Úloha kraje v síťování sociálních služeb Systém integrovaných podpůrných služeb Úloha kraje v síťování sociálních služeb Aktuální strategie síťování sociálních služeb v Ústeckém kraji
Systém plánování sociálních služeb v Ústeckém kraji Systém integrovaných podpůrných služeb Systém plánování sociálních služeb v Ústeckém kraji Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období 2016–2018 Akční plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na rok 20xx Základní síť sociálních služeb Ústeckého kraje na období 2016-2018 - SPRSS rozdělen na 8 regionů - Akční plán je prováděcím dokumentem, jsou v něm zahrnuty optimální a stávající kapacity + tabulky rozvojové sítě - Základní síť je přílohou AP
Zastupitelstvo Ústeckého Kraje Systém integrovaných podpůrných služeb Zastupitelstvo Ústeckého Kraje Řídící skupina Pracovní skupina pro plánování sociálních služeb Odborná pracovní skupina odboru sociálních věcí Krajského úřadu Ústeckého kraje pro plánování, kvalitu a financování sociálních služeb Finanční skupina Pracovní skupina „pro úkol, na téma“ Pracovní skupiny dle regionů Rada Ústeckého Kraje ZÚK má schvalovací pravomoc, v definovaných případech RÚK - Řídící skupinu tvoří člen Rady Ústeckého kraje, vedoucí odboru sociálních věcí a vedoucí oddělení plánování a rozvoje služeb, vedoucí oddělení sociální práce, vedoucí oddělení sociálních služeb, koordinátor plánování rozvoje sociálních služeb Pracovní skupina pro plánování - Tuto pracovní skupinu tvoří zástupci obcí s rozšířenou působností, v jejichž kompetenci je komunitní plánování sociálních služeb na území Ústeckého kraje Pracovní skupina „pro úkol, na téma“ – např. protidrogová prevence v Ústeckém kraji Do plánovacího procesu vstupují další subjekty jako APSZ, MAS, ITI (Integrovaná územní investice), které bývají začleněny do pracovních skupinách v regionech
Obecný trend podporovat terénní a ambulantní služby Systém integrovaných podpůrných služeb Obecný trend podporovat terénní a ambulantní služby Pokračovat se schváleným postupem orgánů kraje při změně zřizovatelských funkcí k zařízením sociálních služeb v souladu s principem subsidiarity Akční plán kraje reflektuje požadavky na změny v poměrech lůžek u pobytových služeb Kapacita u sociálních služeb domovy pro seniory a domovy se zvláštním režimem je omezena na 25 lůžek Princip bude i nadále uplatňován v rámci sociální politiky kraje, kdy řešením sociálního problému a prvním poskytovatelem sociálních služeb je město nebo obec. Funkci garanta sociálních služeb plní kraj v případě, že není v silách města či obce danou situaci řešit. (např. DZR pro chronicky duševně nemocné).V souladu s tímto principem i nadále nebude kraj rozšiřovat své zřizovatelské funkce o další zařízení sociálních služeb pro seniory.
Systém integrovaných podpůrných služeb U sociální služby chráněné bydlení je kapacita omezena 12 klienty v jedné budově Sociální služby domovy pro osoby se zdravotním postižením a týdenní stacionáře jsou omezeny 12 klienty v jedné budově v případě nižší míry podpory, 18 klienty v budově v případě vyšší míry podpory
Systém integrovaných podpůrných služeb Spolupráce s obcemi Obce vydávají své stanovisko v případě žádosti poskytovatele o zařazení do Základní sítě kraje Je zde snaha o sjednocení platnosti komunitních plánů obcí Nová služby, navyšování kapacity, zcela nové místo poskytování. Obce se mohou vyjádřit zda na svém území službu chtějí, jaké s ní mají zkušenosti apod.
Systém integrovaných podpůrných služeb Ústecký kraj plní v případě potřeby roli metodické podpory pro obce nejen při plánování sociálních služeb Propojení spolupráce při střednědobém plánování rozvoje sociálních služeb obcí a kraje se nachází ve skupině „Pracovní skupiny dle regionů“ Alespoň dvakrát v roce jsou pořádány porady s vedoucími sociálních odborů obcí Řešení nepříznivé sociální situace klientů – marginální cílové skupiny apod. kraj řeší v rámci plánování sociálních služeb nadále. Součástí skupiny pro plánování v regionech jsou i zástupci obcí
Systém integrovaných podpůrných služeb Transformace Transformaci lze z pozice kraje ovlivnit u příspěvkových organizací kraje Ústecký kraj spravuje 14 příspěvkových organizací poskytujících sociální služby Transformace již proběhla u 2 organizací, další 3 mají zpracován transformační plán a každá další organizace má zpracován rozvojový plán obsahující humanizaci zařízení
Domov na zámku Liběšice Systém integrovaných podpůrných služeb Doporučení vztahující se k opuštění památkově chráněných objektů, ve kterých jsou poskytovány pobytové sociální služby Ústeckého kraje: Domov na zámku Liběšice K 31. 12. 2015 bylo ukončeno poskytování sociální služby domovů pro osoby se zdravotním postižením v zařízení Domova na zámku Liběšice. Tento proces navazoval na projekt Podpora plánování a transformace sociálních služeb v Ústeckém kraji. Domov důchodců Milešov Jsou činěny veškeré kroky pro výstavu nového zařízení v souladu s MTS.
Systém integrovaných podpůrných služeb Transformace, deinstitucionalizace i humanizace jsou procesy, které Ústecký kraj plně podporuje, například vydáváním stanovisek k žádostem o podporu v projektech
Systém integrovaných podpůrných služeb Ústav sociální péče Lobendava
Systém integrovaných podpůrných služeb
Děkuji za pozornost Mgr. Petra Fünfkirchlerová Systém integrovaných podpůrných služeb Děkuji za pozornost Mgr. Petra Fünfkirchlerová Krajský úřad Ústeckého kraje funfkirchlerova.p@kr-ustecky.cz/+420 475 657 590