Matematika Funkce - opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

Lineární funkce a její vlastnosti
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
určení vrcholu paraboly sestrojení grafu
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Exponenciální funkce Körtvelyová Adéla G8..
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_89.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_95.
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_92.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_91.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
S omezeným definičním oborem
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_88.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Matematika Kulová úseč a vrchlík. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Převody čísel. soustav - opakování
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Výroba eurooken - video
Matematika Kulová vrstva, kulový pás
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Rozcvička Urči typ funkce:
Matematika Vzájemná poloha přímek a rovin
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
PICTURES FOR DESCRIPTION
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_120.MAT.02 Logaritmická funkce.
Graf a vlastnosti funkce
Matematika Komolý jehlan
Číselné soustavy - Opakování
Matematika Variace.
Technická mechanika – Skládání sil
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Matematika Parabola.
ELEKTROTECHNIKA Řazení kondenzátorů – sériové řazení
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
8. Vlastnosti funkcí – monotónnost funkce
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Spojité a nespojité řízení
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Lineární funkce a její vlastnosti
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_103.MAT.02 Vrchol paraboly.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Informatika – Práce s grafy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Matematika Funkce - opakování

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 06_01_32_INOVACE_10

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. FUNKCE - OPAKOVÁNÍ Předmět: Matematika Ročník: 2. Jméno autora: Mgr. Radka Macháňová Škola: SPŠ Hranice Anotace : souhrn základních funkcí s grafy a jejich vlastnostmi Klíčová slova: funkce, graf funkce, vlastnosti funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radka Macháňová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

ÚKOL 1: NAČRTNĚTE GRAFY NÁSLEDUJÍCÍCH FUNKCÍ: y = -2x+1 y = 4) y = x2 +2 5) y = 2x 6) y = log2 x

JAK BUDEME POSTUPOVAT? 1) Rozhodneme, o jakou funkci se jedná a určíme, jaká křivka bude grafem funkce 2) Určíme definiční obor funkce 3) Sestavíme tabulku hodnot 4) Vyneseme body do grafu 5) Pokud nemáme průsečíky grafu funkce s osami, dopočítáme je 6) Body spojíme přímkou nebo křivkou X 1 -2 0,5 y

Proveďte kontrolu podle následujícího řešení Hotovo? Proveďte kontrolu podle následujícího řešení

y = -2x+1 O jakou funkci je jedná? Kolik bodů potřebujeme k sestrojení grafu funkce? Jaký je obor hodnot funkce? Je rostoucí nebo klesající? Poznáme to už z předpisu funkce? Dopočtěte průsečík s osou x

y = O jakou funkci se jedná? Jaký je obor hodnot dané funkce? Určete intervaly růstu a klesaní

y = Jak se zadaná funkce jmenuje? Co je grafem? Jaký je definiční obor a obor hodnot dané funkce?

y = x2 +2 Co je grafem této funkce? Jaké souřadnice má vrchol? Určete obor hodnot Určete intervaly růstu a klesání Ověřte početně průsečíky s osou x

y = 2x O jakou funkci se jedná? Jaký je obor hodnot a definiční obor funkce? Dopočtěte průsečík s osou y

y = log2 x Co je grafem dané funkce? Jaký je průsečík s osou x? Určete definiční obor funkce?

ÚKOL 2: URČETE PŘEDPISY DANÝCH GRAFŮ: B) D)

ŘEŠENÍ y = x2 y=2 y=   y=2x+2

Citace: Ilustrace: archiv autora