Rychlá železnice, plány a realita

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Železniční stavby v Pardubickém kraji Bc. Marek Binko ředitel odboru strategie Pardubice, 5. září 2013 Dopravní konference Pardubice 2013.
JEDNÁNÍ MONITOROVACÍ SKUPINY projektu Podpora procesů v soc. službách dne
Čerpání finančních prostředků z PRV PRV v období operace Pozemkové úpravy – 3,5 mld. Kč - kontinuální příjem žádostí 1 výzva příjem žádostí.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP PELHŘIMOV Jihlava.
Práce se strategickými dokumenty v Olomouckém kraji 8. listopadu 2010, Praha Olomoucký kraj.
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
ODBOR DOPRAVY MAGISTRÁTU MĚSTA BRNA CYKLISTICKÁ DOPRAVA JAKO SOUČÁST UDRŽITELNÉ MOBILITY Ing. Vladimír Bielko - vedoucí odboru VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V BRNĚ?
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Nový celorepublikový nástroj územního plánování: –koordinuje územně plánovací činnost krajů a obcí –koordinuje resortní koncepce s průmětem do území Obsahuje.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
CZ  Územní plán  Evropské indikátory udržitelného rozvoje  Analýza brownfieldů  Studie udržitelné MHD ve Vsetíně  Přenos dobré praxe a zkušeností.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Navržené změny v RUD územních samosprávných celků Ing. Miroslav Kalousek ministr financí
Příprava Jihomoravského kraje na programové období 2014–2020 Brno,
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Postup aktualizace Regionálního akčního plánu Zlínského kraje Ing
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Obecné zásady při aplikaci ZÚR JMK
Koordinační výbory Národního strategického referenčního rámce
Jednotný evropský železniční prostor
Téma 11: Finanční plánování
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
hejtman Pardubického kraje
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zpráva o uplatňování územního plánu
Název projektu: Moderní škola
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Ideová východiska záměru územní studie krajiny
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Kalamitní situace - opatření
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Rozvoj moderní železniční infrastruktury
Ing. Stanislava Správková
Dotační program Ministerstva vnitra k ochraně škol a školských zařízení 12. prosince 2018 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského.
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Výstavba D35 metodou PPP? Ing. Martin Janeček, Odbor strategie MD
Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR
Vítáme Vás v Luhačovicích
Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Novinky z RISC, Rychlá spojení
Informace k územním studiím krajiny z hlediska metodického
Transkript prezentace:

Rychlá železnice, plány a realita Ing. Tomáš Slavíček

80. – 90. léta První úvahy v 70. letech První studie v 80. letech Koncem 80. let přijetí koncepce nových tratí vládou Koncepce nových kapacit (VRT v ČSFR) 270 km/h Koordinace VRT s modernizací stávajících tratí (stanovení technických parametrů VRT a modernizace) Dohody AGC, AGTC, projekty TER, TEN, TINA Rozhodnutí o modernizaci či optimalizaci stávajících tratí Zásady modernizace vybrané železniční sítě Českých drah (květen 1993) = program čtyř TŽK

1995 Komplexní studie ÚTP (územně technické podmínky) Koridory VRT v ČR (název studie) Doporučené / variantní řešení sítě VRT Stanovení návrhových parametrů Smíšený provoz (noční skok nákladní dopravy) Součástí koncepce Řešení ŽU Praha Řešení ŽU Brno Max. rychlost 300 km/h Nákladní 120 - 160 km/h Sklon 12,5 (18,5)% Poloměr 7000 (5100) m Praha – Brno 57 min. Záměr přijat usnesením vlády č. 741 (21. 7. 1999) Zapracováno do ÚP VÚC

2003 Aktualizace Koordinační studie vysokorychlostních tratí Prakticky shodné parametry s ÚTP Koridory VRT Variantní trasy – vybrána vždy jedna v každém směru Podklad pro Zásady územního rozvoje krajů (územní rezerva) Podklad pro PÚR

2006 - 2015 Politika územního rozvoje

2007 - 2010 Aktualizace koncepce vysokorychlostní železniční dopravy Fáze A – Prognóza přepravních proudů (2008) Fáze B – Strategické územně technické studie (2010) Podklad pro rozhodnutí o koncepci „RYCHLÁ SPOJENÍ“

