Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Advertisements

CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Výukový materiál pro 6.ročník
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Klid a pohyb těles ( Účinky síly na těleso) Předmět: FYZIKA Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Číselné množiny - přehled
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_ZE7-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
DESETINNÁ ČÍSLA.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Číslování stránek
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_ZE7-09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
„EU peníze středním školám“
Kritéria dělitelnosti
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17 _Zaokrouhlování čísel nad
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
VY_32_INOVACE_ZE7-10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_
Zaokrouhlování desetinných čísel.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Tabulky - ohraničení
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
PŘÍRODOVĚDA JEDOVATÉ ZLOZVYKY
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
MATEMATIKA Desetinná čísla.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Jazyk a jazyková komunikace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068 Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel

4,789652 Desetinné číslo jednotky desetiny setiny tisíciny desetitisíciny stotisíciny miliontiny desetinná čárka

Zaokrouhlování na jednotky Př.: Zaokrouhli desetinné číslo na jednotky. 4,37 = . 4 jednotky Jestliže je na místě desetin číslice 0, 1, 2, 3, 4 zaokrouhlujeme DOLŮ. Př.: Zaokrouhli desetinné číslo na jednotky. 8,79 = . 9 jednotky Jestliže je na místě desetin číslice 5, 6, 7, 8, 9 zaokrouhlujeme NAHORU.

Zaokrouhleno na jednotky Zaokrouhleno na jednotky Př.: Zaokrouhli desetinné číslo na jednotky. Desetinné číslo Zaokrouhleno na jednotky 15,23 15 2,36 2 0,85 1 169,3 169 31,05 31 Desetinné číslo Zaokrouhleno na jednotky 15,23 2,36 0,85 169,3 31,05

Sčítání a odčítání desetinných čísel

Podívej se na dva způsoby zápisu a přemýšlej, která je správný. Př.: Sečti desetinná čísla pod sebou. Podívej se na dva způsoby zápisu a přemýšlej, která je správný. A B 3,5 36,63 451,51 1,78 3,5 36,63 451,51 1,78

Správný zápis je B, protože ………….. … jednotky, desítky, stovky, …… desetinné čárky desetiny, setiny, tisíciny, ……musí být zapsány POD sebou. Př.: Př.: 169,36 -103,63 15,3 103,63 148,97 3,45 65,73 271,35

Použité zdroje: Objekty použité k vytvoření této prezentace jsou součástí Microsoft PowerPoint, dále vlastní nápady. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lukáš Doležel. Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068