12 CELÁ ČÍSLA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
11.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál pro 6.ročník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Definice: Funkce f na množině D(f)  R je předpis, který každému číslu z množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo. Jinak: Nechť A, B jsou neprázdné.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Číselné množiny - přehled
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh
Neguj výroky. Urči jejich pravdivostní hodnotu
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Lineární rovnice Ekvivalentní úpravy
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
8.1 Aritmetické vektory.
Čísla kolem nás Martin Panáček Michal Pavlínek.
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kyseliny a jejich názvosloví
Komplexní čísla.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Násobení výrazů – 2 (odstranění závorky)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
2.2 Kvadratické rovnice.
Násobení desetinných čísel
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kvadratické nerovnice
Násobení racionálních čísel
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Rovnice základní pojmy.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Rovnice s absolutními hodnotami
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Druhá mocnina a odmocnina
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny s přirozeným mocnitelem
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Početní výkony s celými čísly: násobení
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Druhá mocnina a odmocnina
Sčítání a odčítání racionálních čísel
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
ČÍSELNÉ MNOŽINY Jitka Mudruňková 2014.
18 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI.
Početní výkony s celými čísly: dělení
20 MNOHOČLENY.
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
4.3 Typy chemické vazby Elektronegativita - schopnost atomu přitahovat vazebný elektronový pár. (Značíme X, najdeme ji v periodické tabulce prvků) např.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Kvadratické rovnice.
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

12 CELÁ ČÍSLA

Celá záporná čísla: -1, - 14, -68, -571, -347 891 CELÁ ČÍSLA Celá čísla Přirozená čísla: 2, 6, 55, 10 578 ,…. Celá záporná čísla: -1, - 14, -68, -571, -347 891 přirozená čísla = kladná celá čísla celá záporná čísla nula - 0

nula celá záporná čísla přirozená čísla CELÁ ČÍSLA NA ČÍSELNÉ OSE NALEVO OD NULY NAPRAVO OD NULY U záporných čísel nesmíme vynechat znaménko - (mínus): -5 ≠ 5 U kladných čísel se obvykle znaménko + (plus) vynechává: +5 = 5

ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÉHO ČÍSLA 4 3 Vzdálenost libovolného čísla od nuly nazýváme ABSOLUTNÍ HODNOTA tohoto čísla. Např. absolutní hodnota čísla -3: značíme |-3| vzdálenost čísla -3 od nuly je 3 jednotky (např. 3 cm) proto platí |-3|= 3 absolutní hodnota čísla 4: značíme |4| vzdálenost čísla 4 od nuly je 4 jednotky (např. 4 cm) proto platí |4|= 4  absolutní hodnota z kteréhokoli čísla je kladná!

OPAČNÉ ČÍSLO je číslo s opačným znaménkem. Urči opačné číslo k -7 ….. 7 6 …… -6 -1 …… 1 0 ……. 0 -3 …… 3 9 …..- 9