 4 – 5 žáků s možností používat slovník. Nejlepší skupinu a nejlepší překlady společně vyhodnotíme.
Němčina pro 8. třídu. Zdroje : Kliparty Office www.Office.Microsoft.com