PODPORUJME DĚTI, ALE NEPŘEKÁŽEJME JIM V JEJICH UČENÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov AUTOR: Hana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_DOPRAVNÍ VÝCHOVA_17.JÍZDA NA KOLE TEMA: JÍZDA NA KOLE ČÍSLO PROJEKTU:
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí DATUM: AUTOR: Jana Hofrichterová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Podstatná jména TÉMA.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Stříhání malých a velkých dětí. Technika stříhání dětských vlasů. Bezpečnost práce a ochrana zdraví. EU-3-3.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Název školy: MŠ a ZŠ , Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Náš svět Tematická oblast
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Název vzdělávacího materiálu
Venkovské osídlení AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Elektromotor a jeho využití
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Mýty a pověsti Tematická oblast
Algoritmizace - opakování
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Název vzdělávacího materiálu
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Když slova nestačí Prezentace.
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Gastronomická zařízení – Ochrana životního prostředí v gastronomii
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
BIBS Informatika pro ekonomy přednáška 2
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Má země Česká republika.
Život – pohledy na přírodu
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_11
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
Dělání babičky. Dětské vymezení role babičky jako role získané
Děti jsou naše budoucnost
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Orientujeme se v prostoru
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Poznatky ze života zvířat
Rovnice HRA.
Vztah k životnímu prostředí
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

PODPORUJME DĚTI, ALE NEPŘEKÁŽEJME JIM V JEJICH UČENÍ Petr Daniš

PROGRAMY

PROGRAMY

PROGRAMY

OTÁZKY JAK SE VLASTNĚ DĚTI UČÍ?

KNIHY

KNIHY

KNIHY

KNIHY

KNIHY

KNIHY

HRA JE NÁSTROJ, JAKÝM NÁS VYBAVILA PŘÍRODA PRO ROZVOJ MOZKU TEZE 1

PODNĚTNÉ PROSTŘEDÍ MARIAN DIAMOND

KOMPLEXNĚJŠÍ STRUKTURA MOZKU PODNĚTNÉ PROSTŘEDÍ KOMPLEXNĚJŠÍ STRUKTURA MOZKU MARIAN DIAMOND

KOMPLEXNĚJŠÍ STRUKTURA MOZKU PODNĚTNÉ PROSTŘEDÍ KOMPLEXNĚJŠÍ STRUKTURA MOZKU VĚTŠÍ SCHOPNOST SE UČIT MARIAN DIAMOND

HRAČKY PODNĚTNÉ PROSTŘEDÍ

HRAČKY PODNĚTNÉ PROSTŘEDÍ KAMARÁDI

A TYTO DVA ZNAKY SE VYVINULY VE VZÁJEMNÉ ZÁVISLOSTI NEJCHYTŘEJŠÍ ZVÍŘATA JSOU TA NEJHRAVĚJŠÍ A TYTO DVA ZNAKY SE VYVINULY VE VZÁJEMNÉ ZÁVISLOSTI MELVIL KONNER

MOHL POSKLÁDAT SÁM SEBE HRA JE JEDNOU Z NEJPOKROČILEJŠÍCH METOD, JAKOU VYNALEZLA PŘÍRODA K TOMU, ABY KOMPLEXNÍ MOZEK MOHL POSKLÁDAT SÁM SEBE STUART BROWN

HRAČKY PODNĚTNÉ PROSTŘEDÍ

HRAČKY PODNĚTNÉ PROSTŘEDÍ KAMARÁDI

Rozvoj ruky a ROZVOJ MOZKU na sobě závisejí TEZE 2

JET PROPULSION LABORATORY

FRANK WILSON

MANUÁLNÍ ZRUČNOST

Venku, v kontaktu s realitou se děti naučí víc a snadněji TEZE 3

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V OKOLÍ ŠKOLY JAKO JEDNOTÍCÍ KONTEXT K UČENÍ GERALD LIEBERMANN LINDA HOODY

ZÍSKEJTE INTERAKTIVNÍ UČEBNU PRO SVOU ŠKOLU UČÍME SE VENKU ZÍSKEJTE INTERAKTIVNÍ UČEBNU PRO SVOU ŠKOLU www.ucimesevenku.cz

Naprostou většinu historie člověka se děti učily hrou, prozkoumáváním a napodobováním TEZE 4

LOVCI A SBĚRAČI

LOVCI A SBĚRAČI: HRA

ZEMĚDĚLCI A PASTEVCI: PRÁCE

MODERNÍ DOBA: ŠKOLA

DĚTI SE UČÍ HROU

DĚTI JSOU MALÉ UČÍCÍ SE STROJE PETER GRAY

MOŽNOST VÍCE SI URČOVAT SVÉ TEMPO A SVŮJ ZPŮSOB UČENÍ DEJME DĚTEM:

VÍCE PROSTORU PRO HRU A HRAVÉ UČENÍ V DISKUZI S KAMARÁDY DEJME DĚTEM:

TY SPRÁVNÉ „HRAČKY“, KTERÉ STARTUJÍ JEJICH MOTIVACI A MYŠLENÍ DEJME DĚTEM:

VÍCE VENKU, V KONTAKTU S REALITOU UČME SE:

PODPORUJME DĚTI, ALE NEPŘEKÁŽEJME JIM V JEJICH UČENÍ petr.danis@ terezanet.cz