Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
Advertisements

Číslo a název šablony klíčové aktivity
Redoxní děje = oxidačně redukční
Hoření.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ohni
HOŘENÍ HAŠENÍ RZ
Redoxní reakce.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Hasící přístroje Kateřina Jedličková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_11_REDOXNÍ REAKCE TÉMA: REDOXNÍ REAKCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Požáry a hasicí přístroje Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Ch_020_Hoření Ch_020_Chemické reakce_Hoření Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Hasicí přístroje Bc. Balonová Soňa MŠ, ZŠ a SŠ Karviná, příspěvková organizace.
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Ch_019_Chemická reakce_Redoxní reakce Autor: Ing. Mariana Mrázková
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Redoxní reakce.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
… aneb oxidace a redukce dohromady
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Hoření je chemická reakce, při níž vzniká teplo a světlo.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3459 Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Vzdělávání pro konkurenceschopnost č. výzvy 21, prior. osa 7.1. Počáteční vzdělávání Výuková oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: VY_32 _INOVACE_69 Ročník: IX. Sada: Chemie Druh: Výukový materiál Autor: Mgr. Petr Suchánek Název: Redoxní děje, hoření Anotace: Materiál slouží k seznámení s učivem. Jednotlivé části mohou být použity jako zápis do sešitu. Datum vytvoření: 10.3. 2013 Datum ověření: 3.4. 2013

redoxní děj – dochází ke změně oxidačního čísla redukce – oxidační číslo se snižuje, atom prvku přijímá elektron oxidace – oxidační číslo se zvyšuje, atom prvku odevzdává elektron oxidační číslo značí hodnotu náboje prvku ve sloučenině Zn0 + 2HlCl-l ZnllCl2-l + H20

Hoření

hoření je redoxní, exotermický děj podmínky hoření hořlavá látka dostatek kyslíku zápalná teplota teplota hoření – nejnižší teplota, při které látka hoří teplota vzplanutí – nejnižší teplota, při které látka po přiblížení plamene krátce vzplane

hořlaviny – hořlavé látky reagují se vzdušným kyslíkem mohou být kapalné, plynné a pevné kapalné hořlaviny se podle teploty vzplanutí rozdělují do tříd nebezpečnosti: hořlavé vysoce hořlavé extrémně hořlavé

hasící prostředky ochlazují hořící látku a zabraňují přístupu kyslíku vodní hasící přístroj – ochlazuje, pevné hořící látky, nelze hasit elektrické vedení pod napětím pěnový hasící přístroj – hořící kapaliny, nelze hasit elektrické vedení pod napětím práškový hasící přístroj – vhodný pro elektronická zařízení sněhový hasící přístroj – hasivem oxid uhličitý, není vhodný do uzavřených prostor

Úkol: Doplň oxidační čísla všech prvků a podtrhni reakci, která je redoxní. 2HCl +Zn ZnCl2 + H2 2HCl + CaCO3 CaCl2 + H2O + CO2

Řešení: 2HICl-I +Zn0 ZnIICl2-I + H20 redoxní reakce 2HICl-I + CaIICIVO3-II CaIICl2-I + H2I O-II + CIVO2-II není redoxní reakce

Použité zdroje: AUTOR NEUVEDEN. ec. europa. eu [online]. [cit. 11. 3 Použité zdroje: AUTOR NEUVEDEN. ec.europa.eu [online]. [cit. 11.3.2013]. Dostupný na WWW: http://ec.europa.eu/ceskarepublika/images/photobank/logo_112.jpg