Osobnost Herberta Reada

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Význam organizace INSEA pro další vzdělávání v oboru výtvarná výchova
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborné učiliště nábytkářské a.
Úřad vlády ČR Odbor pro informování o evropských záležitostech Ing. Klára Nápravníková Grantové informační projekty OEZ 2006 Praha, 5. října 2006.
Česko-německý fond budoucnosti Jihlava, PhDr. Tomáš Jelínek, Ph.D. ředitel.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Chcete se něco dozvědět o naší škole? Potom …VstupteVstupte.
Studentské aktivity ZSF JU 2010/2011 Anna Staníková místopředsedkyně AS ZSF JU místopředsedkyně SR JU studentka 3 RPBP.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Ondřej Hýsek, Gymnázium INTEGRA BRNO Učíme o Moravě.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
PRACOVNÍ SKUPINA KARDIOTECH
PRÁCE NA OSOBNOSTNÍM ROZVOJI JAKO VÝCHODISKO PRO SEBEPOZNÁNÍ Barbora Pšenicová mezinárodní konferencE v rámci PRojektu realizovaného z programu Erasmus+
Ing. Kateřina Lichtenberková
Talent marketingových komunikací
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Funkční styl odborný Oblast odborných publikací, časopisů, učebnic.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Inovační potenciál České republiky
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Příspěvek na konferenci
Pedagogická psychologie
Češi za první světové války
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Dvacáté století – vznik Československa a jeho meziválečný vývoj
Mezigenerační s dobrovolnické centrum TOTEM, z.s.
ČESKO - JIHOZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
seminář k Teorii a metodice výchovy
Mgr. et Mgr. Veronika Víchová Mgr. Hana Navrátilová
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
psychologie a společenské výchovy
Západní Evropa VY_32_Inovace_03KR-7
Světový názor - mýtus- náboženství - věda
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Institucionální změny v přípravě učitelů na vysokých školách
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Model intenzivní podpory
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Model intenzivní podpory
Život bez střeva , Praha.
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Transkript prezentace:

Osobnost Herberta Reada InSEA Osobnost Herberta Reada

International Society for Education Trought Art Mezinárodní organizace pro výchovu výtvarným uměním „Tvořivost v umění je základní potřebou, která je společná všem lidem a umění je jednou z nejvyšších forem vyjádření a komunikace.“ „Výchova uměním je přirozený prostředek učení na všech stupních vývoje osobnosti, který podporuje intelektuální, emocionální a sociální vývoj lidských bytostí ve společnosti.“

InSEA - charakteristika Mezinárodní nevládní organizace pro výchovu uměním s konzultativním statutem UNESCO Deklarace: „Umělecká výchova je pro člověka přirozeným prostředkem k získání kultury ve všech etapách individuálního vývoje, protože vede k chápání hodnot, ale předává i vědomosti v oblastech nezbytných k plnému intelektuálnímu, emocionálnímu a společenskému vývoji jednotlivce v rámci života kolektivu.“

Struktura a poslání organizace Komitéty: Celosvětový Evropský komitét Národní komitéty Světové a regionální kongresy publikace výstavy časopisy

Historie V letech 1946 a 1947 se konaly konference UNESCO. Byly přijaty rezoluce zkoumat umělecké vzdělávání. 1948- Herbert Read (1893-1968) zvolen předsedou 1951- seminář „The visual Arts in General Education “ v Bristolu. Tento seminář byl prvním kongresem výtvarného umění s mezinárodní účastí. Klíčovým referátem se stal příspěvek Herberta Reada 1954- ustanovení INSEA v Paříži pod patronací UNESCO. Prvním prezidentem Edwin Ziegfeld

Česká sekce INSEA- Historie 1964- výchozí podnět k ustanovení Českého komitétu vznikl na výstavě Dítě a svět, Praha Požadavek hlubšího zázemí psychologických kořenů dětského výtvarného projevu, protest proti metodikaření 1966- připojení československé sekce INSEA 1966- Praha, XVIII. světový kongres INSEA (Výtvarná výchova – výchova pro budoucnost) Snahy po modernizaci výtvarné výchovy V čele přípravného výboru : Jaromír Uždil

Osobnosti československé sekce InSEA Jaromír Uždil (1915-2006) Dlouholetý viceprezident rady InSEA. Profesorem uměleckoprůmyslové školy v Praze. Mnoho let prezidentem české InSEA a viceprezidentem světové sekce . Igor Zhoř (1925-1997) Výtvarný teoretik, pedagog Jiří David (1933) Profesor pedagogické fakulty v Hradci Králové. Publikoval pod jménem Věra Davidová během komunistického režimu. Přednášel na světových i domácích kongresech InSEA Jaroslav Brožek (1923) Pedagog, malíř, teoretik.

Současné osobnosti české InSEA: výbor PhDr. Marie Fulková, Ph.D. PhDr. Jaroslav Vančát Ph.D Mgr. Aleš Svoboda PaedDr. Markéta Pastorová ….

Světové kongresy INSEA Praha, 1966: Výtvarná výchova – výchova pro budoucnost New York, 1969: Humanismus v epoše techniky Zábřeh, 1972: Vizuální umění ve výchově Sévres 1975: Tvořivá výchova a volný čas – pedagogický a kulturní dosah her, slavnosti a zábavy Adelaide (Austrálie), 1978: Umění v různých kulturách Rotterdam, 1981: Umělecká výchova – proces a produkt

Vybraná národní sympózia Ústí nad Labem 1992, Filozofické aspekty výtvarné výchovy Plzeň 1994, Učitel výtvarné výchovy – umělec a pedagog Žďár nad Sázavou 1996, Emocionalita a racionalita ve výtvarné výchově Praha 2000, Média a obraznost Olomouc 2002, Výtvarná výchova a mody její komunikace Praha 2006, Péče o obraznost / sémiotické přístupy k výtvarnému umění a ve výtvarné výchově Brno 2008, Veřejnost a kouzlo vizuality. Rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání.

Od roku 1989 uspořádala Česká sekce INSEA následující symposia s mezinárodní účastí: Nitra 1990 (ještě v rámci Československé sekce INSEA) Hradec Králové 1991, Výtvarná výchova v nové situaci Ústí nad Labem 1992, Filozofické aspekty výtvarné výchovy Ostrava 1993, Múzická kreativita jako cesta k obnově duše Plzeň 1994, Učitel výtvarné výchovy – umělec a pedagog Praha 1995, Uvidět 4. rozměr. Výtvarná výchova pro třetí tisíciletí Žďár nad Sázavou 1996, Emocionalita a racionalita ve výtvarné výchově České Budějovice 1997, Horizonty vzdělávání učitele výtvarné výchovy Ústí nad Labem 1998, Ke kořenům oduševnělého tvaru Praha 2000, Média a obraznost Olomouc 2002, Výtvarná výchova a mody její komunikace Plzeň 2004, Rámcový vzdělávací program ve výtvarné výchově (sborník je možné objednat zdrama, pouze za náklady za zaslání na Katedře výtvarné kultury Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni) Praha 2006, Péče o obraznost / sémiotické přístupy k výtvarnému umění a ve výtvarné výchově Brno 2008, Veřejnost a kouzlo vizuality. Rozvoj teoretických základů výtvarné výchovy a otázky kulturního vzdělávání. V současné době se připravuje symposium na téma Vizuální gramotnost v Hradci Králové v listopadu 2010

http://www. insea. europe. ufg. ac http://www.insea.europe.ufg.ac.at/countries/czech_republic/bio_uzdil.pdf