NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_19 poměr důsledkový TEMA: skladba ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.
Anotace Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Výukový materiál je určen žákům základní školy Zaměření: Výukový materiál je zaměřen na souvětí souřadné – poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami. Tento výukový materiál se zaměřuje na poměr důsledkový. Nejprve jsou uvedeny nejčastější spojovací výrazy, poté mají žáci sami tvořit věty tak, aby byly v poměru důsledkovém. Klíčová slova: souvětí souřadné, souvětí podřadné, poměr důsledkový Klíčové kompetence: k učení, k řešení problému, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci pozitivně.
poměr důsledkový
! píšeme s čárkou ! značka → jedna věta vyjadřuje důsledek věty druhé spojovací výrazy proto, a proto, tedy, a tedy, tak, a tak tudíž, a tudíž ! píšeme s čárkou !
V odstavci A a B vyhledejte vhodné věty, které k sobě patří V odstavci A a B vyhledejte vhodné věty, které k sobě patří. Spojte je v poměru důsledkovém. A Pes, velryba a kočka jsou savci. Příbytek, blýskat se, mýlit se, syrový jsou vyjmenovaná slova. Díky fotosyntéze jsou rostliny schopny produkovat kyslík. Atmosféra chrání naši Zemi před nebezpečným zářením. B Píšeme ypsilon. Deštné pralesy jsou přezdívány zásobárnou kyslíku. Rodí živá mláďata. Atmosféra má pro Zemi důležitou funkci.