Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Advertisements

Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Zuzana Medveďová Název:VY_32_INOVACE_D Téma:Šest žen Jindřicha VIII. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Ústavní základy legislativy JUDr. Jan Kněžínek, Ph.D.
 III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  VY_32_INOVACE_96  Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/  Jméno autora: Mgr. Gita Vespalcová.
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: boj, právo, vláda Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace: podpora.
PLYNNÉ PLANETY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_32.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_12_ Státní vyznamenání Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ Úvod do práva.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Manželství v MPS Mgr. Jana Turoňová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Občanské soudní řízení I.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Antické Řecko – doba železná
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Šablona Islám VY_32_INOVACE_D VY_32_INOVACE_D
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G
Člověk a čas.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_12
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Ovládnutí Středomoří.
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Římská republika.
Římská republika uč. str.105.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
DUM - Digitální Učební Materiál
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Občanské soudní řízení I.
Matriční úřad.
Občanské soudní řízení I.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Mgr. Ludmila Kašpárková NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_20
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Stát – co to je? Výchova k občanství základní znaky státu
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Zuzana Medveďová Název: VY_32_INOVACE_D.6.12-11 Téma: Římská samospráva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0903

VYPRACOVALA: Mgr. Zuzana Medveďová DATUM: duben 2012 URČENO PRO: 6. ročník, dějepis, starověk, Řím KLÍČOVÁ SLOVA: Pyrrhos, patricijové, plebejové, tribun, právo veta, tóga ANOTACE: Prezentace slouží jako doplněk učebnice z nakladatelství FRAUS Dějepis 6.

Římská samospráva Římské právo

Řím (str.118-119) Proč jsou pro Řím důležité husy? Kdo byl Pyrrhos? Jak se dostal do Říma? Co znamená, když se řekne: „Pyrrhovo vítězství?“ Jakým způsobem ovládali Římané říši?

(s. 120 – 121) Co znamená slovo republika? Z čeho vzniklo? Kdo byli v Římě patricijové? Kdo byli plebejové? Kdo byl tribun lidu? Co znamená právo veta? K jakým trestům byli Římané odsuzováni? Co pro ně byl otrok? Kdo byl v čele státu? Kdo byl diktátor?

Římští občané Tóga byla charakteristickým oděvem římských občanů. Ostatním bylo její nošení zakázáno.

Možnosti získání římského občanství: automaticky uděleno každému dítěti narozenému v zákonném manželství mezi římskými občany zčásti jej měli i propuštění otroci, jejich potomci se ale automaticky stávali plnoprávnými občany člověk mohl obdržet občanství za své mimořádné služby ve prospěch římského státu bylo možné si jej opatřit i koupí, třebaže cena za ně byla vysoká Postupem času Římané udělovali občanství obyvatelům celých provincií

Práva a povinnosti Právo hlasovat v lidových shromážděních, které však existovalo pouze za republiky Právo uzavírat legální smlouvy Právo vstupovat do zákonného manželství Právo zastávat veřejné úřady, od dob císařství se ale vztahovalo jen na senátory a jezdce. Právo zastávat kněžské úřady Právo obracet se na soud Právo hájit se před řádným soudem Právo nebýt vystaven mučení či bičování Právo být vyjmut z placení některých daní

Literatura Kol. Dějepis 6. Plzeň : FRAUS, 2007. ISBN 978-80-7238-208-8. s. 118-121. http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%ADmsk%C3%A9_ob%C4%8Danstv%C3%AD Obr. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fa/Toga_Illustration.png