NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení TEMA: skladba ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.
Anotace Výukový materiál je určen žákům základní školy Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Zaměření: Výukový materiál je zaměřen na rozvíjející větné členy – příslovečná určení. Žákům jsou představena základní příslovečná určení – místa, času, způsobu. Jsou uvedeny zkratky, otázky, kterými se ně ptáme. Dále mají žáci doplňovat a vymýšlet požadovaná příslovečná určení a hledat je ve větách. Specifické potřeby: interaktivní tabule Klíčová slova: příslovečné určení místa, času, způsobu, holý, rozvitý, několikanásobný Klíčové kompetence: k učení, k řešení problému, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci pozitivně.
Příslovečná určení
zkratka PU rozvíjí sloveso, někdy i přídavné jméno nebo příslovce nejčastěji vyjádřeno příslovcem
Příslovečné určení místa PUM ptáme se otázkami kde? kudy? odkud? kam? Přs PUM Šli jsme do školy. kam jsme šli?
doplň __________ rostly stromy __________ koupaly děti šli jsme __________ jel __________ bydlel __________ kniha leží __________
Příslovečné určení času PUČ ptáme se otázkami kdy? dokdy? odkdy? jak dlouho? Přs PUČ Vrátil jsem se brzy. vrátil jsem se kdy?
doplň přišel ________ vrátila se ________ měla hlad ________ ________ psal úkol usnul ________ chodil ________
Příslovečné určení způsobu PUZ ptáme se otázkou jak? jakým způsobem? PUZ Přs Rychle odjel. odjel jak?
doplň mám se _____________ učila se _____________ __________ burácel __________ hořel vypadá ____________ napsal ____________
najdi příslovečná určení Honzík se naučil píseň nazpaměť.
Tetina zahrada vypadá upraveně.
Návštěvníci kina napjatě sledovali nový film.