Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Slovní úlohy na společnou práci
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název materiálu: Základy statistiky
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
zpracovaný v rámci projektu
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Konstrukce trojúhelníku II
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
SINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Konstrukce trojúhelníku I
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Rovnice ve slovních úlohách III.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Rovnice - úvod ÚHLŮ.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
COSINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Konstrukce trojúhelníku III
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí Komenského nám. 209, 271 01 Nové Strašecí, tel. 311 240 401, 311 240 400, email: zsnovstra@email.cz ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OP VK NÁZEV: VY_42_INOVACE_33 AUTOR: Mgr. Stanislav Hajný OBDOBÍ: 2012-13 ROČNÍK: 8.   VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika a její aplikace TÉMATICKÝ OKRUH: Číslo a proměnná TÉMA: Slovní úlohy o společné práci. ANOTACE: Řešení slovních úloh pomocí rovnic.

Slovní úlohy o společné práci.

pracovní doba potřebná Př 1 : Mistr pokrývač je schopen pokrýt taškami celou střechu novostavby za 16 hodin, jeho učeň za 24 hodin. Za kolik hodin zvládnou celou střechu společně? pracovní doba potřebná část střechy pokryta Pracovní Část střechy pokrytá k pokrytí celé střechy za 1 hodinu doba (h) v pracovní době mistr 16 x učeň 24 Celou střechu považujeme za jeden celek.

Protože jsme označili neznámý počet hodin potřebný k pokrytí celé střechy proměnnou x , můžeme psát : Zkouška :Kolikrát lze vložit část střechy pokryté oběma pracovníky za hodinu do jednoho celku ( celé střechy ), tolik hodin bude trvat pokrytí celé střechy. Oba pracovníci společně pokryjí střechu za 9 h a 36minut.

Př 2: Šest obkladačů mělo podle normy obložit dolní část stěn nové potravinářské prodejny za 12 pracovních směn. Po uplynutí 3 směn společné práce byli 2 obkladači odvoláni na jiné pracoviště. Kolik směn celkem trvalo obkládání stěn prodejny? Rozbor příkladu, výpočet, zkouška a odpověď : 6 obkladačů obloží za jednu směnu požadované plochy. 6 obkladačů obloží za 3 směny požadované plochy. Po 3 směnách je tedy potřeba ještě obložit požadované plochy.

K dalšímu výpočtu použijeme trojčlenku : 6 obkladačů………………………………..9 směn 4 obkladači ………………………………… x směn x : 9 = 6 : 4 4x = 6.9 Zbývající část obkladů byla provedena za 13,5 směny. ZK: Za první 3 směny byla obloženo celkové plochy, v dalších 13,5 směnách celkové plochy. Odpověď : Obkládání stěn prodejny trvalo 16,5 směny.

LITERATURA : PŮLPÁN, Zdeněk, Josef TREJBAL a Michal Čihák. Matematika 8 pro základní školy: učebnice pro 8. ročník. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2009, ISBN 978-80-7235-419-1.