Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Advertisements

Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI VEDLEJŠÍMI VĚTAMI
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj08/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Několikanásobné větné členy
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Věty vedlejší podmětné a předmětné
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Skladba ROZBOR SOUVĚTÍ 9. ročník.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/ , III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá, Dana.
Digitální učební materiál
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Věta vedlejší příslovečná podmínková
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_740_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Spojky.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
(7. ročník). Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová:
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Souvětí podřadné. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: 1.07/14.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Vedlejší věta předmětná Autor Chňoupková.
Opakujeme vedlejší věty 3 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_06_Opakujeme vedlejší věty 3.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_09_V rstvy slovní zásoby podle spisovnosti.
Souvětí Celek složený ze dvou a více vět. Věta hlavní (VH) – mluvnicky nezávisí na jiné větě Věta vedlejší (VV) – závisí na větě řídící, doplňuje její.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Významové poměry mezi hlavními větami Název sady: Český jazyk.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_01_Skladba (pojmy); VJ a SOU Autor Chňoupková.
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
souvětí souřadné (parataktické )
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Čárka v souvětí VY_32_INOVACE_03-40 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
SOUŘADNĚ SPOJENÉ VĚTY VEDLEJŠÍ
Grafické znázornění souvětí
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Rozbor souvětí VY_32_INOVACE_46_Rozbor souveti
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jazyk a jazyková komunikace
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
AUTOR: Mgr. Marta Severová
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Skladba 9. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_17_Složité souvětí Autor Chňoupková Martina

Mgr. Martina Chňoupková Složité souvětí Mgr. Martina Chňoupková

Složité (složené) souvětí: souvětí skládající se z více než dvou vět stavba složeného souvětí je různá podle toho, z jakých vět se skládá a jaké jsou mezi jednotlivými větami vztahy souvětí obsahující více než jednu větu hlavní = souřadné souvětí obsahující pouze jednu hlavní větu = podřadné

Pracujte se souvětím: 1 VH a 2VH , ale 3 VH jelikož 4VV Kamila jela do zaměstnání a odpracovala celé dopoledne, ale zdálo se jí to příliš dlouhé, jelikož byla nachlazená. Znázorněte souvětí graficky, určete počet vět, poměr mezi větami hlavními nebo vedlejšími (pokud je to možné), druh VV a druh souvětí. 1. a 2. VH – slučovací 2. a 3. VH – odporovací 4. VV – příčinná souvětí souřadné 1 VH a 2VH , ale 3 VH jelikož 4VV

Pracujte se souvětím: 1 VH že 2VV a že 3 VV Těším se, že dnešní večeře bude kulinářským zážitkem a že si pochutnám. Znázorněte souvětí graficky, určete počet vět, poměr mezi větami hlavními nebo vedlejšími (pokud je to možné), druh VV a druh souvětí. 2. a 3. VV – slučovací 2. a 3. VV – předmětné souvětí podřadné 1 VH že 2VV a že 3 VV

Pracujte se souvětím: 1 VH a tak 3 VH který 2VV že 4VV Přišel člověk, který se mi nelíbil, a tak jsem mu řekla, že by měl odejít. Znázorněte souvětí graficky, určete počet vět, poměr mezi větami hlavními nebo vedlejšími (pokud je to možné), druh VV a druh souvětí. 1. a 3. VH – důsledkový 2. VV – přívlastková 4. VV – předmětná souvětí podřadné 1 VH a tak 3 VH který 2VV že 4VV

Pokuste se podle grafu vytvořit souvětí: 1 VH že 2 VV aby 3 VV Napadlo ho , že by měl vstát, aby Petra napomenul. Určete druh vět vedlejších. 2 VV – podmětná 3 VV – účelová

Pokuste se podle grafu vytvořit souvětí: 1 VH protože 2 VV že 3 VV když 4 VV Přišel jsem, protože mi řekli, že mám dorazit, když budu chtít. Určete druh vět vedlejších. 2 VV – příčinná; 3 VV – předmětná; 4 VV – podmínková