LINEÁRNÍ FUNKCE II. Prvních pět úloh zpracovány v programu GeoGebra:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
* Lineární funkce Matematika – 9. ročník *
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Funkce.
Lineární funkce a její vlastnosti
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
Základy infinitezimálního počtu
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 11 Kvadratická funkce 3.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním funkcí. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují funkce. Speciální vzdělávací.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08A13 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_09 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Vzájemná poloha přímek daných obecnou rovnicí
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Návod Pro ovládání prezentace používejte pouze označena tlačítka. Jinak opakování ztrácí evaluační smysl. Otázky jsou označeny otazníkem. Při odpovědi.
Lineární funkce Mo no tón nost. Rozhodujeme o monotónnosti funkce, to znamená, zda je lineární funkce rostoucí, klesající nebo konstantní… 1)z hodnot.
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Aritmetická posloupnost (Orientační test ) VY_32_INOVACE_22-12  Test obsahuje pět úloh.  U každé úlohy je aspoň jedna odpověď správná.  Na každou úlohu.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 y = ax + b a, b … koeficienty – reálná čísla a nesmí být rovno 0 byla by to konstantní funkce  Grafem každé lineární funkce je přímka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Graf funkce Graf = množina bodů, jejichž souřadnice splňují předpis dané fce. Př.: Leží bod A[-2;7] na grafu fce dané rovnicí y=6x +19 ? Řešení: y=6x.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
RISKUJ Lineární rovnice Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.
IX. Hlavní přímky roviny
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Graf nepřímé úměrnosti
Funkce Lineární funkce
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
S omezeným definičním oborem
Obecná rovnice přímky v rovině
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Vzájemná poloha Paraboly a přímky
Graf nepřímé úměrnosti
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Lineární funkce Rozdělení lineárních funkcí Popis jednotlivých funkcí.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Matematický milionář Foto: autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Cvičení V této kapitole můžete procvičit probrané téma. Jednotlivá cvičení obsahují správné řešení s postupem. Po zobrazení zadání se dalším(dalšími) kliknutím(kliknutími)
Funkce Lineární funkce
Funkce Lineární funkce
8. Vlastnosti funkcí – monotónnost funkce
VY_12_INOVACE_Pel_III_10 Funkce – průsečíky s osami
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
Lineární funkce a její vlastnosti
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
MATEMATIKA 1: FUNKCE, ROVNICE A NEROVNICE
Příklady s lineární funkcí
Lineární funkce 2 šestiminutovka
Lineární funkce 3 desetiminutovka
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Kvadratická funkce Matematika – 9.ročník VY_32_INOVACE_
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

LINEÁRNÍ FUNKCE II. Prvních pět úloh zpracovány v programu GeoGebra: 4.9.2018 LINEÁRNÍ FUNKCE II. Prvních pět úloh zpracovány v programu GeoGebra: Přiložené soubory: Linearni funkce 1.ggb (první 3 úlohy – slide 3 - 8) Linearni funkce 2.ggb (čtvrtá úloha – slide 9 -10) Linearni funkce 3.ggb (pátá úloha – slide 11 -12)

4.9.2018 Jsou dány funkce a jejich grafy. Přiřaďte k sobě správně funkci a její graf. f: y = 3x + 2 g: y = -2x + 2 h: y = 0,5x – 1 i: y = 0,5x + 3 j: y = 2x – 1

4.9.2018 Jsou dány funkce a jejich grafy. Přiřaďte k sobě správně funkci a její graf. f: y = 3x + 2 g: y = -2x + 2 h: y = 0,5x – 1 i: y = 0,5x + 3 j: y = 2x – 1

4.9.2018 Jsou dány funkce a jejich grafy. Přiřaďte k sobě správně funkci a její graf. f: y = 3x + 2 g: y = -2x + 2 h: y = 0,5x – 1 i: y = 0,5x + 3 j: y = 2x – 1

4.9.2018 Jsou dány funkce a jejich grafy. Přiřaďte k sobě správně funkci a její graf. f: y = 3x + 2 g: y = -2x + 2 h: y = 0,5x – 1 i: y = 0,5x + 3 j: y = 2x – 1

4.9.2018 Jsou dány funkce a jejich grafy. Přiřaďte k sobě správně funkci a její graf. f: y = 3x + 2 g: y = -2x + 2 h: y = 0,5x – 1 i: y = 0,5x + 3 j: y = 2x – 1

4.9.2018 Jsou dány funkce a jejich grafy. Přiřaďte k sobě správně funkci a její graf. f: y = 3x + 2 g: y = -2x + 2 h: y = 0,5x – 1 i: y = 0,5x + 3 j: y = 2x – 1

ANO NE Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. 4.9.2018 Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. Určete, zda bod A[1; -1] je bodem grafu této funkce. ANO NE

