8 SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
10.
Advertisements

SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_06_Matematika pro 7.ročník_Opakování na čtvrtletní práci - 2.čtvrtletí Téma: Opakování na čtvrtletní.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli 1. Opakování rovnic se zlomky Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Poměr.
Lomené algebraické výrazy
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Věra Oupická
Lomené algebraické výrazy
Pojem zlomek a jeho zápis.
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Lineární rovnice a nerovnice I.
Krácení a rozšiřování poměru
Lomené algebraické výrazy
ZLOMKY I. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
Spojování rezistorů.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
Zlomky Čísla smíšená..
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dostupné z Metodického portálu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Společný dělitel … a jak ho najít.
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Komplexní čísla - 5 Číslo opačné Číslo komplexně sdružené
Lomené algebraické výrazy
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Zlomky a desetinná čísla
Rovnice základní pojmy.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Lomené algebraické výrazy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zlomky Násobení zlomků..
Zlomky Sčítání zlomků..
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Lomené algebraické výrazy
Společný jmenovatel lomených výrazů
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
MATEMATIKA Desetinná čísla.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
DESETINNÁ ČÍSLA DESETINNÉ ZLOMKY
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Početní operace se složenými zlomky
NEJMENŠÍ SPOLEČNÝ NÁSOBEK
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Sčítání lomených výrazů
Rovnice opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Dělitelnost přirozených čísel
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Pojem zlomek a jeho zápis.
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
VÝRAZY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Lomené algebraické výrazy
Nejmenší společný násobek,
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

8 SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ

SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + =

SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + =

Sčítáme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. Zlomky s různými jmenovateli nejprve převedeme na společného jmenovatele. určíme společného jmenovatele obou zlomků n(3,5) = 15 2) rozšíříme oba zlomky tak, aby měly ve jmenovateli číslo 15 10 9

Sečti zlomky: společný jmenovatel: n(8,12) = 24 9 10 VÝSLEDEK MUSÍ BÝT V ZÁKLADNÍM TVARU! POKUD NENÍ, ZKRÁTÍME HO.

společný jmenovatel všech zlomků 6 = 2 . 3 9 = 3. 3 4 = 2. 2 n(6, 9, 4) = 2 . 2 . 3 . 3 = 36 nebo hledám, který násobek 9 (největší z jmenovatelů) je také násobkem ostatních jmenovatelů, 9 není; 18 není násobek 4; 27 není; 36 je násobek všech  rozšíříme zlomky tak, aby měly ve jmenovateli číslo 36

Sečti: a) 3 4 + 5 6 = 9+10 12 = 19 12 =1 7 12 b) 2 7 + 4 9 = 18+28 63 = 46 63 c) 5 8 + 7 12 = 15+14 24 = 29 24 =1 5 24 d) 5 6 + 2 9 = 15+4 18 = 19 18 =1 1 18 e) 3 10 + 1 6 + 4 5 = 9+5+24 30 = 38 30 =1 8 30 =1 4 15

POZOR! NESMÍME ZAPOMENOUT SEČÍST 4 + 1! SČÍTÁNÍ SMÍŠENÝCH ČÍSEL POZOR! NESMÍME ZAPOMENOUT SEČÍST 4 + 1!

Sečti :