Žákovské projekty Enersol 2018 Ing. Magdaléna Bořilová
VYMEZENÍ TÉMAT PRO ZPRACOVÁNÍ PROJEKTŮ Úspory energií v bydlení - nízkoenergetické, pasívní a inteligentní domy s využitím rekuperace tepla, sofistikované řízení spotřeby všech druhů energií, úspora vody Úspory energií v průmyslových firmách, školách, institucích veřejné správy (témata nabízejí firmy)
Využívání obnovitelných zdrojů energií: solární elektrárny fototermické kolektory fotovoltaické panely větrníky malé vodní elektrárny (do 10 MW výkonu) geotermální elektrárny pěstování technických plodin a dřevin biopaliva druhé generace, například z lesních zbytků a zemědělského odpadu. tepelná čerpadla bioplynové stanice, skládkové plyny
Využívání technologií na snížení emisí v dopravě palivové články elektromobily CNG (stlačený zemní plyn), LPG (zkapalněný ropný plyn), LNG (stlačený zemní plyn) zvýšení efektivity spalovacích i vznětových motorů hybrid (elektromotor a spalovací motor) a dále dle námětů průmyslových firem
Vliv OZE na zdraví a kvalitu života. Ochrana životního prostředí
KATEGORIE PROJEKTŮ Enersol a praxe Enersol a inovace Enersol a popularizace
1. Enersol a praxe Žák prezentuje informace z prostředí reálné praxe ve svém regionu spolupracuje s odborníky vyjádří i svůj osobní názor na ekonomiku provozu, šetrnost k životnímu prostředí a společenský význam
2. Enersol a inovace žák nabízí nová (inovativní) řešení není povinností žáka zabývat se pouze informacemi ze svého regionu podstatné je vyjádření úvahy žáka, jak lze tyto informace využít ve vlastním regionu.
3. Enersol a popularizace umělecké ztvárnění vyhlašovaných témat vzdělávací programy pro děti propagační předměty Zařazení do kategorie – autor + koordinátor
Písemná práce Kategorie Enersol a praxe a Enersol a inovace: Titulní strana Anotace Úvod: Proč jsem si vybral(a) uvedené téma… Stručná charakteristika projektu, k jaké technologii se projekt váže Obsah projektu Ankety, průzkumy Závěr projektu: Vlastní hodnocení získaných zkušeností… Zdroje Přílohy – v případě potřeby
Pokud nebudou uvedeny zdroje, odkud autor čerpal, nebude možné získat více jak polovinu celkem možných bodů za formální část!!!
Další podmínky zpracování projektů Word, tištěná i elektronická forma Písmo Times New Roman velikost 12, řádkování 1,5; okraje 2,5 cm na obou stranách Obrázky, grafy, tabulky … mohou být uvedeny v textu nebo v příloze – dle uvážení autora Je doporučeno na začátku práce uvést obsah a číslovat stránky Maximální rozsah práce je 15 stránek, včetně všech příloh, kromě titulní a druhé stránky projektu
Důvod k vyřazení, resp. nepřijetí projektu RC Chybí nebo není vyplněná 1. a 2. strana projektu Chybí tištěná nebo elektronická verze práce (u 1. a 2. kategorie) Pokud je práce nevhodně zařazená do kategorie, nevyřazuje se, ale… Pokud nebudou uvedeny zdroje, odkud autor čerpal, nebude možné získat více jak polovinu celkem možných bodů za formální část!!!
Hodnocení projektu 1) formální úroveň předložené práce – písemné části (váha 1): dodržení zadání – písmo, řádkování… formátování (správné psaní indexů např. m2 nikoli m2, užití pevných mezer…) gramatická úroveň stylistika – formulace myšlenek vložení obsahu a číslování stránek u obrázků správnost popisek a autorizace kvalita ankety, zpracování grafů správné uvedení zdrojů, citací rozsah práce kvalita modelu
2) odborná úroveň práce (váha 2), odborná správnost (jednotky, fyzika, matematika…) vlastní myšlenky, zhodnocení výsledků, porovnání přínosů výsledku (účinnost, úspora emisí, energie, financí, práce, skleníkových plynů, …) vlastní přínos - experiment, měření, anketa, uplatnitelnost v praxi (zejména u 1. kategorie) práce se zdroji dat, inovativnost (zejména u 2. kategorie) model spolupráce s odborníky
Termín odevzdání písemných prací 1 Novák-Tepelné čerpadlo Model + 10 – 20 bodů Termín odevzdání písemných prací 12. 1. 2018 do 12 hodin Pojmenování dokumentu 1 Novák-Tepelné čerpadlo
3) úroveň prezentace projektu (váha2) společenský oděv a úroveň vystupování (ruce v kapsách, žvýkání, nespisovná řeč...) grafická úroveň prezentace srozumitelnost, schopnost sdělit myšlenky poutavost, využití času (7 minut) celkový dojem
Postupový klíč Na krajskou konferenci - 14 žáků (všichni prezentují) Z nich na celostátní (Plzeň) – 7 žáků (4 prezentují, 2 píší test, 1 náhradník) 1 nejlepší ze třech prezentujících na mezinárodní (Hollabrunn)
Kontakt: MagdalenaBorilova@seznam.cz Děkuji za pozornost Kontakt: MagdalenaBorilova@seznam.cz