Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Advertisements

Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Digitální učební materiál
síť, objem, povrch opakování
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
JEHLAN SÍŤ A KONSTRUKCE V PRAVOÚHLÉM PROMÍTÁNÍ
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Krychle Síť, povrch, objem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Tělesa –Válec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – trojboký hranol
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
těleso, skládající se ze dvou shodných, rovnoběžných podstav a pláště
Tělesa –čtyřboký hranol
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Objem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 1.
Autor: Mgr. Veronika Dočkalová VY_32_INOVACE_10_Hranol základní pojmy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tělesa –čtyřboký hranol
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obsah čtverce
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: TROJÚHELNÍK-testy
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Převody jednotek objemu
Transkript prezentace:

Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3811 Název DUM: Číslo DUM: III/2/MAT/2/1/1-42 Vzdělávací předmět: Matematika Tematická oblast: Matematika a její aplikace Autor: Alena Čechová Anotace: Žák se seznámí se základními vlastnostmi krychle Výkladová hodina Klíčová slova: Krychle, podstava, plášť Metodické pokyny: PC, DTP, metodické pokyny jsou součástí materiálu Druh učebního materiálu: Prezentace doplněná fotografiemi a testy. Druh interaktivity: Kombinovaná Cílová skupina: Žák 6., 7.,8. a 9. ročníku Datum vzniku DUM: 5.2.2014 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.

Krychle – základní vlastnosti

Krychle – základní vlastnosti Krychle je těleso, které patří do skupiny hranolů. Jedná se o kolmý čtyřboký hranol. Podstavou je čtverec a výška je rovna podstavné hraně. horní podstava vrchol krychle boční stěna hrana krychle dolní podstava a a a

us- stěnová úhlopříčka ut – tělesová úhlopříčka a – hrana krychle us- stěnová úhlopříčka ut – tělesová úhlopříčka up – podstavná úhlopříčka A, B, C, D – vrcholy dolní podstavy A₁, B₁, C₁, D₁ - vrcholy horní D₁ C₁ A₁ B₁ ut us a D C up a a A B

Kolik vrcholů, hran a stěn má krychle? Počet vrcholů: 8 Počet hran: 12 Počet stěn: 6

Máme za úkol zjistit objem dané krychle Máme za úkol zjistit objem dané krychle. Nejprve si zvolíme jednotku objemu. 1 barevná kostička. Nyní si spočítáme, kolik kostiček je v jedné vrstvě: 3 x 3 = 9 Po zjištění počtu kostiček v jedné vrstvě si spočítáme počet vrstev: 3 A teď již můžeme spočítat celkový počet kostiček, které nám tvoří objem dané krychle: 3 x 9 = 27 kostiček

Objem krychle Objem krychle vypočítáme podle vzorce V = a . a . a Objem krychle počítáme v krychlových jednotkách. a a a

Jednotky objemu m³ dm³ cm³ mm³. 1 000. 1 000. 1 000 hl l dl cl ml. 100

S = 6 . a . a Povrch krychle Povrch krychle vypočítáme podle vzorce: Povrch krychle se skládá ze 6 stejných čtvercových ploch.

Krychle kolem nás

Použité zdroje http://www.datakabinet.cz/cs/Vyukove-materialy-a-data/Matematika-a-jeji-aplikace/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.