Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Advertisements

Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Florbal Ročník: Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: S portovní hry Téma: Florbal – základní pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry s míči Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012.
Právo sociálního zabezpečení Důchodové pojištění.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Šestá lekce – přihrávání a uvolňování bez míče (základy součinnosti v útoku) (90 minut – interpretace.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Úvodní lekce – vstup do studia teorie a didaktiky basketbalu (90 minut - teorie, praxe) Tento projekt.
Návrhové systémy. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 2.7.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Roa. a) Jedná se o obří, asi devět metrů vysoké plovoucí bóje. Ty se komíhají na vlnách a právě tento pohyb vytváří elektrickou energii, která je pak.
Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova.
Kriminalistická charakteristika trestného činu
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Rozhodování 1.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
Výpočet tepelného schématu RC oběhu s přihříváním páry.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Úvodní lekce. Vstup do předmětu Sportovní hry I - basketbalu
Beach volleyball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Úloha bodového systému
Téma 11: Finanční plánování
Zákon o sociálním podnikání
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Horská klinika 2009 David Winkler DRACI Brno
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
8.1 Aritmetické vektory.
Jedno-indexový model a určení podílů cenných papírů v portfoliu
Význam utkání v sportovních hrách
8.1.2 Podprostory.
Vybraná témata teorie tělesné výchovy
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Aktuální formy a metody sportovních her
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Právo sociálního zabezpečení
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Lomené algebraické výrazy
Přídavná zařízení.
TLAK PLYNU Z HLEDISKA MOLEKULOVÉ FYZIKY.
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Pravděpodobnost a statistika
Basketbal.
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Právo sociálního zabezpečení
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
PŘEDZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
ZÁVODNÍ OBDOBÍ KATEGORIE ML. DOROST, ST. DOROST A JUNIOŘI
Lomené algebraické výrazy
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Fyzika 2.E 4. hodina.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu K jejich smysluplné realizaci je zapotřebí minimálně dvou hráčů. Rovněž vv základní charakteristice rozlišujeme provedení dvou hráčů. Např. u přihrávání je to vlastní přihrávka a chycení míče. Tyto činnosti vytvářejí základní předpoklad pro součinnost mezi hráči jednoho družstva. Navozováním herních podmínek se při jejich uplatnění dostáváme k řešení situací dvou proti dvěma nebo tří proti třem – viz obr. Zařazujeme sem: Přihrávání Uvolňování bez míče Clonění

Přihrávání a uvolňování bez míče (základy součinnosti v útoku) Přihrávání je útočná činnost jednotlivce vztahového typu. Výrazně přispívá ke komunikaci mezi hráči a stává se základem součinnosti. Rozlišujeme dvě na sobě závislé činnosti – přihrávku a chycení míče. Chycení míče je spojováno s uvolňováním bez míče a s následnou činností, tj. se zastavením (případně s driblingem a se střelbou). Didaktický postup vede od částí (nácvik techniky) k celku, tj. k řešení situace dvou proti dvěma. V tomto řešení jde o základ kombinace „hoď a běž“.

Technika základních typů přihrávek Přihrávka obouruč trčením Vrchní přihrávka obouruč

Přihrávka jednoruč trčením (pravou) Vrchní přihrávka jednoruč

Chytání míče – technika (zdůrazňuje se zejména u začátečníků) Požadavky: vstřícný pohyb paží proti míči; vizuální kontrola míče; uchopení míče pevně do obou rukou.

Uvolňování bez míče sleduje tři cíle: uvolnění pro míč (pro přihrávku); poutání pozornosti soupeře; uvolňování prostoru pro činnost spoluhráče s míčem. Uvolňování bez míče patří k nejfrekventovanější činnosti, neboť většinu času se hráči v útoku pohybují bez míče. Ve srovnání s činnostmi s míčem není způsob provedení obtížný, ale obsahuje výrazně taktické aspekty součinnosti: kdy, kam a jak se uvolnit! Při uvolnění pro přihrávku zdůrazňujeme náhlou změnu směru a rychlosti !

Chytání míče a zastavování Hráč se pochycení míče v pohybu obvykle zastavují postupným doskokem levá – pravá nebo pravá – levá. Je přitom důležité, aby hmotnost přenesl okamžitě na obě nohy. Jedině tak je možné předejít pádům na zem nebo porušování pravidla o krocích.

Příklady MOF : Přihrávání ve dvojicích na místě se zdůrazněním techniky různých způsobů přihrávek. Přihrávání ve trojicích kolem obránce

Přihrávání ve trojicích se zdůrazněním chytání míče v pohybu a zastavení. Přihrávání v pohybu ve dvojicích, ve trojicích. Přihrávání ve dvojicích se zdůrazněním uvolnění bez míče, chycení míče a zastavení.

Řešení situace dvou proti dvěma Zmíněné řešení je vyústěním nácviku přihrávání, uvolňování bez míče a dalších činností (chytání míče, zastavování, uvolňování s míčem na místě). Tyto činnosti se nejlépe zvýrazní vyloučením driblingu. Provádí se s plnou aktivitou soupeřů (HC 2, PH), nově se objevuje obranná činnost: krytí útočníka bez míče. Lze uplatnit různé modifikace HC a PH (viz schémata).