NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování TEMA: Matematika 6. roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.
Anotace Rýsování bývá poslední roky v šestém ročníku problematické z více důvodů. I proto se průprava v tomto ohledu velmi hodí. Je třeba, aby žáci měli rýsovací potřeby a znalost či aspoň povědomost z učiva geometrie šestého ročníku. Vyzkoušel jsem s očekávanými dílčím úspěchem dne 10. 4. 2012.
Zopakujeme si rýsování Narýsuj přímku p, na ní zvol dva body, označ je A, B. Body A, B narýsuj přímky a, b tak, aby svíraly s přímkou p pravý úhel. Co platí o vzájemné poloze přímek a, b?
Trojúhelník Narýsuj libovolný tupoúhlý trojúhelník MNP a označ jeho vnitřní úhly po řadě α, β, γ. Úhloměrem změř velikost těchto úhlů. Zapiš jejich součet. Proveď i grafický součet těchto úhlů.
Výšky Narýsuj libovolný ostroúhlý trojúhelník TUV. Narýsuj v něm všechny výšky.
Těžnice Narýsuj libovolný pravoúhlý trojúhelník KLM a v něm všechny jeho těžnice. Označ i těžiště. Co o těžnicích platí?
Střední příčky Narýsuj libovolný tupoúhlý trojúhelník GHI a v něm všechny střední příčky. Co o nich platí?
Kružnice Narýsuj libovolný trojúhelník RST takový, aby nebyl rovnostranný. Narýsuj kružnici tomuto trojúhelníku opsanou.
Na závěr Narýsuj libovolný trojúhelník PQR. Dále narýsuj kružnici tomuto trojúhelníku vepsanou.
Citace Archiv autora.