OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Příprava programového období EU 2014 – 2020 Olomouc, 25. června 2014.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Jihomoravského kraje na programové období 2014–2020 Brno,
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci obvodu Prahy 21.
PROJEKT Podpora krajského akčního plánování P-KAP 1) Časový rámec projektu 2) Vymezení působnosti projektu 3) Finanční náklady projektu 4) Lidské zdroje.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Základní údaje p-kap, KAP
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Aktuální informace o KAP a MAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky 2018 – Mgr. Hana Bodnarová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území MČ Praha 10, CZ
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Transkript prezentace:

OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina Informace o dosavadním průběhu projektu, základní pojmy OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina

Průzkum potřeb + vstupní evaluační dotazník – prosinec 2015 Informace o průběhu V roce 2015 proběhla diskusní setkání (časově navazovalo na aktualizaci DZ KV) Průzkum potřeb + vstupní evaluační dotazník – prosinec 2015 NÚV připravil speciální podrobný dotazník k jednotlivým tématům KAP pro střední a vyšší odborné školy Doba realizace projektu 1. 3. 2016 do 28. 2. 2022 Výstupy projektu Krajský akční plán Kraje Vysočina KAP 1, KAP 2 analýza potřeb v území, analýza ve školách, prioritizace potřeb výstupy/doporučení minitýmů/platforem Rámec pro podporu infrastruktury a investic Minimálně tři platformy pro realizaci aktivit Jde o vznik platformy pro odborná tematická setkání (předmětem platformy budou povinná témata Rozvoj kariérového poradenství, Rozvoj škol jako center dalšího profesního rozvoje). Úkolem platformy bude vyhodnotit data pro tyto oblasti, prioritizovat je v návaznosti na strategické dokumenty, popř. navrhnout řešení a zapracovat je do KAP. Platforma bude provázána na partnerství vzniklá v rámci projektu. Jde o vznik platformy pro odborná tematická setkání (předmětem platformy budou povinná témata Infrastruktura a investiční vybavení, Podpora inkluze a nepovinné téma Podpora ICT, a nepovinná témata Konektivita včetně bezpečného internetu, Čtenářská a matematická gramotnost a obsah kurikula, nepovinné téma rozvoj výuky cizích jazyků, případně další nepovinná témata důležitá pro kraj). Úkolem platformy bude vyhodnotit data pro tyto oblasti, prioritizovat je v návaznosti na strategické dokumenty, popř. navrhnout řešení a zapracovat je do KAP. Platforma bude provázána na partnerství vzniklá v rámci projektu. 23.8.2018

Informace o průběhu Ustanoven realizační tým projektu Úvodní konference projektu Rámec pro podporu infrastruktury pro výzvy 33, 34 a 64 (Jde o seznam projektových záměrů, který byl projednán a následně schválen na Pracovní skupině školství, vzdělávání, vysoké školy, výzkum a vývoj při Regionální stálé konferenci pro území Kraje Vysočina dne 5. 9. 2016. Následně byl schválen Regionální stálou konferencí dne 14. 9. 2016 a zveřejněn i na webu územní dimenze ČR) (http://www.dotaceeu.cz/cs/Microsites/uzemni-dimenze/MAP- KAP/Ramce-pro-investice-do-infrastruktury) Analýza potřeb v území Příprava práce minitýmů Webové stránky projektu http://www.kr-vysocina.cz/krajsky-akcni- plan/ds-303392/p1=83397

Realizační tým projektu dosud zpracoval: Informace o průběhu Realizační tým projektu dosud zpracoval: Tato témata budou řešena pro vzdělávání v SŠ a VOŠ a také částečně pro vzdělávání v ZŠ. Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě; Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a vzdělávání a vzdělávání pro udržitelný rozvoj) Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj kariérového poradenství; Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Infrastruktura SŠ a VOŠ 23.8.2018

KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Strategie regionálního rozvoje 2014+ Regionální stálá konference Regionální akční plán kraje Další oblasti… Doprava Oblast vzdělávání KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pracovní skupina školství, vzdělávání, vysoké školy, výzkum a vývoj Integrované územní investice („ITI“ – Integrated Territorial Investments) jsou nástrojem územního rozvoje, který umožňuje efektivní a transparentní implementaci územní strategie. Nástroj ITI vychází ze Strategie Evropa 2020 a dalších dokumentů evropské i národní úrovně. Na území České republiky byly nově definovány tzv. metropolitní oblasti. Jejich jádry jsou největší města-Praha, Brno, Ostrava, Plzeň. Další strategie kraje ITI IPRÚ

