Mezioborová síť spolupráce pro policy development v oblasti udržitelného rozvoje Evaluace projektu Martin Zahradník
1. Fáze evaluace: shrnutí rozhovorů aktuální představy o zapojení do projektu policy development představa o možnostech spolupráce v rámci mezioborové sítě (i nad rámec aktivit) vědecká rada – náměty otázek k řešení co zlepšit na koordinaci,komunikační a institucionální bariéry, elektronická platforma, ideální information flow
Aktuální představy o zapojení do projektu 1. Zhodnocení v projektu zahrnutých aktivit, představy se oproti plánu většinou výrazně nemění: zkvalitnění existujících aktivit a spolupráce, posunutí na kvalitativně vyšší úroveň (produktivizace) realizace aktivit, na které by jinak nebyly prostředky (např. stáže)
Aktuální představy o zapojení do projektu 2. očekávaný vlastní přínos do projektu liší v závislosti na instituci aktivitách: inovace ve vzdělávání k UR a ochraně přírody překonávání bariér (otevřenější výuka na VŠ); stáže a praxe studentů a odborných pracovníků prosazování politiky sbližování lidí a přírody udržitelným způsobem (např. biosférické rezervace UNESCO) posilování společenské odpovědnosti firem
Policy Development Představy vlastní role se liší podle organizace VŠ a věda: role jako VŠ nespočívá přímo v tvorbě politik, ale v přípravě podhoubí, ve vzdělávání, v přípravě odborných výstupů, podkladů pro nějaké politiky a diskuse o těch politikách NO: formulace stanovisek a případně alternativních řešení k návrhům zákonů a lobbování za jejich prosazení
Spolupráce v rámci partnerské sítě základem hlubší spolupráce je osobní setkání = ideální forma komunikace nutnost nejprve poznat partnery informovat se o činnosti a případné možnosti spolupráce, identifikovat styčné plochy (zejména směrem k univerzitám, ale nejen)
Spolupráce v rámci partnerské sítě Konkrétní náměty: zprostředkovat partnerům způsob, jakým funguje PD v praxi zprostředkovat přenos informací, know-how od akademické obce směrem k široké veřejnosti
Spolupráce v rámci partnerské sítě Přenos know-how z akademické sféry a nevládek do firem (možnost překlenout izolovanost sektorů) užší propojení aktivit (od nevládek) např. jednodenní návštěva studentů v Czech Globe, skupina akademických odborníků ochotných a schopných podílet se na formulování stanovisek NO (akademická sféra je vnímána jako uzavřená)
Vědecká rada Původní vize: cílem je projednávání společných představ a cílů projektu, kritické zhodnocení dosavadního fungování s výhledem do budoucna; zasedání cca 1-2x ročně (u příležitosti některé z akcí v rámci projektu)
Vědecká rada forma: každý partner zástupce (nominovaného) bude skládat z lidí z akademického prostředí X ne nutně jen akademičtí pracovníci mohli by se střídat podle řešeného problému (think-tank k určitému tématu/výstupu) zástupce, který by měl zpětnou vazbu i od ostatních pracovníků projektu
Vědecká rada Náplň činnosti: podporovat myšlenku propojování sektorů (center excelence) ve vědeckém prostředí dohled nad kvalitou výstupů kromě obsahu vědeckého možnost sdílet i knowhow z oblasti managementu projektů a řízení lidí
Koordinace, komunikace schůzky spojit vždy s nějakou akcí projektu pro fungující spolupráci klíčová role osobního kontaktu: poznat prtery a zjistit, kde je potenciál pro spolupráci důležitost neformálního setkání (návrhy na formát zasedání odpol. – dopol. s přenocováním, formát open space, výlet nebo jiné neformální aktivity podporující komunikaci)
Koordinace, komunikace bariéry: pracovní vytížení, nedostatek času = kompromis ve frekvenci projektových setkání (1x za 4 měsíce) rezervovaný postoj k roli elektronických platforem komunikace (návrh skupinu třeba na Facebooku) adresné pozvánky (zdůraznit, že očekáváme účast adresáta)