ANO Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. 4.9.2018 Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. Určete, zda bod A[1; -1] je bodem grafu této funkce. ANO

ANO NE Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. 4.9.2018 Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. Určete, zda bod B[-1; 2] je bodem grafu této funkce. ANO NE

ANO Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. 4.9.2018 Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. Určete, zda bod B[-1; 2] je bodem grafu této funkce. ANO

ANO NE Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. 4.9.2018 Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. Určete, zda bod C[-2; -2,5] je bodem grafu této funkce. ANO NE

4.9.2018 Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. Určete, zda bod C[-2; -2,5] je bodem grafu této funkce. NE

ANO NE Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. 4.9.2018 Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. Určete, zda bod D[-3; 5] je bodem grafu této funkce. ANO NE

ANO Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. 4.9.2018 Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. Určete, zda bod D[-3; 5] je bodem grafu této funkce. ANO

ANO NE Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. 4.9.2018 Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. Určete, zda bod E[3; -5] je bodem grafu této funkce. ANO NE

4.9.2018 Je dána funkce y = -1,5x + 0,5. Určete, zda bod E[3; -5] je bodem grafu této funkce. NE

Rozhodněte, zda funkce daná předpisem 4.9.2018 Rozhodněte, zda funkce daná předpisem y = -1,5x + 0,5 je rostoucí. ANO NE

Rozhodněte, zda funkce daná předpisem 4.9.2018 Rozhodněte, zda funkce daná předpisem y = -1,5x + 0,5 je rostoucí. NE

Rozhodněte, zda funkce daná předpisem 4.9.2018 Rozhodněte, zda funkce daná předpisem y = 5x + 0,5 je rostoucí. ANO NE

Rozhodněte, zda funkce daná předpisem 4.9.2018 Rozhodněte, zda funkce daná předpisem y = 5x + 0,5 je rostoucí. ANO

Rozhodněte, zda funkce daná předpisem 4.9.2018 Rozhodněte, zda funkce daná předpisem y = -x - 1 je rostoucí. ANO NE

Rozhodněte, zda funkce daná předpisem 4.9.2018 Rozhodněte, zda funkce daná předpisem y = -x - 1 je rostoucí. NE

Rozhodněte, zda funkce daná předpisem 4.9.2018 Rozhodněte, zda funkce daná předpisem y = 15 + 2x je rostoucí. ANO NE

Rozhodněte, zda funkce daná předpisem 4.9.2018 Rozhodněte, zda funkce daná předpisem y = 15 + 2x je rostoucí. ANO

Rozhodněte, zda funkce daná předpisem 4.9.2018 Rozhodněte, zda funkce daná předpisem y = -5 + 2x je rostoucí. ANO NE

Rozhodněte, zda funkce daná předpisem 4.9.2018 Rozhodněte, zda funkce daná předpisem y = -5 + 2x je rostoucí. ANO

4.9.2018 Z následujících funkcí vyberte ty, jejichž grafy jsou rovnoběžné přímky. f1: y = 5x – 1 f2: y = 2x + 3 f3: y = -x + 3 f4: y = 2x – 1 f5: y = -x – 1 f6: y = 2x + 1,5

4.9.2018 Z následujících funkcí vyberte ty, jejichž grafy jsou rovnoběžné přímky. f1: y = 5x – 1 f2: y = 2x + 3 f3: y = -x + 3 f4: y = 2x – 1 f5: y = -x – 1 f6: y = 2x + 1,5

4.9.2018 Určete předpis lineární funkce, jejíž graf prochází body A[-1; 1] a B[3; 5]. Náčrt:

Potřebujeme určit koeficienty a a b. 4.9.2018 Určete předpis lineární funkce, jejíž graf prochází body A[-1; 1] a B[3; 5]. Potřebujeme určit koeficienty a a b. Do obecného předpisu lineární funkce y = ax + b dosadíme za x a y souřadnice bodů A a B a vyřešíme takto získanou soustavu rovnic s neznámými a a b.

y = ax + b A: 1 = a·(-1) + b B: 5 = a·3 + b 1 = –a + b 5 = 3a + b 4.9.2018 Určete předpis lineární funkce, jejíž graf prochází body A[-1; 1] a B[3; 5]. y = ax + b A: 1 = a·(-1) + b B: 5 = a·3 + b 1 = –a + b 5 = 3a + b Soustavu rovnice řeší žáci samostatně: a = 1 b = 2 a = 1 b = 2

Předpis hledané lineární funkce je: y = x + 2 4.9.2018 Určete předpis lineární funkce, jejíž graf prochází body A[-1; 1] a B[3; 5]. Do obecného předpisu lineární funkce dosadíme a = 1 a b = 2: y = ax + b y = x + 2 Předpis hledané lineární funkce je: y = x + 2

4.9.2018 ?? DOTAZY ??