Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Úhly – grafické přenášení
Porovnávání desetinných čísel
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_110.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
1..
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
TÉMA: Osová souměrnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Aritmetické operace s přirozenými a racionálními čísly Název: VY_32_INOVACE_Přirozená čísla a číselná osa

Přirozená čísla a číselná osa

Která čísla jsou přirozená? 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, … Vyjadřují počet prvků v množině (21 žáků ve třídě, 15 stromů v zahradě, 7 dnů v týdnu) Vyjadřují pořadí (na závodech skončil třetí, Pavel je druhý největší ze třídy, třetí den v týdnu je středa) Přirozených čísel je nekonečně mnoho 0 nepatří mezi přirozená čísla

Uspořádání přirozených čísel Přirozená čísla se dají seřadit podle velikosti Co v řadě chybí? 224, ?, 226, 227, 228, 229, ?, 231 Které přirozené číslo následuje hned po čísle 198? Které přirozené číslo je hned před číslem 3578? Které přirozené číslo je o 3 větší než 125? Které přirozené číslo je o 4 menší než 201? Která přirozená čísla jsou mezi čísly 278 a 282? 225, 230 199 3577 128 197 279, 280, 281

Číselná osa Je to přímka, na které se dají sestrojit obrazy čísel Leží na ní obrazy všech čísel (nejen přirozených) Vlevo znázorňujeme menší čísla Vpravo znázorňujeme větší čísla Není omezená (znázorňujeme jen potřebnou část) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Hledáme na číselné ose 17 26 Ukažte na číselné ose obraz čísla 19

Hledáme na číselné ose Ukažte na číselné ose obraz čísla 19 17 19 26 Ukažte na číselné ose obraz čísla 19 Ukažte na číselné ose obraz čísla 24

Hledáme na číselné ose Ukažte na číselné ose obraz čísla 19 17 19 24 26 Ukažte na číselné ose obraz čísla 19 Ukažte na číselné ose obraz čísla 24 Ukažte na číselné ose obraz čísla 22

Hledáme na číselné ose Ukažte na číselné ose obraz čísla 19 17 19 22 24 26 Ukažte na číselné ose obraz čísla 19 Ukažte na číselné ose obraz čísla 24 Ukažte na číselné ose obraz čísla 22 Další

Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 3 většího než 57 57 64 Ukažte na ose obraz čísla o 3 většího než 57

Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 3 většího než 57 60 64 Ukažte na ose obraz čísla o 3 většího než 57 Ukažte na ose obraz čísla o 2 menšího než 57

Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 3 většího než 57 55 57 60 64 Ukažte na ose obraz čísla o 3 většího než 57 Ukažte na ose obraz čísla o 2 menšího než 57 Ukažte na ose obraz čísla o 6 menšího než 64

Hledáme na číselné ose Ukažte na ose obraz čísla o 3 většího než 57 55 57 58 60 64 Ukažte na ose obraz čísla o 3 většího než 57 Ukažte na ose obraz čísla o 2 menšího než 57 Ukažte na ose obraz čísla o 6 menšího než 64 Závěr

Špatně  Zpátky

Co jsme se dozvěděli? Která čísla jsou přirozená a co vyjadřují Kolik je přirozených čísel Co je číselná osa Jakým způsobem se zobrazují na číselné ose přirozená čísla

Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 6. ročník základní školy, 1. díl. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-142-0 ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Pracovní sešit z matematiky - Soubor úloh pro 6. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-288-5. Jiné zdroje: Zdroj obrázků: www.office.microsoft.com