Tvorba MAP probíhá ve spolupráci se základními školami MAP - KAP Tvorba MAP probíhá ve spolupráci se základními školami Zpracovávají obce s rozšířenou působností, případně MAS Účel místních akčních plánů: Systémové zlepšení kvality škol Dostupnost kvalitního vzdělávání každého dítěte Zavedení priorit vzdělávací politiky do praxe škol Zlepšení spolupráce v území Zavedení metodiky akčního plánování na úrovni školy a území „Objevení“ a podpora systémových lídrů v místě Vzdělávání dítěte jako ústřední bod Vhodné využít partnerství MAS/ORP/mikroregion/jiné. Využít stávající sítě. Nutná provazba na kraj (zpracovatelé MAP předkládají výstupy týmům KAP) “Systémoví lídři jsou ředitelé, kteří si jsou ochotni nést na svých bedrech systémovou roli, to je podporovat zlepšování v jiných školách stejně jako ve své vlastní.”

odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů, KAP je zaměřen na odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů, na podporu polytechnické výchovy, motivaci ke STEM, podnikavost, kariérové poradenství, inkluzi, rozvoj škol jako center celoživotního učení Je tvořen v partnerství kraje se školami (včetně ZŠ), zaměstnavateli a dalšími klíčovými aktéry ve vzdělávání a výzkumu v daném území Věda, technologie, inženýrství a matematika Science, technology, engineering, and mathematics 23.8.2018

cíli vzdělávací politiky ČR, Krajský akční plán KAP se pohybuje v rámci, který je dán „shora“ : cíli vzdělávací politiky ČR, prioritami kraje, které jsou již promítnuty do Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy kraje, RIS3 strategií – vzdělávání pro potřeby záměrů ve vědě, výzkumu a inovacích, regionálních sektorových dohod, paktů zaměstnanosti, apod. Z národní / systémové úrovně budou jednotlivé KAP podpořeny souborem analytických, metodických a poradenských aktivit realizovaných v rámci individuálních projektů systémových, včetně vzdělávání ředitelů a zřizovatelů škol. árodní výzkumná a inovační strategie pro inteligentní specializaci České republiky (dále jen „Národní RIS3 strategie“ z anglického „Research and Innovation Strategy for Smart Specialisation“) je nový strategický dokument, jehož přípravou je na základě usnesení vlády č. 809 z roku 2013 pověřeno Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“).

MAP/KAP MAP/KAP – významný podklad pro vyhlašování výzev OP VVV  pro plánovanou spolupráci v území (místní sítě a partnerství)  pro plošnou podporu vzdělávání v potřebných tématech  významný podklad pro zpracování šablon pro školy „šitých na míru“ MAP/KAP – významný podklad pro vyhlašování výzev IROP/OP Praha – pól růstu  koordinace investičních akcí a podpora koncentrace a řízení efektivního využití investic v území. V OP PPR i IROP je v oblasti základního školství i středního školství soulad s akčními plány rozvoje vzdělávání specifickým kritériem přijatelnosti. Akční plán vzniká v partnerství zástupců MŠMT (NIDV), kraje, zástupců území zejména v oblasti vzdělávání na úrovni MŠ a ZŠ (zřizovatelé, ředitelé, neformální a zájmové vzdělávání, sociální služby související), MAS. Je vhodné, aby v akčním plánu byly zahrnuty i podněty z MAS, ITI a IPRÚ, pokud plánují akce pro MŠ a ZŠ a aby se jejich podněty staly součástí diskuse a vytváření akčního plánu v území. Akční plán vzniká „zdola“ složením z akčních plánů škol. Metodické vedení ze strany NIDV / MŠMT zajišťuje aplikaci cílů státní vzdělávací politiky do praxe v území ORP. Podpora školám plyne ze systémové akce KLIMA.

Děkuji za pozornost. Jana Hadravová hadravova.j@kr-vysocina.cz 23.8.2018