Rychlá spojení (RS) 2012 - 2013 Provozně-infrastrukturní systém rychlé železnice na území ČR zahrnující novostavby vysokorychlostních tratí VRT i modernizované konvenční tratě Vysokorychlostní tratě – novostavby tratí s rychlostí 300 – 350 km/h Zvlášť modernizované tratě – 200 km/h Modernizované tratě do 160 km/h

Rychlá spojení (RS) 2012 - 2013 Nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) č. 1315/2013 Konvenční / vysokorychlostní tratě Hlavní (core) / Globální (comprehensive) síť

2013 – 2015 Příprava v rámci SŽDC – ÚTS, TES, SP Podrobný územní průkaz Zúžení koridoru územní ochrany Podklad pro hodnocení a výběr varianty Rozhodující závěry z ÚTS Nové tratě je nutno i nadále ve SP prověřovat ve variantách Varianty by měly být v dílčích úsecích kombinovatelné Prochází velmi exponovaným územím => nelze se zcela vyhnout kolizím Varianty nutno ekonomicky zhodnotit (přínosy vs. náklady, přání vs. potřeby) Nelze odkládat zapracování do ÚPD (území se mění)

2015 – 2017 – ??? Podklad pro strategická rozhodnutí a aktualizaci ZÚR Technicko-provozní studie – Technická řešení VRT (dokončena) Analýza vlivu evropské legislativy na technickou podobu VRT Analýza kompatibility českých standardů s VRT Zjištění podkladů k technickým řešením VRT v zahraničí Návrh technických řešení VRT v prostředí ČR Návrh úprav českých standardů pro zajištění kompatibility s VRT V procesu zpracování: Studie proveditelnosti nového železničního spojení Praha – Drážďany Vyhledávací studie VRT / RS 5 Praha – Hradec Králové / Liberec – státní hranice CZ / PL Studie proveditelnosti pro trať Praha Smíchov – Plzeň, doplnění 2017 (nová trasa Praha – Beroun / Hořovice) V procesu výběrového řízení: Studie proveditelnosti vysokorychlostní trati Praha – Brno – Břeclav

2016 – 2017 Základní koncepční materiál pro rozhodnutí vlády (MD ČR) Analýza potenciálu rozvoje rychlých železničních spojení v ČR Březen 2017 – Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR přijímá usnesení č. 1583 k problematice VRT s cílem podpořit jejich přípravu Květen 2017 – vláda ČR schvaluje materiál MD ČR – Program rozvoje RS SP budou sloužit jako podklad pro strategické rozhodnutí o realizaci projektu a jeho hlavních parametrech

Listopad 2017 Současný stav přípravy RS Vybraná varianta musí splňovat 6P: Nutné 3 podmínky pro schválení projektu (Studie proveditelnosti) v Centrální komisi MD ČR Potřebnost Průchodnost Proveditelnost Pro realizaci projektu další 3P: Podpora Projednatelnost (připravenost) Peníze (zajištění finančních prostředků)

Listopad 2017 Současný stav přípravy RS Dopravní a společenská POTŘEBNOST Analýza a prognóza přepravních proudů Finanční a ekonomická PROVEDITELNOST Studie proveditelnosti Ukončené Rozpracované Nezadané

Listopad 2017 Současný stav přípravy RS Územní a environmentální PRŮCHODNOST Zásady územního rozvoje => Nutná aktualizace po zpracování a schválení studií proveditelnosti Nutno změnit nebo doplnit Nutné pouze lokální úpravy trasy Výhledově k řešení

Listopad 2017 Současný stav přípravy Podpora Politická EU, ČR, krajů, obcí Veřejnosti Médií Projednatelnost Připravenost stavby k realizaci (další potřebné dokumentace a dokumenty) V daném čase získat územní rozhodnutí, stavební povolení Peníze CIN ze SP vychází 0,7 – 1,2 mld Kč/km Zajištění finančních prostředků po dobu realizace Cca 20 let 30 – 40 mld Kč/rok

Rychlá spojení a postup přípravy

DĚKUJI ZA POZORNOST Olšanská 1a, 130 80 Praha 3, Česká republika