Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Marie Havránková Název prezentace (DUMu): Prostě sdělovací styl – styl běžné každodenní komunikace Název sady:Funkční.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PREZENTACE. INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE 2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu VY_32_INOVACE_14_02 Šablona III/2 Inovace a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Ing.Mirjam Civínová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10C_18_Tlak_plynu_z_hlediska_molekulové_.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_05 Název Karel Jaromír Erben Téma hodiny Autor.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_16 Název Ota Pavel Téma hodiny Autoři druhé.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Učivo 4. ročníku oboru obchodník z ČJ 4. ročník
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
VY_12_INOVACE_ , Otčenášek Mgr. Jan Křoustek
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Česká poválečná literatura I.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_03
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-18
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Anotace: učivo je určeno žákům 6. ročníku
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Děti jsou naše budoucnost
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Střední škola obchodně technická s. r. o.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0873 Název materiálu VY_12_INOVACE_01.02. 10., Směšné lásky Autor Mgr. Veronika Mikešová Tematická oblast Učivo 4. ročníku oboru obchodník z ČJ Ročník 4. ročník Datum tvorby 2. 1. 2014 Anotace Materiál slouží k prohloubení vědomostí o díle Směšné lásky od M. Kundery. Metodický pokyn Studenti si během promítání prezentace dělají poznámky do svých sešitů.

SMĚŠNÉ LÁSKY soubor povídek celkem 10 povídek ve třech sešitech (Směšné lásky – 1963, Druhý sešit směšných lásek – 1965, Třetí sešit směšných lásek - 1969) povídky o lásce, o hře na lásku a s láskou > nejedná se však o tzv. ideál čisté lásky láska v tomto díle je vždy něčím nabourávána důležitou roli hraje: ŽERT (často se vymkne z rukou a následuje tragický konec)

celkem 7 povídek > Nikdo se nebude smát, Zlaté jablko věčné touhy, Falešný autostop, Symposion, Ať ustoupí staří mrtví mladým mrtvím, Doktor Havel po dvaceti letech, Eduard a Bůh v celém díle se objevuje téma NEVĚRY, konfliktů mezi pohlavími, erotika, hry osudu autor nepředstavuje LÁSKU jako věc vážnou, zaměřuje se na její komickou či tragikomickou stránku, která však může mít vážné důsledky

KOMPOZICE A JAZYK TEXTU 7 povídek chronologická posloupnost každá povídka je rozdělena do drobných kapitol spisovný jazyk, bez zbytečného nadužívání vulgarismu jednoduchý styl, srozumitelnost krátké dialogy ich - forma, er - forma

„Psal jsem je v době, kdy jsem pracoval na hře Majitelé klíčů „Psal jsem je v době, kdy jsem pracoval na hře Majitelé klíčů. Téma to bylo až příliš vážné a práce pracná… Měl jsem touhu tomu všemu unikat, cítit se volný a bavit se. A tak vznikly tyhle povídky, které jsem měl o to raději, oč víc byly s to upevnit ve mně ducha nevážnosti. Domníval jsem se, že jsou to především rozmarné povídky, ale někteří čtenáři to popírali. A tak jsem v podtitulu dal výraz své původní iluzi i jejich dojmu: jsou to anekdoty, ale snad melancholické.“

FALEŠNÝ AUTOSTOP umělecky nejzávažnější povídka celého souboru mladý milenecký pár jede na dovolenou po krátké zastávce začne dívka, svého chlapce stopovat > partner jí zastaví a oba začínají hrát HRU > předstírají, že se neznají mění se role partnerů > mladík se mění v „drsného“ muže a dívka v „necudnou“ děvu

hra se postupem času dostává jiné kontury > MĚNÍ SE V REALITU (z hlediska vnímání partnerů) > dívka vnímá svého partnera jako muže, který svádí cizí ženu a ON vidí svou partnerku jako ženu, která se „podobá až nechutně věrně tomu modelu žen, který tak dobře znal a k němuž pociťoval lehký odpor“ oba partneři jsem jakoby přítomni vzájemné nevěře „viděl svou dívku, jak svádí cizího muže, a měl tu trpkou výsadu být přitom; vidět zblízka jak vypadá a co mluví, když ho podvádí.“

na konci povídky se snaží dívka hru přerušit a vrátit vše k „normálu“ > chlapec už toho však není schopen povídka má otevřený konec autor si v textu klade spoustu otázek > nedává však na ně žádnou odpověď

Kontrolní otázky Urči literární druh a žánr tohoto díla. Co je hlavním tématem jednotlivých povídek? O čem je Falešný autostop? Jak velkou roli hraje v jednotlivých povídkách HRA?

PRAMENY A POUŽITÁ LITERATURA Lehár J. a kol.: Česká literatura od počátků k dnešku. NLN, Praha 2004. Prokop V.: Přehled české literatury 20. století. O.K. – Soft. Sokolov 2004. Andree L.: Literatura pro 4. ročník středních škol. Didaktis, Brno 2010. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:PresHallBandJaquesA.jpg autor: Elisa Cabot, licence Creative Commons, BY-SA