Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Lineární rovnice a nerovnice III.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Rovnice ve slovních úlohách V.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Kvadratické nerovnice
MATEMATIKA Procenta II.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Sčítání desetinných čísel
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
MATEMATIKA Čísla přirozená – základní početní operace.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
VY_32_INOVACE_Sib_II_07 Řešení slovních úloh 1
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Transkript prezentace:

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052 Číslo sady  20 Číslo DUM  10 Předmět Matematika Tematický okruh Rovnice a nerovnice Název materiálu Slovní úlohy na lineární rovnice Autor Ing. Miluše Nováková Datum tvorby duben 2013 Ročník  první Anotace   Prezentace seznamuje studenty s řešením slovních úloh. Věnuje se řešení jednotlivých úloh. Metodický pokyn    Studenti se seznámí s řešením úlohy, poté samostatně řeší slovní úlohy. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu www.dumy.cz.

Slovní úlohy na lineární rovnice

Příklad Které číslo zvětšené o 15 se rovná svému čtyřnásobku? Řešení: x + 15 = 4x 15 = 3x x = 5

Příklad 2. Pepík rozdělil 32 karet náhodně na 2 hromádky. Zjistil, že v první hromádce je 3x více karet než ve druhé. Kolik karet je v jednotlivých hromádkách? Řešení: Celkem…32 karet 1. hromádka…3x 2. hromádka…x 3x + x = 32 4x = 32 x = 8 → 1. hromádka má: 3 * 8 = 24 karet 2. hromádka má: 8 karet

Příklad 3. Pavel za týden přečetl knihu. První den přečetl 45 stran, druhý den desetinu, třetí den o 10 stran více než druhý den, čtvrtý den čtvrtinu, pátý den jen 5%, šestý den dvakrát tolik co třetí den a jednu desetinu přeskočil, sedmý den jednu dvacetinu. Kolik stran má kniha?

Řešení

Řešení - pokračování

Příklady k samostatnému řešení Neznámé číslo se nejprve zmenší o polovinu své hodnoty, poté se zvětší o 40. Po vynásobení výsledku čtyřmi získáme původní neznámé číslo. Určete číslo. Pekař ví, že pokud bude prodávat rohlíky za 2 Kč/ks, housky za 2,50 Kč/ks a chleba za 23 Kč, tak prodá 100 rohlíků, 70 housek a 30 chlebů. Pokud by ceny zvýšil na dvojnásobek, pak by prodal 60 rohlíků, 30 housek a 15 chlebů. Jeho manželka pro změnu navrhuje prodávat rohlíky za 2,50 Kč, housky za 2 Kč a chléb za 20 Kč. V tom případě by prodali 75 rohlíků, 100 housek a 45 chlebů. Na které variantě by nejvíce vydělali?

Příklady k samostatnému řešení Babička musí na rodinnou oslavu upéct koláče. Ví, že děda jich sní osminu, táta o dva víc než děda, maminka sní polovinu toho, co táta. Syn sní dvě třetiny tatínkovi porce a ještě si bude chtít další tři odvézt na kolej. Sousedi dostanou čtvrtinu. Zbývající 4 koláče babička schová na neděli. Kolik jich celkem musí upéct? Polovinu váhy dortu tvoří mouka, 10% náleží mléku, jedna dvacetina připadá na vejce, dalších 15% tvoří cukr a zbylých 300g je čokoláda. Kolik váží dort celkem? Pět dělníků má dohromady postavit zeď dlouhou 500 m. První dělník postaví za hodinu 0,5 m,druhý o polovinu více než první. Třetí zvládne postavit 80% toho, co druhý. Čtvrtý a pátý dělník dohromady postaví třikrát tolik, co třetí dělník. Kolik hodin jim bude trvat práce?

Výsledky -160 Vydělali by na variantě manželky. 32 koláčů 1500 g přibližně 137 h

Zdroje Kolektiv autorů. Tvoje státní maturita 2012 z matematiky – obtížnost: základní. 1. vyd. Praha: Aletop group, 2011, s. 90, 126, 142. ISBN 978-80-905062-0-6.