Kvalita ve školství Ing. Dagmar Bednářová, CSc. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Ekonomická fakulta
Kvalita ve školství Kvalita ve školství je tvořena dvěma neoddělitelnými částmi: kvalita prostředí kvalita výuky
Kvalita prostředí Kvalitu prostředí lze rozdělit do dvou úrovní a to: technické zabezpečení – vybavení učeben didaktickou technikou zajištění prostředí – místnosti pro studenty – WiFi
Kvalita z hlediska výuky Vnitřní hodnocení kvality výuky Každá fakulta má svůj systém vnitřního hodnocení kvality svých pracovišť i jednotlivých akademických pracovníků. Systémy jsou popsány v příslušném opatření děkana. Pravidelnou součástí vnitřního hodnocení jsou i informace získané cestou studentského hodnocení. Jednotný, celouniverzitně popsaný systém řízení kvality v současné době není stanoven.
Kvalita z hlediska výuky Srovnávání s oborově příbuznými fakultami Propadavost studentů Uplatnění studentů na trhu práce
Kvalita z hlediska výuky Vnější hodnocení kvality výuky Akreditace Reakreditace
Kvalita z hlediska výuky Fakulta není certifikovaná podle norem řady ISO 9000, 14000 ani OHSAS 18001. Implementuje však jejich, na fakultu aplikovatelné části.
Další kroky ke zlepšování kvality výuky Centrálně řízený systém zajišťování kvality vzdělávacích, tvůrčích a s nimi souvisejících činností a systému vnitřního hodnocení kvality. Koordinace rozvoje systému zajišťování kvality a jeho jednotlivých komponent. Nezávislá rada kvality – odpovědná za nastavení, sledování a vyhodnocování kvality. Pravidelná hodnocení kvality – výsledky budou zdokumentovány. Na základě výsledků úpravy systému kvality
Další kroky ke zlepšování kvality výuky Certifikát Manažer kvality – junior Ve spolupráci s ČSJ